Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Returnam acciza, dar in felul nostru

Desi beneficiem de un Master Plan ce poate fi folosit drept model in intreaga Uniune Europeana, transportatorii nu au mari asteptari de la acesta, sectorul rutier fiind marcat de-a lungul timpului de nenumarate esecuri ale implementarii unor legi, regulamente sau proiecte. Unul dintre exemplele actuale este returnarea accizei suplimentare care in alte state are statut de compensare, putand sa acopere cu ea o parte din datorii, in vreme ce la noi este incadrata la „ajutor de Stat“.
 

De asemenea, operatorilor din alte state membre UE li se restituie acciza suplimentara fara sa fie verificati in prealabil daca au datorii la Stat sau sunt in insolventa, in vreme ce la noi operatorii in astfel de situatii nu se califica la recuperarea accizei. Ca urmare a ingreunarii procedurilor, pana acum s-au inscris pentru recuperare doar 671 de operatori de transport, din cele 765 de cereri de restituire fiind aprobate 326, in valoare de 7.500.000 de lei, si platite efectiv numai 4.855.000 de lei.

Problema returnarii accizei, dar si a introducerii salariul minim obligatoriu pentru cei care presteaza activitati pe teritoriul Germaniei, au fost abordate in cadrul conferintei Mediafax Talks About Transport&Logistics de luna trecuta.

Neincredere in Master Plan
Transportatorii rutieri, in special din curierat si transport persoane, s-au aratat nemultumiti de comunicarea cu autoritatile, facand apel la un dialog mai bun pentru rezolvarea problemelor de infrastructura. „Vedem cum toate tarile din jurul nostru se dezvolta, iar noi ramanem in urma. Poate fi Master Planul nostru un model pentru Europa, insa vedem, dupa 25 de ani, ca, indiferent de cat de multe investitii am face, noi nu putem trece muntii astfel incat sa expediem marfurile la timp“, a punctat Felix Patrascanu, managing partner Fan Courier, mentionand ca firma are dificultati in a ajunge in principalele orase in timpul propus, in special in cele terminus fata de Bucuresti, ca Suceava, Baia Mare, Cluj-Napoca sau Timisoara, din cauza lipsei de infrastructura.
Constantin Isac, vicepresedintele UNTRR, se arata neincrezator in fezabilitatea si implementarea Master Planului de Transport. „Niciunul din ulti- mii 6-7 ministri nu a fost in stare sa produca un plan cu viziune pentru transport. Consideram Master Planul, cu toate cifrele de dezvoltare a infrastructurii, o simpla poveste. Nu avem nicio asteptare si nu acordam niciun fel de credit celor care se ocupa de implementarea Master Planului“, a adaugat Isac, amintind de un studiu IRU din 2008, care arata ca un euro neinvestit in infrastructura genereaza pierderi de doi euro in tarile dezvoltate si de 10 euro in economiile emergente. „In Romania, un miliard de euro neinvestiti sau furati din lucrari de infrastructura aduc pagube de 10 miliarde de euro. Acestea sunt dimensiunile fenomenului despre care vorbim.“ In plus, Isac a mentionat ca un camion care desfasoara o activitate de transport in Romania si care este bine administrat aduce in fiecare an 30.000 …

Articole similare