Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Camionul autonom a devenit realitate

La inceputul lui iulie, Daimler a prezentat in premiera mondiala camionul autonom ce merge singur, timp in care soferul se ocupa de documentele de transport, isi poate cauta loc de parcare in apropiere sau isi poate comanda masa, asa cum s-a intamplat in cazul soferului aflat la bordul camionului in timpul demonstratiei realizate langa Magdeburg. Aici, producatorul german a inchiriat o portiune de autostrada si a simulat conditii de trafic real pentru a demonstra performantele Future Truck 2025. Acesta face parte dintr-un studiu al Mercedes-Benz, care va fi prezentat la IAA Hanovra, in septembrie.
 

Baza proiectului Future Truck 2025 cu functia Highway Pilot este un Mercedes-Benz Actros 1845 de 449 CP care tracteaza „remorca viitorului“ prezentata la IAA in 2012, cu aerodinamica imbunatatita. Asa cum a aratat Wolfgang Bernhard, seful Mercedes-Benz Trucks, „cel mai bun mod de a previziona viitorul este sa il inventezi tu. Din punctul nostru de vedere suntem pregatiti pentru 2025. Proiectul este abia la inceput, dar sunt sigur ca viitorul transporturilor incepe acum, cu acest model. Este primul camion de cursa lunga ce ruleaza complet autonom, accelereaza, franeaza, vireaza singur, asta pana la viteza maxima de 80 km/ora, si aduce numai beneficii pentru sofer, compania de transport si societate in ansamblu. Folosirea lui reduce costurile cu combustibilul, unde fiecare procent conteaza, mai ales ca Highway Pilot actioneaza camionul asa cum ar face-o un sofer foarte bun.“

Sistemele conectate si senzorii stiu totul despre drum
MB Future Truck 2025 este un vehicul inteligent care „comunica“ cu celelalte vehicule si cu infrastructura. Aceasta performanta a fost obtinuta cu ajutorul sistemelor telematice si de asistenta care deja echipeaza multe camioane, Proximity Control Assist, Stop-and-Go Assist, Active Brake Assist 3, Lane Keeping Assist si harti tridimensionale necesare sistemului Predictive Powertrain Control, FleetBoard, completate de o serie de senzori si camere video, la care se adauga comunicarea V2V (vehicle to vehicle) si V2I (vehicle to infrastructure), toate interconectate.
Un senzor cu raza scurta acopera o distanta de 70 m, pe 130o, iar un altul, o distanta de 250 m la 18o. Zona din fata este monitorizata si de o camera video, montata deasupra bordului, care culege informatii de pe o distanta de 100 m. Aceasta recunoaste liniile simple si duble, pietonii, obiectele ce stationeaza sau se misca, starea drumului, semnele de circulatie s.a. Zonele de pe laterale sunt acoperite de senzori montati in fata ultimei axe a tractorului.
Numarul mesajelor si cantitatea de informatii depinde de viteza cu care se deplaseaza camionul si schimbarile ce apar pe parcurs si poate porni de la un mesaj pe secunda, dar ajunge si la 10 mesaje pe secunda. Camionul receptioneaza mesaje doar de la vehicule sau puncte aflate pe o distanta de 500 m, prevenind astfel primirea de informatii nefolositoare.
Comunicarea V2V permite transmiterea si receptionarea …

Articole similare