Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

„Piata este atipica si oportunismul este cuvantul de ordine.“

2014 a fost un an foarte bun pentru M&M Militzer&Münch, cu o crestere de trei milioane de euro fata de cifra de afaceri a anului precedent, dar si cu o triplare a profitului. 2015, in schimb, este putin mai slab decat 2014 si, mai ales, atipic. Aprilie si mai, care de obicei erau luni bune, au avut rezultate foarte scazute, iar martie, iunie si iulie au fost foarte aglomerate.
 

M&M Militzer&Münch Romania are o istorie de 10 ani in tara noastra si s-a specializat in timp pe grupaje, transportul cu camioane complete fiind relativ putin reprezentat in portofoliul de servicii. Valentin Dragu, directorul general al companiei, crede ca „clientii foarte mari de camioane complete discuta cu transportatorii cu flote mari si atunci noi ne limitam la lucruri mai complexe, cum sunt grupajele“.
Compania are un depozit de 1.100 m2 in Bucuresti si un punct de lucru in Cluj. Transportul maritim reprezinta 10% din activitate, restul se imparte in mod egal intre transport rutier, transport aerian si un proiect care a generat cresterea cifrei de afaceri in 2014. Este vorba de un proiect multimodal care inca functioneaza, de trei ani, si care ar trebui sa mai mearga bine inca cel putin doi ani. Potrivit directorului Militzer, proiectul presupune transportul produselor de la fabricile care exporta overseas. Camioanele merg la Constanta, unde un subcontractor transbordeaza marfa din camion, o picuieste si o incarca in containere. Marfa este dusa in port, de unde intra in jurisdictia liniei maritime. S-a ajuns la un volum de circa 600 de camioane rulate pe luna.
Transportul maritim se deruleaza doar sub forma de proiecte, nu este o activitate constanta, deoarece companiile maritime sunt foarte dezvoltate in Romania, iar unui expeditor ii este destul de greu sa intre pe acel segment de activitate. Oricum volumele din Orientul Indepartat au scazut mult de cand dolarul s-a apreciat, plus ca exista probleme de productie in China. Asa cum a aratat Valentin Dragu, s-a ajuns ca transportul din China pana in Constanta sa coste 250 de dolari/container, mai putin decat transportul containerului din Constanta in Bucuresti.
Transportul aerian a fost un alt motor de crestere a cifrei de afaceri, 2014 fiind un an foarte bun, dar pentru 2015 nu sunt estimate aceleasi rezultate.

Competitie acerba pe rutier
Transportul rutier nu prea mai este foarte profitabil pentru Militzer. „Se vede clar ca, desi cresc volumele, scad marjele. Nici in strainatate nu mai putem sa vindem partiale la tarif bun, de unde sa scoatem profit. Concurenta este fantastica, pentru ca marii expeditori vor sa ia din ce in ce mai mult din piata. Sau, in tarile latine, mai ales Spania sau Italia, concurenta neloiala vine din partea transportatorilor romani care si-au deschis firme acolo si care vand timpi de tranzit mai buni, dar nu toti reusesc sa ii respecte“, crede Valentin Dragu, in opinia caruia, dupa criza, piata s-a schimbat, tariful fiind principalul criteriu de selectie a transportatorilor. In ceea ce …

Articole similare