Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Curajul de a investi chiar si in contextul unei piete imature

Pe timp de criza, pe o piata cu tarife care cresc intr-un ritm mult prea molcom fata de exacerbarea cheltuielilor, o parte dintre companiile de transport autohtone au inceput sa bata in retragere. La polul opus sunt insa cele care si-au continuat dezvoltarea si investitiile, cum este si cazul companiei sibiene Total N.S.A., care, avand la baza comenzi de transport din partea „mai marilor“ din sectorul automotive, si nu numai, a putut sa isi consolideze pozitia fruntasa din piata, mergand in paralel cu investitiile in innoirea parcului, precum si intr-un sediu nou.
 

In acelasi timp, comercializarea agregatelor din balastierele proprii si activitatile de servisare sunt pastrate in continuare ca solutii de back-up, de altfel necesare in cazul functionarii pe o piata de transport imprevizibila.

Compania sibiana Total N.S.A. a inceput in 1997 cu comercializare de piese si accesorii auto, in timp activitatea fiind completata cu transport. Si, daca in 2001 compania detinea opt camioane, in prezent parcul este format din 175 de camioane (ansambluri de semiremorci majoritatea Schmitz si cateva Krone si autotractoare) ce efectueaza transport international. De asemenea, din 2007 compania se ocupa si de extragerea, comercializarea si transportul agregatelor de balastiera si cariera din trei balastiere proprii, activitati deservite de 40 de basculante (20 de 27 m3 si 20 de 20 m3), trei incarcatoare frontale, patru excavatoare pe senile (doua de 48 t si doua de 28 t), un cilindru compactor si un autogreder. In plus, comenzile pentru transport de marfuri agabaritice sunt deservite de doua trailere extensibile, cu patru axe si capacitate de 50 t, si de doua trailere cu trei axe.

Cursele preluate prin firmele de logistica au avantaje si dezavantaje
Cele mai multe camioane utilizate in transport international sunt marca Volvo (peste 90%), urmand ca si celelalte 10% (DAF) sa fie inlocuite. „Anul acesta am achizitionat 20 de unitati Volvo Euro 6, in leasing pe patru ani“, a precizat Mircea Pasteanu, sef de transport in cadrul companiei, mentionand ca firma sibiana nu merge numai pe achizitia de vehicule noi, ci si pe second-hand. „Unitatile noi inseamna investitii mari care se amortizeaza foarte greu la preturile actuale. Oricum, in prezent 110 unitati se afla in leasing, restul de 65 fiind deja achitate.“
Vehiculele SH sunt achizitionate de pe piata romaneasca, de obicei dintre cele inapoiate in sistem buy-back la Volvo. Cele mai vechi unitati din parcul international sunt din 2005, existand insa si vehicule mai vechi utilizate in transportul intern. „Masinile sunt cu motorizari cuprinse intre Euro 3 si Euro 6, iar pe extern sunt diferente mari la cheltuieli intre acestea, de 5-6.000 de euro/an/vehicul, pornind de la taxe si pana la consum“, a punctat Mircea Pasteanu, subliniind ca nu isi doreste largirea flotei, ci doar innoirea acesteia, in conditiile in care compania investeste in prezent intr-un sediu nou langa centura Sibiului. In plus, flota nu poate fi …

Articole similare