Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Scoala austriaca de expeditii, pusa in practica la Sf. Gheorghe

Foarte multi expeditori cu traditie din Austria au folosit Romania de-a lungul timpului ca partener principal pentru serviciile de transport. Int. Transporte Popovici se bazeaza pe o astfel de relatie de parteneriat inca din 1997 si s-a specializat in transportul de marfuri generale, cu temperatura controlata si vrac, dezvoltandu-si in paralel un atelier de service multi-brand la Sf. Gheorghe. Iar daca firma a mers in pierdere in anii de criza, ca urmare a contractelor de leasing din 2008, cand parcul de transport a crescut dintr-o data la peste 100 de ansambluri, in 2014 cifra de afaceri a crescut cu doua milioane de euro fata de 2013.

O parte din camioanele luate in 2008 au fost inapoiate in 2012-2013, iar in 2014, dupa o reducere a flotei, cifrele contabile au fost sensibil imbunatatite. Un avantaj a fost si inlocuirea vehiculelor, care a redus foarte mult cheltuielile cu combustibilul, cu reparatiile si cu taxele de drum.

 
Firma Int. Transporte Popovici a fost infiintata in 1997 de Mihai Popovici, cetatean austriac cu o experienta bogata in activitatea de expeditii in tara de adoptie. Capitalul companiei este in totalitate austriac, iar clientii principali provin din vestul Europei.
Firma a crescut treptat pana in 2008, cand la sfarsit de an numarul de ansambluri s-a triplat. Desi a fost o crestere mare, nu a fost riscanta, deoarece structura clientilor a oferit contracte favorabile. Angajarea soferilor, insa, a impus un efort deosebit din partea departamentului de Resurse Umane.
Flota a continuat sa creasca pana in 2011, pana la 150 de ansambluri, iar la finele lui 2012 scade si se stabilizeaza, cu mici fluctuatii, pana la nivelul de astazi.
Daca in primii ani s-au cumparat mai mult camioane MAN, acum flota este diversificata, incluzand marcile MAN, DAF, Scania si Volvo. Toate vehiculele sunt cumparate din afara tarii, unde si conditiile de finantare sunt mai bune. „La masinile noi avem asistenta gratuita timp de trei ani. Vehiculele sunt achizitionate cu garantie buy-back, fiind cea mai buna solutie pentru noi”, crede Liviu Damian, directorul comercial al firmei, deoarece o flota noua nu presupune costuri cu reparatiile, iar economiile cu combustibilul si taxele de drum sunt semnificative.
Toata flota a fost treptat inlocuita, astfel ca cel mai vechi autotractor este din 2012. In trecut, durata medie de folosinta a camioanelor era de cinci ani, insa in ultimii trei ani s-a luat decizia de a nu mai folosi camioanele mai mult de trei, maximum patru ani. La achizitia de vehicule se urmaresc in special sistemele de siguranta, dar si cele care tin de confortul soferului: cabina mare, sistem de climatizare, frigider si, nu in ultimul rand, sisteme de comunicare, navigatie, localizare etc.
Prin faptul ca transporturile sunt efectuate in special in spatiul comunitar, „pentru asigurarea CASCO si CMR au fost preferate firme din afara Romaniei, care ofera mai multa flexibilitate si conditii financiare chiar mai bune. Din pacate, costurile pentru …

Articole similare