Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Cum ne gasim transportatorii

Bursele de transport au devenit un instrument tot mai accesat atat de transportatori, cat si de casele de expeditii. Chiar daca pot oferi cele mai bune variante de transport in momente-cheie, acestea au si dezavantajul contractarii unor parteneri neverificati indeajuns si care pot crea probleme serioase celor care-i angajeaza. Pentru a se feri de firmele neserioase, cele mai multe companii mari au o „lista neagra“ cu cei care le-au creat probleme dea lungul timpului.
 
Cu o medie lunara de circa 6.000 de transporturi, FM Romania are in baza de date aproximativ 400 de firme de transport. Deoarece compania functioneaza in regim de casa de expeditii, angajatii acesteia acceseaza zilnic bursa de transport, mai ales atunci cand trebuie sa onoreze transporturi de marfuri ce nu necesita temperatura controlata, deoarece flota FM Logistic este formata doar din camioane de frig. „Putem spune ca suntem deja recunoscuti pe piata locala ca fiind o companie cu deosebit respect fata de colaboratorii sai, atat operational, cat si financiar, iar in prezent cererea a devenit mai mare decat oferta si speram ca tendinta sa ramana la fel“, a explicat Catalin Olteanu, directorul FM Romania. 
KLG lucreaza constant cu circa 200 de transportatori, dar apeleaza ocazional si la bursele de transport, in special pentru grupajele internationale din tarile unde nu are parteneri sau linii de grupaj. 
Baza de date cu transportatori a GTI Logistic numara circa 60 de firme, insa compania apeleaza si la bursele de transport, iar cursele efectuate sunt preponderent interne.
Numarul de transportatori cu care lucreaza GW este influentat de sezonalitate, astfel ca sunt perioade in care foloseste 15-20 de operatori si altele in care apeleaza la mai mult de 100. Cele mai multe transporturi sunt efectuate de colaboratorii fideli. Compania apeleaza la bursele de transport atunci cand baza de date proprie nu are o solutie avantajoasa. 
Atat pentru transportul intern, cat si pentru cel international, Hochland lucreaza cu circa trei firme de transport cu care incheie contracte anuale si nu mai are nevoie sa acceseze bursele de transport.
 
Bursele ofera flexibilitate
Bursatransport este in prezent cea mai veche, dar si cea mai accesata bursa din Romania. FM Romania considera ca utilizarea bursei ii aduce economii de timp si bani, insa puterea de negociere a celui care subcontracteaza scade considerabil. Si pentru GTI Logistic este mai usor sa apeleze la bursele de pe piata decat sa isi caute singuri solutii de transport, insa considera ca nu este normal ca acestea sa poata fi accesate de oricine si de oriunde. Pentru KLG, ambele variante sunt avantajoase deoarece bursele de transport ofera flexibilitate si dislocari mai mici prin transportatori aflati mai aproape de locul incarcarii. Compania prefera bursatransport datorita modului de verificare a licentelor si deoarece aici se gaseste majoritatea transportatorilor romani. 
In schimb, Hochland si GW prefera sa evite pe cat posibil accesarea…

Articole similare