Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Apa de la dozator, o afacere complicata

Cu un sistem de distributie care tinteste in principal sedii de companii si institutii publice, piata apei plate imbuteliate in sistem water cooler (racire-incalzire) castiga o cota din ce in ce mai importanta, ajungand la aproape 40 de milioane de euro anual. Cu venituri de peste 38 de milioane lei in 2016, Cumpana, unul din cei doi mari jucatori de pe aceasta piata, a ales sa isi extinda afacerea prin preluarea unei alte companii mai mici, dar si prin achizitionarea a 20% din pachetul de actiuni al unui jucator important din industria vendingului.
 

Daca pana in urma cu cativa ani industria apelor imbuteliate in sistem water cooler era doar o nisa pe piata apelor minerale naturale, in prezent acest segment castiga o cota tot mai mare, situandu-se la o cifra intre 30 si 40 de milioane de euro pe an. O cota importanta este ocupata de Cumpana si La Fantana, restul fiind acoperit de companii mai mici.
Cumpana a fost fondata de antreprenorul Florin Danaila in 1999, cu o investitie initiala de un milion de lei, iar astazi detine, conform propriilor estimari, intre 30 si 40% din piata locala de apa imbuteliata in sistem water cooler. Compania romaneasca a dezvoltat doua divizii, una dedicata apei, care reprezinta activitatea de baza, si una dedicata cafelei, iar anul trecut a investit masiv in ambele, motiv pentru care afacerile vor fi in crestere in 2017. „Ultimele doua investitii au avut in vedere expansiunea afacerii prin infuzie de capital in industria vendingului, materializata prin parteneriatul cu Dr. Vending, si prin achizitionarea companiei Izvorul Cristalin, un jucator activ in aprovizionarea cu apa in sistem water cooler. In principal, viitoarele noastre investitii sunt in zona expansiunii teritoriale si cea a portofoliului de produse“, marturiseste brand managerul Cumpana, Luiza Dumistracel.

Livrare planificata, costuri mai mici
Inca de la infiintare, segmentul apei plate la dozator a vizat persoanele juridice si institutiile publice drept principali clienti, ca urmare circa doua treimi din numarul total de parteneri ai Cumpana sunt de tip B2B (12.000 dintr-un total de 18.000-19.000). Astfel, compania ofera un numar mare de servicii pentru clientii sai, de la livrare, instalare si training pana la livrare planificata in functie de nevoile si programul clientului. In segmentul B2C, livrarea planificata consta din stabilirea de comun acord alaturi de client a datei de livrare lunare. „In prealabil, la momentul semnarii contractului, fiecare client primeste un calendar personalizat cu livrarile ce urmeaza, iar cu 24 de ore inainte de livrare primeste un SMS de reamintire a faptului ca urmeaza sa primeasca apa.“
Cu o astfel de strategie, Cumpana a reusit anul trecut sa isi creasca afacerile cu mai mult de 5% fata de 2015, la peste 38 de milioane de lei, pentru 2017 preconizand acelasi trend ascendent. Tot in crestere a fost si productia, care anul trecut a fost mai mare cu aproape 10% (aproximativ 60.000 t, fata de circa 55.000 t in 2015) …

Articole similare

Ad