Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Romania, o piata cu ascensiune rapida

Cresterea activitatii in spatiul comunitar pentru carausii romani este confirmata si de rezultatele burselor de transport, toate crescandu-si de la an la an numarul de utilizatori in tara noastra. Pentru a fi cat mai competitivi pe un segment de piata unde concurenta este mare, furnizorii de burse si-au diversificat gama de servicii, oferind, pe langa platformele online dedicate postarii de marfuri si de camioane, si produse complementare, menite sa-i sprijine pe clienti in eficientizarea activitatii.
 

Bursa TimoCom a inregistrat anul trecut peste 33.000 de clienti la nivel global, ceea ce inseamna mai mult de 100.000 de utilizatori. Particular pe piata romaneasca TimoCom si-a crescut numarul de clienti cu 16% si, cu peste 1.000 de clienti, Romania se situeaza pe locul al treilea ca tara pe harta TimoCom, fiind depasita doar de Germania si Polonia. De altfel, ca si in anii precedenti, cei mai multi clienti sunt din Germania.
In total, la nivelul bursei TimoCom, au fost postate anul trecut 68.135.475 de marfuri si camioane, cu 15% mai mult fata de 2014. Luna cu cele mai multe postari a fost aprilie.
Raportul de marfa-vehicul a crescut in 2015 pana la 47:53 si a fost cu 2% peste valorile anului precedent (45:55). Cota de transport de marfa in toate conturile trimestriale a fost peste valoarea comparativa din 2014. Perspectivele sunt pozitive, dar trebuie tratate cu prudenta. „2016 este greu de prevazut. Atacurile si amenintarile teroriste sporite, cresterea controalelor de securitate si modul de abordare a crizei refugiatilor sunt problemele care au efect direct asupra economiei europene“, a mai declarat Marcel Frings, chief representative TimoCom. „Exista semne bune pentru anul acesta. Spania si Irlanda sunt doua exemple pozitive care au iesit din criza financiara aratand o crestere puternica. Consumul s-a dovedit a fi un pilon central, care beneficiaza de cresterea ocuparii fortei de munca si a salariilor mai mari. Intr-o regiune atat de diversificata ca Europa, efectele pozitive mai sus mentionate, desigur, nu vor fi la fel de semnificative in toate zonele. Cu toate acestea, mizam pe crestere, ceea ce va indica un efect pozitiv de stabilizare, mai degraba decat o incetinire economica prelungita.“

Oferte concretizate in tranzactii
Trans.eu a inchis anul trecut cu 52.100.000 de oferte de marfuri postate, iar din acestea s-au tranzactionat aproximativ 200.000/luna (2.400.000 de tranzactii), fata de 39.030.000 de oferte in 2014, din care 1.800.000 de tranzactii. Cele mai multe oferte in 2015 au fost postate in iulie si in septembrie: cate sase milioane.
„Firmele de transport cauta oferte de marfuri sau comenzi de transport? Aceasta intrebare este strans legata de realitatea cu care bursele de transport se confrunta la nivel international: ofertele de marfuri din lista nu au absolut nicio valoare pentru un client al bursei, daca nu se concretizeaza in comenzi de transport. Din acest motiv, Trans.eu vine in intampinarea nevoilor celor 32.000 de companii care folosesc zilnic sistemul, oferindu-le posibilitatea sa concretizeze ofertele in tranzactii ce vor deveni inevitabil comenzi“, a declarat Gabriel Sirbu, South Europe Sales Director Trans.eu.
Peste 4.000 de companii au decis in 2015 sa inceapa colaborarea cu Trans.eu, sistemul ajungand sa fie folosit zilnic de mai mult de 55.000 de clienti din Europa (32.000 de companii), din spatiul CSI (Comunitatea Statelor Independente), regiunea Adriatica si Orientul Mijlociu.
Romania a fost piata cu cea mai mare crestere a numarului de utilizatori in 2015, exceptand Polonia, unde Trans.eu este lider de piata inca din 2004.
„Transportul international reprezinta o solutie de viitor pentru firmele din Romania: in special nordul Europei este prioritar in privinta relatiilor de transport din sistemul Trans.eu, insa cererea de transport este semnificativ mai mare si pe relatiile cu vestul Europei. Clientii Trans.eu sunt reprezentati in proportie de 65% de firme de transport, diferenta fiind impartita intre expeditori (20%) si clienti de transport (15%). Asadar, provenienta marfurilor este majoritar de la casele de expeditii. Cu toate acestea, sistemul Trans.eu este folosit de tot mai multi clienti de transport care fie nu detin flota, fie nu gasesc o necesitate in a incheia un contract cu expeditorii“, a precizat Sarbu.

Functii suplimentare nou-introduse
Cea mai mare noutate a anului trecut pe bursa TimoCom a fost lansarea functiei Messenger, care a fost introdusa si inclusa in produsul Truck& Cargo®, cu ajutorul careia se usureaza considerabil comunicarea intre utilizatori. Cu un simplu click se poate alege oferta potrivita si poate fi inceputa si discutia cu viitorul partener de afaceri. In acest mod se economiseste timp la negocierea sau la incheierea unui eventual contract. Imediat ce discutia a fost inchisa, aceasta poate fi salvata in format pdf sau printata, evitandu-se eventualele neintelegeri.
Functia TC Connect va fi in viitor oferita gratuit clientilor TimoCom. Acestia isi vor putea lega infrastructura software a companiei la platforma TimoCom, pentru a importa datele in sistem.
De asemenea, sistemul de urmarire a camioanelor – prin functia Tracking – este gratuit, iar in prezent sunt deja interfatate peste 160 de sisteme telematice din intreaga Europa. Astfel, firmele pot sa mentioneze direct in program ca ofera un mijloc de transport care poate fi urmarit prin aplicatia TC eMap®, lucru care devine din ce in ce mai important in pachetul de servicii catre beneficiarul final, intrucat asigura transparenta crescuta.
Pentru 2016, TimoCom si-a propus cresterea numarului de clienti, concomitent cu mentinerea celor actuali. In acelasi timp, se incearca atragerea de utilizatori din teritoriile mai izolate ale tarii. „Situatia din bransa transporturilor poate fi caracterizata ca o lupta dura pentru supravietuire, care pentru multe firme nu lasa rezerve financiare. Nu este de mirare, deci, ca in aceasta bransa a aparut cunoscuta problema a firmelor rau-platnice. Pentru a o preintampina, motto-ul pentru platformele online ar trebui sa fie: «Increderea e buna, controlul e insa si mai bun!»“. Pe langa faptul ca verifica toti clientii noi si existenti, TimoCom a dezvoltat pachetul TimoCom Secure, prin care utilizatorii pot verifica singuri datele de identificare ale potentialilor colaboratori.

