Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Loviti din toate directiile

In anul fiscal 2013 Semiramis a inregistrat o cifra de afaceri de peste opt milioane de euro, in crestere fata de 2012, iar pentru anul acesta se estimeaza din nou o crestere pana la 12,6 milioane de euro. Si profitul se estimeaza ca va fi mai mare, chiar daca piata transporturilor este din ce in ce mai dificila. Costurile de transport mai mari si tarifele in scadere pentru transportul international si intracomunitar, volatilitatea volumelor si discriminarea cauzata de autoritati sunt principalele probleme ale unei piete marcate puternic de concurenta neloiala, fenomen care a revenit dupa o scurta pauza, pe timpul crizei.
 

In afara cresterii costurilor, inca de la jumatatea anului trecut a aparut un excedent de export, care se simte si acum, si scaderea importurilor. „Am asteptat ca balanta comerciala sa se regleze, lucru care nu s-a mai intamplat. Au scazut tarifele pentru importuri, in unele cazuri si cu 200-250 de euro, iar tariful de export nu a crescut astfel incat sa compenseze in vreun fel. Mai mult decat atat, chiar se observa anul acesta o tendinta de reducere a tarifelor si la export“, a aratat Klara Calarasanu, directorul comercial Semiramis, care considera ca aceasta situatie este cauzata nu neaparat de interpunerea caselor de expeditii in relatia client-transportator, ci mai ales de politica clientilor, chiar si a celor mari, care au renuntat la fidelizare. „Si ei cauta solutii pentru cresterea profitului si au considerat ca transportul este una din acele posibilitati. Au redus tarifele si au fost transportatori care le-au acceptat chiar daca nu puteau opera volumele respective“, este de parere reprezentanta companiei, mentionand ca „se adauga si decizia unor clienti de a da pachetul complet de transport unor case de expeditii mari, externalizand cu totul. Iar activitatea in acest caz este mai dificila, transportatorii reusesc cu greu sa obtina profit operational, in timp ce casele de expeditii inregistreaza rezultate foarte bune si, in loc sa actioneze ca intermediar, fiind si «vocea transportatorilor», acestea sunt mai apropiate de interesele clientilor. In conditiile date, transportatorii sunt nevoiti sa gaseasca singuri solutii pentru a se descurca. Din pacate, nu cred ca o sa reusim sa schimbam situatia, atata timp cat actionam izolat.“
Anul acesta, in afara de dezechilibrul comercial, activitatea a fost ingreunata si din cauza frecventelor sincope din economia tarilor vest-europene. Au fost intervale in care economia Germaniei a fost blocata si imediat ce aceasta piata isi revenea apareau blocaje in alte tari, cum ar fi Italia.
Desi 2014 este un an dificil, portofoliul de clienti al Semiramis nu s-a redus, si nici volumele nu au scazut. Procentul contractelor pe termen lung in cifra de afaceri realizata este de 64%, iar cel al contractelor spot este de 36%, numarul total al clientilor fiind de circa 100.
„Semiramis nu s-a axat niciodata pe o singura industrie. Avem curse pe automotive, anvelope, mobila, constructii, textile, …

Articole similare