Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Cost minim: 3 lei/km

Cu ocazia seminarului Arilog de luna trecuta, s-a reluat ideea de a stabili un cost minim pe kilometru, iar celor care merg sub acesta sa le fie impozitata diferenta fata de pretul practicat. Studiul prezentat a luat in calcul doua companii de transport intern si doua care merg la international, reiesind un cost minim de 3 lei/km.

Adriana Palasan, vicepresedinte Arilog, a explicat ca foarte putini isi tin sub control costurile si ar trebui avuta o discutie cu clientii serviciilor de transport pentru a avea un mod unitar de a face calculele, astfel incat sa se poata compara aceiasi indicatori.
 

„Efectuarea unui standard de cost va ajuta atat clientii, care pot avea informatii de incredere in ce priveste costul de transport, cat si transportatorii, care astfel pot avea argumente pentru ajustarea tarifului practicat.”
Unul din cele mai bune modele de calcul al costului pe kilometru s-a dovedit a fi, in opinia vicepresedintelui Arilog, modelul francez, deoarece transportatorii din aceasta tara sunt obligati sa declare separat veniturile din transportul propriu, cel pentru terti si orice venituri din alte activitati. Astfel, daca impart activitatea de transport pe numar de kilo- metri, fiscul francez isi poate da seama de modul in care o companie isi gestioneaza activitatea. In plus, francezii au un pret minim stabilit legal si sunt obligati sa declare numarul de kilometri efectuati, dar si tariful practicat. „Aceasta ar putea fi o initiativa la Ministerul de Finante, unde sa putem discuta care este un cost minim pe care o companie de transport il suporta pentru activitatea pe care o face. Este treaba ta daca vrei sa faci un serviciu unui prieten si sa-i dai un pret mai mic. Diferenta se considera profit si se impoziteaza.“
Calculul de cost/km s-a facut pentru doua companii care fac curse interne si doua care merg la international. Una dintre acestea, care face numai intracomunitar, efectueaza 14.500 km/luna/vehicul.
Costurile fixe cu cea mai importanta contributie in costul de transport sunt leasingul/amortizarile, asigurarea Casco si dotarea cu sistem informatic pe vehicul. Cu ocazia acestui studiu, s-a constatat ca putini din cei care au vehicule de 3,5 t isi fac asigurare Casco. Alte costuri fixe sunt reprezentate de salarii, impozite, licente si autorizatii, taxe locale, rovinieta, telecomunicatii, protocol, asigurari RCA/ CMR si diurne.
La costurile variabile au fost trecute combustibilul, reparatiile, anvelopele, salariile variabile ale soferilor si contributiile, reviziile, AdBlue si alte diverse cheltuieli. „S-a plecat de la un calcul tehnic ce include intervalul la care se face revizia (intre 35.000 si 80.000 km), iar costul anvelopelor …

Articole similare