Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Transportul intermodal, pe picior de inferioritate

Din cauza faptului ca in perioada de alocare 2007-2013 nu a investit prea mult in prioritizarea si dezvoltarea transportului intermodal, la masa negocierii in viitorul program operational Romania va porni cu un handicap ce va fi destul de dificil de escaladat
 
Romania este traversata de doua coridoare de transport feroviar pan-european: Coridorul IV (1.364 km) si Coridorul IX (551 km). „Noua abordare europeana a retelei TEN-T implica doua niveluri, respectiv reteaua centrala, a carei modernizare trebuie finalizata pana in 2020, si reteaua globala, cu termen limita 2050“, a explicat Jean Nicolaos, sef serviciu relatii internationale din cadrul CFR, in cadrul conferentei „Infrastructura de transport – proiectele pentru 2014-2020 si solutii necesare pentru realizarea lor eficienta“, organizata de Arena Constructiilor la Bucuresti.

CFR vine cu propuneri de prioritizare in cadrul Master Planului
Marile proiecte de infrastructura feroviara incluse in programul actual de guvernare se refera la reabilitarea liniei de cale ferata de pe Coridorul IV Pan-european intre Brasov si Simeria si intre frontiera ungara, Curtici si Simeria. De asemenea, pe ramura sudica, se urmareste construirea liniei de cale ferata de mare viteza Arad-Timisoara-Caransebes-Drobeta-Turnu-Severin-Craiova-Calafat/Bucuresti, ca o extensie a liniei ferate de mare viteza Paris-Viena-Budapesta. In plus, CFR are in derulare proiecte majore care presupun modernizarea statiilor de cale ferata, implementarea noului sistem de semnalizare ERTMS Nivel 2 si lucrari de reabilitare poduri, podete si tuneluri de cale ferata. „Modernizarea liniilor de cale ferata are in vedere atingerea unor viteze de rulare ­superioare, linii electrificate, introducerea sistemelor feroviare ERTMS si a sistemelor de control al traficului. Odata cu atingerea acestor parametri, infrastructura feroviara va respecta prevederile acordurilor internationale la care Romania este parte“, a punctat Jean Nicolaos, completand: „exista in derulare lucrari de modernizare in valoare de circa 5,7 miliarde de lei pe ramura nordica a coridorului IV, pe sase sectiuni, care insumeaza circa 208 km“.
De asemenea, proiectul in derulare presupune si reabilitarea si modernizarea a 16 statii de cale ferata (Giurgiu, Alexandria, Slatina, Pitesti, Ramnicu-Valcea, Resita Sud, Sfantu Gheorghe, Targu Mures, Vaslui, Botosani, Piatra-Neamt, Bistrita, Zalau, Braila, Calarasi, Slobozia), in vederea imbunatatirii conditiilor de exploatare a statiei si a serviciilor pentru calatori, cresterii calitatii serviciilor si a veniturilor din inchirieri de spatii comerciale si reducerii costurilor de operare si de intretinere.
Pe de alta parte, proiectele de infrastructura feroviara in stadiu de licitatie sau de pregatire a documentatiei cuprind modernizarea sectiunilor de cale ferata din ramurile nordica si sudica ale Coridorului IV (licitatii in derulare in valoare de 8.202 milioane de lei si proiecte propuse estimate la 4.795,5 milioane de euro), lucrari de reabilitare de poduri, podete si tuneluri (estimate la peste 400 de milioane de lei), proiecte pentru cresterea sigurantei traficului (332 de milioane de lei), constructia de terminale intermodale, o linie de cale ferata de mare viteza si continuarea

Articole similare