Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

28 l/100 km pentru o zi de distributie Bucuresti-Constanta si retur

Premiat cu titlul Camionul Anului 2015, Renault Trucks T a inceput sa-si faca loc in flotele comerciale din toata Europa, confirmandu-si calitatile de caraus pur sange, pe care te poti baza in orice situatie, cu un consum bun de combustibil. In campania de prezentare a noului T, Renault Trucks a trimis si in Romania un camion cu motor de 460 CP (motorul economic de 11 l), oarecum pregatit de consum, pe care l-am pus la treaba pe traseul Bucuresti-Constanta si retur, in total 500 km. Dupa ce a parcurs soseaua de centura intre A1 si A2 si retur pe Baneasa (in total vreo doua ore de mers numai pe centura, in coloana aproape permanent), consumul total inregistrat a fost de numai 28 l/100 km, cu o medie orara de circa 69 km/h, mergand incarcat aproape la capacitate.
 

Ar mai fi de adaugat ca valoarea ar fi fost mult mai buna daca nu am fi infruntat un vant foarte puternic si nu am fi oprit de 5-6 ori pe durata testului.

Testul de consum s-a desfasurat intr-o zi de primavara cu temperaturi de 8-11 oC, insa cu vant foarte nervos, care s-a facut simtit mai ales in zona Baraganului spre mare.
Camionul ales pentru campania de test de consum, inceputa in 2014 in vestul Europei si reluata in 2015 in cateva tari estice (Slovenia, Croatia si Romania) este o configuratie 4×2, cu cabina de dormit, cea mai confortabila dintre cabinele disponibile pe modelele cu motor de 11 l, si cu motorizare de 460 CP, cea mai buna alegere daca nu se merge pe drumuri cu multe dealuri si nu se transporta marfuri foarte grele. Adica si pentru traseul urmat de noi pana la Constanta si inapoi. Incarcatura a constat din 22-23 t de dale de beton, ceea ce a adus greutatea totala a ansamblului la circa 39,8 t.
Desi o configuratie standard, vehiculul era pregatit pentru un test de consum, in sensul ca avea prelungiri ale fustelor laterale si prelungiri din cauciuc ale caroseriei cabinei, astfel incat sa se acopere cat mai bine spatiile libere dintre camion si semiremorca si dintre vehicul si sol, iar frecarea cu aerul sa scada cat mai mult. Nu a lipsit nici spoilerul de pe acoperis cu reglare rapida (2-3 minute), dar nici deflectoarele laterale de la faruri.
Printre echiparile menite sa creasca eficienta de combustibil se numara si utilizarea mai multor componente din aluminiu, pentru a reduce greutatea proprie: rezervoare de motorina si de aer, jante din aluminiu Alcoa Dura-Bright s.a.
Noul Renault Trucks T este conceput pentru optimizarea consumului de combustibil cauzat de auxiliare. Un exemplu il reprezinta utilizarea sistemului de climatizare numai cand e nevoie. Astfel, compresorul de aer intra in functiune numai cand temperaturile sunt foarte ridicate si este nevoie de o capacitate de racire a aerului mai mare. Aceasta functie ECO este activata permanent, dar, daca vreodata soferul vrea sa dispuna de o putere mai mare de racire a cabinei, o poate dezactiva.
Francezii au cuplat la T-ul de test o semiremorca produsa de Lamberet in 1999. Este un model optimizat pentru consum, vandut …

Articole similare