Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Actiune, mai degraba decat reactiune

Pe 2 si 3 iulie, Daimler a organizat la Berlin un eveniment pentru presa de specialitate, in cadrul caruia a prezentat principalele sisteme care sporesc siguranta – atat in cazul camioanelor, cat si al autobuzelor/autocarelor si vanurilor – si care si-au demonstrat calitatile si functionalitatea in cadrul unor teste a caror spectaculozitate era menita sa le puna cat mai bine in valoare.

Pentru Daimler siguranta este una din valorile fundamentale, fiind unul dintre primii producatori care au introdus pe piata majoritatea sistemelor ce sporesc siguranta, chiar inainte ca legislatia sa le impuna.
 

De 45 de ani, expertii Mercedes-Benz studiaza conditiile reale in care s-au petrecut accidente in care au fost implicate camioane apartinand acestei marci si de 11 ani colecteaza intr-o baza de date informatii despre conditiile in care s-au produs accidentele. Iar analizele interne arata ca, spre deosebire de alti constructori, Daimler isi orienteaza cercetarea mai putin in functie de reglementarile legale viitoare si mai mult in functie de conditiile reale ale accidentelor, aceasta strategie avand ca avantaj faptul ca dezvoltarea de sisteme de siguranta si de asistenta a soferului este mai rapida si mai aproape de practica, iar adoptarea lor nu se supune unei obligatii legale.
Cel mai recent exemplu este cel referitor la prevederea UE referitoare la montarea de sisteme de franare de urgenta si de asistenta la mentinerea traiectoriei pentru camioanele si autocarele noi care se vor produce din noiembrie 2015. Daimler propune deja aceste doua echipamente de noua ani (Active Brake Assist) si de 15 ani (avertizorul la depasirea liniei de demarcare a benzii), pentru camioane si apoi pentru autocare. Iar ESP este obligatoriu din toamna anului trecut si pe utilitare usoare, dar MB Sprinter a fost astfel dotat standard inca din 2002. Si, datorita faptului ca a introdus aceste sisteme inainte de a fi obligatorii, MB a avut si timp sa le perfectioneze pana acum si ofera versiuni mai complexe decat cele impuse de legislatie.
Federatia Germana a Asiguratorilor (GDV) a aratat si ea ca principalele cauze ale accidentelor in care sunt implicate camioane sunt coliziunile spate, care devanseaza schimbarea benzii si accidentele in care sunt implicati pietoni, confirmand deci demersurile Daimler de a concepe sisteme care sa previna tocmai acest tip de accident. Conform GDV, un sistem de asistenta la franare poate reduce la jumatate coliziunile, un asistent la virare ar reduce cu peste 40% numarul de accidente in care sunt implicate un camion si un pieton sau o motocicleta si un sistem care permite mentinerea traiectoriei are potential de crestere a sigurantei de aproape 40%.

Mai multa siguranta la schimbarea directiei
Cu ocazia evenimentului de la Berlin a fost prezentat si testat sistemul de detectare a pietonilor si a biciclistilor incluzand asistenta la schimbarea directiei, acesta din urma avand senzorii plasati in fata axei spate a camionului, care acopera …

Articole similare