Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Inca un an bun, desi nu ca 2014

In primele opt luni din 2015 s-au vandut in Romania peste 300 de semiremorci basculante noi pentru transport de cereale, nivel aproximativ similar celui din 2014, iar parerile despre rezultatele de anul viitor sunt impartite de la o firma la alta, unele asteptand noi cresteri, iar altele, o usoara scadere, din cauza ca piata este saturata.
 

Din cele circa 326 de semiremorci pentru transport de cereale inmatriculate pentru prima data in Romania pana in august, Schmitz a livrat 171, „putin mai bine decat in 2014“, asa cum declara directorul de produs al companiei, George Badea. Iar pana la final de an se vor mai face livrari. Clientii sunt mai degraba firme mici, care cumpara cateva unitati, maximum 10, si sunt si firme care au achizitionat si in trecut Schmitz, dar si firme aflate la prima colaborare.
Compania a vandut numai cateva semiremorci rulate, deoarece „in acest domeniu nu exista practic o piata de second-hand: clientii rar le vand, in cele mai multe cazuri le folosesc pana le caseaza“. Cele mai multe vanzari s-au facut in leasing, inclusiv prin Cargobull Finance, dar si cash, in cazul celor de 1-2 unitati.
In ceea ce priveste 2016, „speram sa se mentina acelasi nivel, dar cred ca de fapt va fi o scadere de 10-15% fata de 2015 – sper ca nu mai mare – deoarece pentru moment piata este saturata: numarul de silozuri si de distribuitori nu creste, nici populatia si consumul, si nici exporturile“.
Vanzarile au fost conforme cu asteptarile initiale ale reprezentantilor Schmitz, poate cu 5-10% mai mari, „si datorita faptului ca ne-am pregatit bine: in loc de 6-7 saptamani, cat a fost termenul de livrare in 2014, am ajuns la 2-3 saptamani pentru anumite specificatii“.
Acest lucru a fost posibil pentru basculante, si de constructii, si de cereale, deoarece tarile din centrul si estul Europei au agreat o specificatie standard pentru care s-a alcatuit un stoc tampon de 3-5 unitati.
Iar o mare parte din configuratia aceasta a fost propusa de importatorul din Romania, declara cu mandrie George Badea. „Noi am propus, de exemplu, automatic dumping – care permite o deschidere mai mare a oblonului prin scoaterea aerului din pernele suspensiei pneumatice ale ultimei axe si implicit coborarea benei la basculare – sau bena patrata de aluminiu cu colturi rotunjite suficient de putin incat sa se poata transporta si cereale si marfa paletizata.“
Bena Schmitz pentru cereale are volum util de 53,5 m3 si este patrata, iar baza este astfel construita incat sa incapa doi paleti. Grosimea peretelui a crescut de la 2,5 la 3,5 mm, iar profilul are ranforsari interne, pentru mai multa robustete, fara ca asta sa creasca greutatea proprie, care este de 6.875 kg.
Podeaua este ranforsata, ajungand la o grosime de 7-8 mm – poate uneori clientul vrea sa transporte nisip, de exemplu – si pentru cresterea duratei de viata se mai pot pune placi de uzura de 5-10 mm grosime in partea din spate, pe o lungime de circa 4 m, solutie la care chiar apeleaza numerosi clienti de la noi.

Articole similare