Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Roata se invarte!

In urma cu numai cativa ani, situatia precara a economiilor statelor UE, care s-a reflectat intr-o scadere a volumelor si tarifelor de transport, ii facea pe multi dintre transportatorii romani care inainte nici nu vroiau sa auda de destinatii precum Rusia sa accepte si comenzi dinspre est. Concurenta astfel aparuta ingreuna cu mult misiunea companiilor moldovenesti, mai ales a celor medii si mari, afectate deja de preturile de dumping acceptate de firmele mici, cu un singur camion, dar si de tepele unor case de expeditii.
 

Din momentul embargoului impus de Rusia situatia s-a inversat, transportatorii de peste Prut intorcandu-si fata catre Romania nu neaparat din patriotism, ci mai degraba pentru a beneficia de avantajele accesarii pietelor vestice, prin deschiderea de filiale aici si preluarea, datorita tarifelor mai mici, a unor volume importante de la transportatorii nostri.

Cei mai afectati de reorientarea companiilor moldovenesti catre Romania si UE au fost carausii din Iasi, Bacau si Suceava, care si asa se plangeau de lipsa investitiilor in zona si de dezinteresul autoritatilor locale.
„Situatia din Rusia ne-a tras mult inapoi. De la fiecare fabrica Ikea se incarcau pe zi cate 8-9 camioane care mergeau la rusi. Acum s-au inchis fabricile de la Jucu, Sighisoara si Satu-Mare, ramanand doar cea de la Sighetu Marmatiei, care produce scaune. Astfel, din cele 27 de camioane pe care le detin, 10 sunt neutilizate de patru luni“, a punctat un transportator de la Roman, cu origini in Moldova de peste Prut, completand: „lunar aveam un transport in Siberia cu sisteme de foraj si piese pentru ele, fiecare camion valorand 200.000 de euro. Acum rusii au eliminat si importul asta.“
In plus, de cand piata ruseasca s-a inchis, nici cursele din Europa nu mai sunt rentabile. „Rusii cumparau orice, dar ne-am taiat singuri craca. Pe transportatorii romani nu ii protejeaza nimeni, asa cum se intampla in Rusia, Ungaria sau in alte tari europene. In zona vin foarte multi moldoveni si ucraineni care preiau si transporta marfa pe bani putini. Daca ar respecta toti legislatia asa cum este impusa pentru romani, atunci piata ar fi protejata. Ei nu platesc aceleasi salarii si taxe ca noi, vin fara autorizatie si dau spaga la vama. In acest timp, unui sofer de-al meu i se cer 100 de lei ca sa i se deschida carnetul TIR“, a mai spus carausul din Roman, mentionand ca producatorii sunt interesati doar de preturi, nicidecum de calitatea transportului. „Acestia, dupa incarcare, isi deschid polita de asigurari. Deci nu ii intereseaza nici daca se fura marfa.“
Pentru masinile care stau, desi sunt achitate, transportatorul plateste circa 700 de euro pe luna pentru intretinere, parcare, asigurare CASCO si RCA, plus asigurari pe carnetele TIR si pe autorizatii.

Cu un pas inaintea pietei
Compania Deltrans Grup este alcatuita, pe langa firma de baza din Republica Moldova, din Deltrans Grup&Ro din Romania (transport international), cu sediul la Scoposeni (judetul Iasi), Deltrans …

Articole similare