Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Aproape ca nu mai sunt firme fara camioane trase pe dreapta

In ciuda unui an bogat in masuri legislative menite sa incurce planurile transportatorilor romani – e drept, doar pe ale celor care fac international sau intracomunitar, dar ei sunt oricum majoritari – se pare ca ei au o problema chiar mai mare, din moment ce nu exista discutie cu manageri ai firmelor de profil in care sa nu fie atins subiectul crizei de soferi care se manifesta iar pe piata noastra, si care face sa fie foarte rare cazurile in care flotele sunt folosite integral.
 

De aceea am incercat sa aflam care au fost cauzele care au dus la un nou deficit de forta de munca si ce posibile solutii au identificat managerii de transport de la noi pentru a rezolva problema, in conditiile in care putini dintre ei cred ca este o criza de scurta durata.

Asa cum arata Alexandru Ionescu, Key Account Manager in cadrul Manpower Romania, in 2015 soferii au revenit in topul candidatilor cel mai greu de gasit si atras, plasandu-se, in opinia angajatorilor romani, pe locul al cincilea din 10 din acest punct de vedere. Motivele sunt multiple: un context regional a transformat Romania intr-o varianta favorabila pentru clienti, iar companiile autohtone s-au impus ca transportatori internationali, in defavoarea unor transporta- tori ce dominau anterior, cum ar fi cei din Turcia, natura meseriei, mai putin atractiva – in ciuda remuneratiei peste medie – din cauza dificultatilor pe care le ridica absentele de acasa si ritmul de lucru, mai ales pentru viata personala, si faptul ca pe piata s-a dezvoltat un segment de companii cu obiect de activitate principal logistica si depozitare, conexe transportului, care recruteaza, la randul lor, soferi, concurand pentru acestia cu transportatorii traditionali. Potrivit recrutorilor, in 2015 cele mai multe cereri de recrutare au venit de la companii specializate in depozitare, picking sau distributie, ponderea recrutarilor intentionate de acestea depasind-o pe cea a transportatorilor propriu-zisi.
O consecinta a acestei bifurcari a cererii este, asa cum arata reprezentantul Manpower Romania, cresterea numarului de transportatori care apeleaza la externalizarea proceselor de recrutare. In trecut, acestea se derulau intern, cu personalul firmei, dar din 2013 incoace se remarca o utilizare mai frecventa a intermediarilor (firme de recrutare), nu pentru ca cererea a crescut semnificativ, ci pentru ca atragerea candidatilor si validarea acestora a devenit din ce in ce mai dificila, necesitand sprijin si expertiza.

Tentatiile Occidentului uneori sunt mari doar la prima vedere
Pentru Anasped, din Suceava, criza de soferi a inceput sa se simta in primavara lui 2015, cand firma a concediat doi angajati care faceau curse in Comunitate si a gasit foarte greu inlocuitori, asa cum arata directorul general Florin Andronic, care a inteles inca de atunci ca asta urma sa devina o problema si pe viitor. In ultima perioada au mai plecat si alti soferi din companie si de aceea din august doua masini au fost trase pe dreapta.

Articole similare