Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Negocieri esuate cu Turcia. Exista insa perspective

Asteptata cu speranta de operatorii romani, dar si de autoritati, comisia mixta cu Turcia s-a incheiat cu un nou esec: nu s-a reusit marirea contingentul de autorizatii terta-tara. Oficialii turci au venit la Bucuresti decisi sa isi majoreze autorizatiile de tranzit si, in premiera, au cerut si terta-tara. In fata acestor pretentii aberante, reprezentantii MT au decis, si in asentimentul operatorilor romani, sa nu dea curs solicitarilor omologilor lor, insa sunt hotarati sa ia masuri drastice la adresa turcilor.
 
Comisia mixta cu Turcia, din 17 si 18 martie a.c., s-a incheiat si de aceasta data fara niciun rezultat. Acum, fiind organizata la Bucuresti, au participat si reprezentantii transportatorilor romani in numar mai mare si au vazut modul in care inteleg sa negocieze autoritatile turcesti. Mai exact, acestea au venit hotarate sa solicite o suplimentare de 10.000 de autorizatii de tranzit, dar si 3.500 de terta-tara, din care pana acum nu mai avusesera. Dupa consultarea si cu uniunile profesionale, reprezentantii MT au decis ca nu este oportun sa se deschida traficul in sistem „terta-tara“ pentru turci, mai ales ca acestia din urma au cazut in propria capcana referitor la controlul facturilor, practica initiata la 1 septembrie 2013 prin „faimosul“ Regulament 68. 
Astfel, pentru prima data in discutiile comisiei mixte romano-turce, oficialii de la Ankara s-au plans de faptul ca desi operatorii romani au dreptul sa faca transporturi terta-tara pe teritoriul Turciei, carausii turci nu pot face acelasi lucru la noi, iar amenda este de 1.000 de euro. Autoritatile romane au explicat ca aceasta amenda exista si inainte de 1 septembrie, dar odata cu introducerea la reciprocitate – din 3 decembrie 2013 – a controlului facturilor in cazul camioanelor turcesti au inceput sa fie depistate si sanctionate tot mai multe nereguli. Autoritatile romane remarca si o eficientizare a controlului in frontiera, principala problema de pana acum, care a inceput sa devina incomod pentru transportatorii turci. Nu trebuie scapate din vedere nici numarul de sanctiuni in crestere aplicate de ISCTR operatorilor straini in trafic intern in 2013, cu 16% mai multe decat in anul precedent. Reprezentantii MT sunt increzatori in faptul ca in aceste conditii turcii isi vor schimba optica in scurt timp, mai ales ca, printre picaturi, ambele parti au lasat sa se inteleaga ca doresc, in scurta vreme, sa renunte la orgolii si sa discute constructiv problemele transportatorilor lor.

Articole similare