Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Producatorii de soft si autoritatile de la Bruxelles ar trebui sa priveasca in aceeasi directie

Cele mai multe softuri, fie independente, fie instalate pe camioane din fabrica, sunt actualizate periodic si primesc de cateva ori pe an functii noi.
In cazul Cartrans, modulul de scanare a documentelor este unul dintre cele mai recent adaugate, iar Bogdan Iliescu este de parere ca de bun augur ar fi si integrarea costurilor legate de combustibil direct in rapoartele generate de aceste sisteme.
 

Pentru furnizorii la care a apelat Dunca Expeditii, Easy Track si Transics, cele mai recente update-uri constau din introducerea unei alarme pe rezervorul de carburant si conectarea la tahograf si la computerul de bord, respectiv actualizarea hartilor – deoarece Transics are mai multi furnizori de harti si unele dintre ele nu includeau, de exemplu, noile portiuni de autostrada construite in Romania – si posibilitatea de a calcula costurile cand se genereaza o anumita ruta. „Cei doi dezvoltatori sunt flexibili la cererile noastre si la fiecare 3-4 luni, cand fac noul update, introduc si aplicatiile pe care le-am solicitat intre timp. Si cred ca pe viitor toate sistemele vor ajunge la acelasi nivel de complexitate“, este de parere Stefan Lucau.
Acesta declara ca printre aplicatiile pe care si le-ar mai dori ar fi o camera video care sa inregistreze ultimele trei secunde de dinaintea unui accident, pentru ca ar fi interesant de vazut cauza lui – si oricum si CE are in proiect o astfel de functie – sau posibilitatea ca autoritatile sa se conecteze si ele la sistemele telematice – ceea ce se va face prin noul proiect referitor la tahografe. In plus, reprezentantul Dunca Expeditii arata ca, pe masura ce tehnologiile s-au dezvoltat, si autoritatile de la Bruxelles s-au implicat in conturarea unui transport al viitorului care presupune instalarea unui dispozitiv unic de taxare, conectat la sistemul de sateliti din Europa, care impreuna cu tahograful va permite autoritatilor – si ar trebui sa permita si firmelor – sa vada unde sunt camioanele si cat conduc soferii in fiecare tara. Si in prezent, daca ai cont la furnizorii de aparate de taxare, poti avea acces la informatii, dar Stefan Lucau crede ca in cativa ani sistemele respective vor fi standard pe camioane, astfel ca nu va mai fi nevoie de telematica suplimentara. „Si furnizorii trebuie sa aiba asta in vedere, pentru ca, daca se implementeaza un sistem unic, nu vom mai cumpara produsele lor decat daca vor oferi aplicatii deosebite si vor avea un pret foarte bun.“
Stefan Lucau arata ca ar fi interesant sa se dezvolte o aplicatie pe sistemele telematice care sa arate detaliat si schematizat modul de incarcare si repartizare a greutatii pe semiremorca. „Unele semiremorci model nou au calculatoare care indica aceste lucruri si ar fi interesant de vazut daca se pot conecta la sistemul telematic sa vada toata lumea. In plus, ar fi interesant de vazut un sistem cu senzori de acceleratie si deceleratie. In Belgia s-a testat un asemenea sistem, care masoara fortele centrifuga, centripeta, decelerare, accelerare. Si pe baza acestor modele de senzori poti sa-ti dai seama cum este condus camionul mai bine.“
Rares Retegan este de parere ca Dynafleet si TomTom nu sunt atat de usor de actualizat, dat fiind faptul ca producatorii lor sunt companii foarte mari, dar, pe de alta parte, „cred ca aduna informatii de la clienti, iar daca vad o cerere, adapteaza sistemul“. Deocamdata insa transportatorul nu doreste sa adauge functii suplimentare.
Iar directorul general Vasco arata ca in fiecare an apar 2-3 functii noi pentru FleetBoard si, in ceea ce priveste sistemul Transics, el a fost oricum foarte complet de la inceput si permite orice personalizare vrei. „Nu am nevoie de functii noi“, declara Bogdan Taut, „dar am inteles ca in cazul Transics va fi disponibila o aplicatie noua, care permite plata taxei de Ungaria, si o sa vorbim despre asta, desi nu ne ajuta foarte mult, deoarece camioanele nu prea vin in Romania“.

Articole similare