Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Disconfort maxim pentru transportatori

Cunoscut sub numele de „Podul Prieteniei“, podul care leaga orasele Giurgiu si Ruse (pe DN5) este supus in prezent unor lucrari ample de reabilitare ce se vor intinde, cel putin la nivel contractual, pana in martie 2016. In aceasta situatie, atat turistii, cat mai ales transportatorii, sunt nevoiti sa stea la cozi adesea mai mari de 1 km, traversarea podului realizandu-se uneori in 1-2 ore, iar alteori dupa mai bine de jumatate de zi. Iar asta afecteaza mai ales activitatea carausilor care nu pot respecta termenele de incarcare/descarcare, dar nici timpii de conducere/odihna inregistrati in tahografele controlate imediat dupa trecerea punctelor de frontiera de catre inspectorii ISCTR si omologii lor bulgari.
 

Lucrarile de la km 64+884 constau in reabilitarea drumului de acces din DN 5 la punctul de trecere a frontierei Giurgiu, inclusiv amenajarea unui sens giratoriu, reabilitarea drumurilor si platformelor in interiorul punctului de trecere a frontierei si reabilitarea infrastructurii rutiere.
„Lucrarile sunt complexe din cauza faptului ca ultimele reparatii capitale la podul peste Dunare au fost efectuate in anii 1997-1998, fara insa a fi schimbata placa de beton“, explica reprezentantii CNADNR intr-un comunicat adresat redactiei. „Stim ca pe perioada lucrarilor de reabilitare circulatia pe pod se desfasoara in conditii de disconfort, dar cred ca era momentul ca dupa 61 de ani podul sa fie reabilitat complet, astfel ca din 2016 cei care vor folosi aceasta ruta de tranzit catre Bulgaria sa o poata face in conditii de trafic civilizate“, declara Narcis Neaga, director general CNADNR SA, la deschiderea lucrarilor.
Antreprenorul lucrarii de reabilitare a podului peste Dunare in sensul Giurgiu-Ruse este Asocierea Collini Lavori S.p.A-Tecnic Consulting Engineering Romania, iar valoarea contractului este de 57.235.478,92 lei, inclusiv TVA (investitie finantata din Fondul European de Dezvoltare Regionala prin POS-T 2007-2013).
Lucrarile de executie, estimate a fi finalizate in martie 2016, se desfasoara in prezent conform graficului, dupa cum precizeaza CNADNR. „Penalitatile de intarziere sunt de 0,1% pe zi din valoarea acceptata a contractului, aplicabile dupa depasirea termenului contractual“, se arata in comunicat.
In vederea evitarii blocajelor in trafic, atat CNADNR, cat si Inspectoratul Teritorial al Politiei de Frontiera (ITPF) Giurgiu recomanda conducatorilor auto ca pentru trecerea in Bulgaria sa foloseasca punctele alternative de la Bechet, Calarasi si Zimnicea (trecere cu bacul), Calafat, Negru Voda si Vama Veche (rutier).

CNADNR spune ca asteptarea e de 15-20 de minute. Transportatorii vorbesc de ore intregi
Circulatia pe pod se desfasoara restrictionat, alternativ, pe o singura cale a podului, dirijarea acesteia fiind realizata atat semaforizat, cat si cu piloti de dirijare a traficului. Latimea partii carosabile este de 3,5 m, pe o lungime de 150 m, iar inaltimea maxima de libera trecere este de 4,5 m. „Restrictia este impusa de …

Articole similare