Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Se poate si fara magazine clasice!

Dupa ce in perioada 2008-2009 industria de papetarie a fost puternic impactata de criza financiara, cu o scadere a vanzarilor de circa 50%, revigorarea tuturor sectoarelor economice din ultimii ani a avut un impact pozitiv inclusiv asupra industriei de birotica. Situatia pietei s-a reflectat si in rezultatele furnizorului de produse de papetarie Austral Trade, care la finele lui 2015, la mai bine de 20 de ani de prezenta pe piata, a inregistrat o cifra de afaceri de 15 milioane de euro, dupa ce in 2012 accesase deja Top 3 companii de birotica si papetarie, cu o cifra de afaceri de 9,7 milioane de euro.
 

Toate aceste rezultate au fost obtinute insa fara vreun magazin clasic pentru desfacerea produselor, ci numai prin vanzari directe si online catre cele peste 3.500 de companii-client din portofoliu.

Austral Trade, cu capital 100% romanesc, a fost infiintat in 1993 de cei doi actionari, George Anghel si Andrei Iurov, in vremurile in care in Romania existau numai 850 de utilizatori de internet, iar la nivel mondial, circa 10 milioane de internauti.
In 2017, furnizorul de produse de papetarie a ajuns sa aiba 140 de angajati si echipe de vanzari in 17 orase din tara, care acopera si zonele limitrofe, plus o filiala la Chisinau. „Orasele cu cea mai sustinuta prezenta sunt Bucuresti, Alba Iulia, Arad, Bacau, Baia Mare, Brasov, Cluj-Napoca, Craiova, Constanta, Deva, Galati, Iasi, Oradea, Pitesti, Sibiu, Targu Mures si Timisoara“, a punctat Ligia Rosu, marketing manager Austral, subliniind ca afacerea s-a dezvoltat pe principiul responsabilitatii asumate fata de clienti si pe stabilitatea crescuta a parteneriatelor. „Circa 37% dintre clienti sunt alaturi de noi de peste trei ani, 33% de 1-3 ani, iar restul de 30%, pana intr-un an. De asemenea, din cele 3.500 de companii-client din portofoliu, 32% sunt cu mai mult de 500 de angajati, 24% sunt de tip IMM, iar restul de 44% sunt firme mici.“
De cealalta parte, dupa ce in 2009 compania incheia contracte cu marii producatori din Asia, pentru importuri proprii, acum 39% din furnizori sunt din Romania, acoperind 34% din volumul total de achizitii, 39% sunt din Europa (56% din volum) si 22% din Asia (9% din volumul de achizitii).

O noua platforma de e-commerce
Gama de produse Austral s-a diversificat in timp, potrivit nevoilor clientilor, portofoliul ajungand sa cuprinda azi toate segmentele de produse necesare pentru birou, de la papetarie, IT&C, masini de birou, pana la produse pentru consum administrativ si protectia muncii. „Comercializam peste 100 de marci, printre care Schneider, Acco-Rexel, Quo Vadis, 3M, Durable, ClaireFontaine. Anul trecut, produsele cel mai bine vandute au fost hartia de copiator, markerul cu vopsea Schneider si biblioraftul A4“, a precizat Ligia Rosu. Aceasta a mai spus ca produsele uzuale alcatuiesc un stoc permanent, iar in cazul celorlalte aprovizionarea se face, de regula, pe baza comenzilor. „In 2017, compania isi va concentra eforturile catre dezvoltarea portofoliului de produse …

Articole similare

Ad