Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Ofensiva after-sales pentru cresterea cotei de piata

Daca pana acum Mercedes-Benz era apreciat pentru camioanele economice si sigure, dar criticat pentru reteaua de service a partenerilor din care lipsea un truck center, producatorul german incepe 2014 cu intensificarea investitiilor si promotiilor pentru after-sales. Astfel, pe langa transformarea centrului de service EvoBus intr-un centru propriu pentru camioane si autobuze, MB anunta accesul clientilor romani la cea mai rapida si eficienta metoda de diagnosticare a problemelor aparute pe traseu (Telediagnoza), serviciu asigurat impreuna cu sistemul telematic FleetBoard. In plus, prin utilizarea pieselor remanufacturate de origine Mercedes-Benz, cu pana la 50% mai ieftine decat produsele noi, clientii isi pot creste profitabilitatea si eficienta. Anuntul a fost facut cu ocazia caravanei Euro 6 organizate de MB in Europa in perioada 8 aprilie-26 mai, care a oprit si in Bucuresti la mijlocul lui mai.
 
La numai doi ani de la punerea la dispozitia clientilor a primului camion pentru transport de lunga distanta echipat cu motor Euro 6, Mercedes-Benz si-a completat intreaga gama cu astfel de sisteme de actionare de ultima generatie. Desi pana in prezent MB a vandut deja 42.200 de camioane Euro 6 in intreaga Europa, in perioada 8 aprilie-26 mai a gasit oportuna organizarea, la nivel european, a unei caravane de prezentare a noii game de produse si servicii, vehiculele Euro 6 fiind, de asemenea, obiectul unor sesiuni de test-drive. Caravana din Romania a cuprins cinci orase, la Bucuresti fiind ales sediul companiei Delta ACM 93 din Berceni, centru autorizat MB.

Cota de piata de 20,5%, numai din vanzari de vehicule Euro 6
Caravana europeana a prezentat noile modele Euro 6 Actros, Antos, Arocs, Atego si Unimog in Estonia, Letonia, Lituania, Slovacia, Slovenia, Croatia, Ungaria, Serbia, Bulgaria si Romania (Bucuresti, Bacau, Brasov, Cluj-Napoca si Arad). Au fost disponibile pentru test drive trei ansambluri autotractor Actros si semiremorca, doua sasiuri Arocs ­echipate cu bene basculabile si un Arocs tractor insotit de semiremorca basculabila, un Antos, un Atego si un Unimog, toate cu motorizare Euro 6. „Am dorit sa mergem cat mai aproape de clientii si de potentialii clienti din toata tara si sa le oferim ocazia de a se familiariza cu modelele din noua gama de camioane Euro 6“, a declarat Boris ­Billich, CEO si presedinte al Mercedes-Benz Romania, completand: „trecerea de la Euro 5 la Euro 6 a fost o provocare pentru toti producatorii de camioane, iar in cei trei ani de la lansarea noului Actros – primul camion cu motor Euro 6 din lume – Daimler si-a demonstrat aptitudinile de lider in inovatie si eficienta. Si, pentru ca in trecut am fost un pic criticati ca oferim camioane bune si economice, dar nu prea confortabile pentru condus, noile modele vin cu optimizarea spatiului cabinei, oferind confort atat in interior, cat si in condusul camionului.“
Prin aceasta suma de imbunatatiri, potrivit lui Boris ­Billich, MB a ajuns si in Romania lider in ceea ce priveste vanzarea camioanelor Euro 6. „Dupa convulsiile majore de pe piata romaneasca din ultimii ani, in care am vazut jucatori restrangandu-si domeniul de activitate si parcul de transport sau orientandu-se catre alte directii, 2013 a fost un an bun, in care s-a observat o crestere substantiala a pietei. Astfel, MBRO a performat chiar mai bine decat si-a propus la inceput de an, mai ales datorita tendintei clientilor de a reduce costurile, de a se orienta spre economia de combustibil si de a profita la maximum de ceea ce aduce un camion in termeni de performanta“, a spus Catalin Barbur, Wholesale Manager MB Trucks, completand: „la sfar­situl lui 2013 ne-am situat pe o pozitie buna, dupa un an binevenit de crestere. Apoi, inceputul lui 2014 a fost usor atipic datorita trecerii la normele de poluare Euro 6, cand MB a fost putin ezitant din cauza faptului ca la sfarsitul lui 2013 a decis onorarea cererii extrem de mari de camioane Euro 5 si, spre deosebire de competitorii nostri, am inceput 2014 fara stocuri de vehicule Euro 5.“ Cu toate acestea, cota de piata a MB s-a imbunatatit constant in fiecare luna. „La sfarsitul lui aprilie aveam 20,5% din totalul vanzarilor, rezultat bazat exclusiv pe comercializarea de vehicule Euro 6“, a mai spus acesta, privind cu optimism intregul 2014.

Articole similare