Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

24 de milioane de euro pentru cea mai mare platforma logistica a Renault-Nissan

Dacia a aniversat de curand 10 ani de la crearea centrului logistic din Mioveni – pe atunci Centrul de Export CKD Logan si in prezent AILN – de unde in acest timp au fost expediate mai mult de 10 milioane de metri cubi de piese si CKD sau SKD pentru vehiculele din gama entry – care reprezinta azi circa 40% din vanzarile Renault in intreaga lume – adica echivalentul a 5,2 milioane de masini. Platforma a necesitat o investitie de 24 de milioane de euro si ofera 330 de locuri de munca, fiind cea mai mare din cele 10 ale grupului Renault-Nissan si avand 17 uzine-client.
 

Pentru a sublinia importanta strategica a acestei platforme logistice, Nicolas Maure, presedinte si director general Dacia, a tinut sa puncteze faptul ca exporturile AILN (Alliance International Logistic Network Mioveni) in 2014 reprezinta un sfert din exportul Dacia – restul sunt masini – adica peste un miliard de euro pe an, echivalentul a aproximativ 2% din exporturile Romaniei.
Platforma logistica ocupa 150.000 m2, din care 36.000 m2 construiti, si aici sunt gestionate 15.352 de piese pentru toate fabricile, din care 7.261 de piese unice, care provin de la 544 de furnizori, din care 93 produc in Romania (uzinele Dacia sau furnizori independenti, care contribuie insa cu 80% la volumele AILN), iar 451, in alte tari – mai ales pentru piese medii si mici.
Daca la inceput era vorba de un volum de circa 300.000 m3 de piese expediate anual catre Rusia, Maroc si Columbia, pentru asamblarea Logan, in timp activitatea s-a extins spre Iran, India, Brazilia si Africa de Sud, iar in 2014 s-a ajuns la circa 1,7 milioane de metri cubi de piese de serie, motoare si cutii de viteze, exportate catre 17 locatii. Concret, este vorba de circa 600 de camioane si 1.600 de containere care pleaca de aici saptamanal, pe cale rutiera, feroviara sau maritima, asa cum arata Stefan Gaibu, director al Directiei Logistice Dacia.
80% din componente pleaca de la Mioveni pe tren si restul, rutier, alegerea depinzand de volum, costuri si flexibilitate. De exemplu, spre Rusia 50% din volume se incarca in camion si 50% in tren, iar durata transportului este de 6-7, respectiv 10 zile. Pentru o alta destinatie importanta, Maroc, componentele se expediaza maritim si tranzitul dureaza doua saptamani.
Furnizorii de transport sunt contractati de Renault Nissan Purchasing Organisation, la nivel de alianta, si constituie paneluri de transportatori rutier, feroviari, maritimi si chiar aerieni pe care le foloseste si AILN Mioveni.

Eficienta la incarcare, cel mai important indicator
Piesele sunt receptionate de la furnizori si ambalate in kituri de carton sau ambalaje metalice returnabile, in functie de dimensiune, si sunt stocate in zone speciale, in functie de destinatia de transport. Pentru a folosi cat mai eficient spatiul util (68-70 m3 la un container si 100 m3 la o semiremorca mega), se imagineaza un camion virtual, tinand cont de dimensiuni si de greutate – date furnizate de sistemul informatic – apoi se verifica …

Articole similare