Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Vanzari duble la gama grea

Conform datelor DRPCIV, in primul semestru din 2014 au fost inmatriculate pentru prima data in Romania 6.729 de autovehicule comerciale noi (din care 338 de autospeciale si opt vehicule incomplete) si 23.048 rulate (din care 491 de autospeciale), iar 19.016 au fost reinmatriculate (448 de autospeciale si doua vehicule incomplete), in crestere la toate cele trei categorii fata de aceeasi perioada din 2013, cand au fost 5.686 de autovehicule comerciale noi (din care 513 autospeciale si un vehicul incomplet) si 22.101 utilitare rulate (519 autospeciale) la prima inmatriculare si 18.577 (386 de autospeciale) reinmatriculate.
 

Toate cele patru segmente de greutate au cunoscut progrese, dar cele mai mari, ca si dupa primul trimestru din 2014, au fost in cazul autovehiculelor de peste 16 t greutate totala, de la 1.162 la 2.284, si al semiremorcilor de la 653 la 1.326.

In primul semestru din 2014 au fost inmatriculate pentru prima data in Romania 4.808 autovehicule comerciale noi de pana la 3,5 t, din care 243 de autospeciale, mai multe decat cele 4.373 din aceeasi perioada a lui 2013, cand au fost insa 420 de autospeciale.
Lider de piata a fost Dacia (1.003 autoutilitare si 139 de autospeciale), urmat de Ford (589+6), Fiat (481+3), Mercedes-Benz (463+8), Renault (429+8), Volkswagen (363+40), Peugeot (361+0), Citroën (235+13), Iveco Daily (170+5), Toyota (153+1), Nissan (107+9) etc.
Astfel, Dacia isi mentine pozitia de lider si creste usor fata de cele 836 de autoutilitare si 249 de autospeciale noi din primul semestru al lui 2013, cand tot Ford a fost lider al pietei de import, cu 537+9 unitati, iar pe locurile urmatoare s-au clasat Renault (435+20), Citroën (423+70), Volkswagen (304+17), Mercedes-Benz (278+15), Fiat (267+20), Peugeot (216+1), Toyota (186+2), Iveco Daily (166+6).
Din categoria 3,5-6 t au fost inmatriculate in primul semestru al acestui an 45 de autovehicule noi, din care trei autospeciale, fata de 32, din care 10 autospeciale, in primele sase luni din 2013.
Mercedes-Benz continua sa fie lider de piata la aceasta categorie, cu 17 autoutilitare si o autospeciala, fata de 15+1 in 2013, urmat de Iveco (8+1, fata de 1+6 ), Renault (sase autoutilitare, dar producatorul francez in 2013 nu a vandut in Romania nicio unitate noua din aceasta categorie de greutate), Ford (5+0, fata de 2+0), Isuzu (4+0 si nicio unitate in 2013) si VW (doua autoutilitare si o autospeciala, fata de patru autoutilitare si o autospeciala in primul semestru din 2013).
In primele sase luni din 2014 au fost inmatriculate si 135 de autovehicule comerciale de 6-16 t, din care 30 de autospeciale, fata de 118, din care 45 de autospeciale, in aceeasi perioada din 2013.
Cele mai mari vanzari pe acest segment le-a avut, ca si in 2013, Iveco (44 de autoutilitare si trei autospeciale, dar in scadere fata de cele 44+16 din anul anterior), urmat de Mercedes-Benz (15+8 si numai 1+4 in 2013), MAN (12+0, fata de 21+20 in 2013, cand ocupa al doilea loc dupa Iveco), DAF (10+5, fata de …

Articole similare