Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Vanzarile de camioane au crescut semnificativ, dar nu si cele de semiremorci

In primul trimestru al acestui an au fost inmatriculate pentru prima data in Romania, conform statisticilor DRPCIV, 3.665 de autovehicule comerciale noi (din care 172 de autospeciale si un vehicul incomplet) si 11.931 rulate (din care 227 de autospeciale), iar 10.021 au fost reinmatriculate, cifre in usoara crestere fata de cele 3.189, 11.300, respectiv 9.929 din aceeasi perioada a lui 2014. Iar autovehiculele de peste 16 t au inregistrat din nou cel mai mare progres fata de perioada similara a anului trecut.
 

Reamintim ca, in urma solicitarii unor importatori de vehicule comerciale, in calculul inmatricularilor de autoutilitare si suprastructuri noi am tinut cont nu doar de unitatile care apareau in statisticile DRPCIV ca fiind noi la prima inmatriculare in Romania, ci si de cele care apar ca fiind uzate la prima inmatriculare, dar la care sunt mai putin de sase luni intre data primei inmatriculari si data inscrierii in circulatie la noi in tara. Astfel evitam sa eliminam masinile care au primit numele provizorii in tara de productie si care, din aceasta cauza, apar ca fiind rulate la prima inmatriculare in Romania, cand de fapt sunt noi.
In primul trimestru din 2015 au fost inmatriculate 2.316 autoutilitare noi de pana la 3,5 t, fata de 2.048 in aceeasi perioada din 2014.
Lider de piata este Dacia (cu 633 de unitati, din care 626 de furgoane – 23 dintre ele carosate cu Romturingia – patru pick-up-uri, doua cu temperatura controlata si o izoterma), urmat de Ford (319 unitati, din care 194 de furgoane, 40 de suprastructuri deschise, 25 cu temperatura controlata, 22 cu obloane rabatabile, 17 izoterme, 16 prelate si cinci basculante), Fiat (262 de unitati, din care 154 de furgoane, 54 de suprastructuri deschise, 33 cu temperatura controlata, 10 cu obloane rabatabile, 10 prelate si o basculanta), Citroën (146 de unitati, din care 94 de furgoane, 23 de suprastructuri deschise, 17 cu temperatura controlata, sapte cu prelata, trei cu obloane rabatabile, o izoterma si o platforma), Mercedes-Benz (176 de unitati, din care 129 de furgoane, 22 cu prelata, 11 cu temperatura controlata, opt cu obloane ridicatoare, doua suprastructuri deschise, doua basculante si doua vehicule pentru pasageri), Renault (159 de unitati, din care 128 de furgoane, noua cu prelata, opt suprastructuri deschise, sase cu temperatura controlata, sase cu obloane ridicatoare, una pentru transport de vehicule si o basculanta), Volkswagen (135 de unitati, din care 91 de furgoane, 28 de suprastructuri deschise, sapte cu temperatura controlata, patru cu obloane rabatabile, trei izoterme si doua prelate), Peugeot (133 de unitati, din care 101 furgoane, 13 suprastructuri deschise, 10 cu prelata, opt cu temperatura controlata si o izoterma), Opel (111 unitati, din care 101 furgoane, opt cu temperatura controlata, o basculanta si una cu oblon rabatabil), Toyota (80 de unitati, din care 71 de suprastructuri deschise, sapte cu obloane rabatabile, una cu temperatura controlata si un furgon), …

Articole similare