Trans.eu pregateste lansarea TransParking, destinata soferilor
Solutiile oferite de Trans.eu acopera intregul lant de transport, de la postarea ofertei pana la suport in efectuarea platii. Totul incepe la momentul in care o companie se inregistreaza in sistem si primeste consultanta atat telefonic, cat si prin vizita la sediul firmei. O selectie riguroasa a companiilor si regulile stricte de acces la sistem reprezinta beneficiul in materie de siguranta oferit abonatilor Trans.eu.
Bursa de marfuri si camioane reprezinta punctul de plecare, prin postarea ofertei, dar si prin posibilitatea de a cauta oferte folosind un set foarte detaliat de filtre, care economisesc timpul utilizatorilor. Ulterior postarii/cautarii, negocierile au loc prin intermediul Business Messengerului, cu acces permanent la arhiva de conversatii. Acordul celor doua companii se concretizeaza in tranzactie, care, de asemenea, reprezinta un punct cheie, intrucat in urma acesteia firmele isi pot acorda calificative si comentarii, construindu-si astfel o reputatie in comunitatea de peste 55.000 de utilizatori.
In urma tranzactiei, o comanda de transport este generata automat de sistem, care, dupa ce este editata si completata de utilizator, ajunge la ambele companii impreuna cu confirmarea comenzii de transport. Istoricul comenzilor de transport poate fi exportat in tabele de calcul, managerii firmelor avand posibilitatea sa monitorizeze atent activitatea dispecerilor si/sau a flotei, precum si profitabilitatea acestora.
Comanda de transport poate fi urmarita permanent de la incarcare si descarcare pana la plata, in acest sens Trans.eu punand la dispozitia clientilor aplicatia pentru smartphone „TransTrucker“, ce permite monitorizarea permanenta a camionului, si Modulul „Harti“, ce include posibilitatea integrarii cu furnizorii de servicii telematice (peste 40 in prezent, numarul acestora urmand sa creasca la 60 pana la finele lui 2016). Aplicatia „TransTrucker“ impreuna cu modulul „Tasks for driver“ ofera posibilitatea confirmarii electronice a livrarii, transportatorul putand sa factureze imediat serviciile prestate. Acest serviciu reprezinta o solutie si pentru clientii de transport care de foarte multe ori intampina dificultati in obtinerea unei copii a CMR-ului confirmat.
In privinta platilor, TransInkasso ofera servicii de recuperare a debitelor, fiind perceput comision numai atunci cand recuperarea a fost efectuata cu succes.
Dupa ce 2015 a fost dominat de lansarea unor noi aplicatii si a variantei on-line a sistemului Trans.eu, anul acesta dezvoltatorul isi propune sa ofere clientilor imbunatatirea experientei in folosirea serviciilor, cresterea stabilitatii sistemului si mentinerea nivelului de siguranta din 2015, in care s-au inregistrat doar patru incidente/fraude.
In februarie 2016 a fost lansata si noua aplicatie destinata soferilor – TransParking – o aplicatie pentru Android disponibila gratuit, ce ofera informatii detaliate cu privire la parcarile din vecinatatea sau de pe traseul utilizatorilor si disponibilitatea acestora.

Produsele romanesti tin piept concurentei straine
Platforma CargoPlanning.com este un produs 100% romanesc, dezvoltat de Nima software din Iasi. Aceasta este o aplicatie IT de tipul SaaS (Software as a Service), care incorporeaza atat o parte de bursa de transport (in varianta traditionala), cat si o parte de gestiune a activitatii, fiind un soft online ce ofera o imagine clara si organizata asupra procesului de alocare a transporturilor. Se asigura colaborarea cu grupul privat de transportatori (parteneri cu contracte fixe), automatizarea procesului de realizare a documentelor, evidenta documentelor si API pentru integrarea cu alte softuri.
Aplicatia a fost lansata anul trecut, prima data ca soft de gestionare a fluxului de transport, iar din octombrie, in varianta sa de bursa, si in prezent reteaua numara circa 6.000 de companii. Aplicatia este tradusa in engleza si germana, iar in acest an va fi lansata si pe pietele din Germania si Austria.
In prezent este disponibila varianta de plata procentuala. Practic, companiile pot adauga gratuit comenzile, iar transportatorii si casele de expeditie pot depune gratuit ofertele de transport. Doar in cazul in care comanda a fost atribuita/castigata se va achita 1% din valoarea acesteia (minimum 3 euro si maximum 10 euro per comanda). Companiile cu volume mari pot achizitiona un abonament in valoare de 32 de euro/luna.
In decursul acestui an, CargoPlanning va adauga si alte functionalitati platformei, cum ar fi integrarea unui sistem de monitorizare automata a transportului in locul celei manuale, folosite in prezent.

Articole similare