Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Camioanele trebuie sa circule non-stop

Routier European Transport opereaza o flota totala formata din 110 unitati, atat autotractoare si semiremorci proprii, cat si ale tractionistilor care folosesc semiremorcile Routier.

In opinia lui Rares Retegan, directorul general al companiei, pana acum anul acesta a fost mai bun decat anul trecut. In 2014 compania a crescut cifra de afaceri cu circa un milion de euro, iar 2015 va avea acelasi trend.

Crescand flota, a evoluat si profitabilitatea, dar nu pentru ca activitatea ar fi fost mai usoara, ci ca urmare a eficientizarii resurselor existente. „Din punctul de vedere al profitabilitatii, prima jumatate a anului a fost foarte buna pentru noi, am ajuns la circa 0,5 milioane de euro, si daca mergem in ritmul acesta vom avea rata de profit de 10%. Si vorbim doar de profit operational, nu am vandut vehicule.“

 
Rulajul a crescut cu 3.000 km/luna
De anul trecut, prin achizitiile facute, Routier European Transport a reusit optimizarea flotei. Si, cum extinderea s-a facut cu camioane noi, s-au obtinut si economii din consumul de carburant. 
Dar poate cea mai mare contributie are rulajul mare al camioanelor proprii. Anul trecut s-a obtinut o medie de 15.000 km/luna, aici incluzand si august si decembrie, care de obicei sunt luni mai slabe. Niciun camion nu merge doar cu un sofer si se practica si schimbul echipajului. De exemplu, cand camionul ajunge in Gilau, este preluat de alt echipaj, iar ceilalti doi intra in pauza. „Acest sistem ne-a ajutat foarte mult. Am luat decizia de a folosi doi soferi, deoarece cheltuielile cu leasingul sunt mai mari decat cele cu personalul, deci trebuia sa fim productivi. Sistemul este profitabil pentru noi. Am reusit sa crestem rulajul cu circa 3.000 km/luna. Teoretic am putea obtine mai mult, dar, avand linii de grupaje, pierdem timp cu incarcarile“, a explicat directorul companiei, care marturiseste ca e destul de dificil de gasit soferi, dar avantajul Routier este ca angajeaza si soferi fara experienta, fiecare echipaj fiind format dintr-un sofer cu experienta si un ince- pator. Rares Retegan crede ca „soferii tineri sunt mai receptivi la notiunile de conducere economica. Camioanele noi sunt mai performante, dar trebuie sa si stii sa le conduci cum trebuie pentru a le folosi performantele la maximum.“
 
Tarifele au scazut
Routier European Transport are de multi ani sucursala deschisa in Italia si anul trecut, in toamna, a fost infiintata si compania din Germania. Asa cum a aratat Rares Retegan, „cele doua firme ne ajuta mult. In Italia am inchiriat un depozit pe care il operam noi. Firma din Germania a fost deschisa si pentru a functiona drept casa de expeditii, plus ca terminatia GmbH insufla un plus de seriozitate. Filiala din Italia ne ajuta sa obtinem tarife mai bune, in Germania inca nu, dar vom ajunge la acel stadiu si acolo.“ 
Pana atunci, insa, tarifele de transport au scazut. Directorul companiei a declarat ca la export, de exemplu, fata de anul trecut, licitatiile s-au facut la tarife mai reduse, …

Articole similare