Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Premium Truck Parts devine MEC-Diesel South East Europe

Incepand cu martie a.c., MEC-Diesel SpA a preluat divizia de piese de schimb Premium Truck Parts (PTP) a Automotive Investment Corporation (AIC). Compania italiana, specializata in distributia de piese de schimb pentru motoare, va detine pachetul majoritar al MEC-Diesel South East Europe. Noua companie isi propune sa devina unul dintre cei mai importanti furnizori de piese de schimb pentru vehicule comerciale de pe piata romaneasca, vizati fiind direct clientii finali si service-urile de mare specialitate, asa-numitii „Engine Parts Profesionals” (EPP), care fac reparatii specializate de motoare.
 

MEC-Diesel SEE va folosi activele si echipa PTP, la portofoliul de produse actual adaugandu-se competenta specifica in motoare si piese pentru motoare a MEC-Diesel SpA.
„Pana acum, doar 15% din totalul vanzarilor PTP era reprezentat de piese de motor, intentia fiind sa crestem ponderea la 50% in urmatorii trei ani. Restul portofoliului este reprezentat de elemente de franare si pneumatica, ambreiaje si elemente de transmisie, de directie si suspensie, caroserii, componente electrice si lubrifianti”, a declarat Monica Dan, Managing Partner MEC-Diesel SEE. Tinta este ca noua companie sa atinga o cifra de afaceri de 30 de milioane de euro in urmatorii sase ani, adica sa-si tripleze cifra de afaceri actuala, devenind singurul distribuitor de anvergura specializat in motoare de pe piata romaneasca. „MEC-Diesel SpA s-a infiintat in 1983 in Torino ca furnizor de piese de schimb pentru motoare ale gamei de autovehicule comerciale Iveco, dar in prezent ofera atat piese de schimb, cat si motoare complete pentru vehicule grele Mercedes-Benz, MAN, Scania, Volvo si Renault Trucks, dar si pentru utilitare usoare Volkswagen, Fiat, Renault, Peugeot, Ford, Mercedes-Benz si bineinteles, Iveco.”
Pe langa sesiuni de training, noua companie le ofera clientilor o platforma de identificare, dezvoltata de PTP, care contine milioane de repere, in care clientii – sub username si parola – isi pot identifica reperele dorite sau alternativele disponibile. In acest „web shop“ s-a integrat si catalogul MEC-Diesel de piese pentru motor, care include peste 10.000 de repere ce se afla in permanenta in stoc. Astfel, o parte a trainingului organizat pentru clienti va fi despre modul de identificare a pieselor de care au nevoie.
Potrivit Monicai Dan, noua companie vizeaza o pozitie de top in randul furnizorilor de piese de schimb pentru camioane. Compania nu are in atentie si autoturismele, asa cum este cazul multora dintre concurenti. In plus, printr-o retea extinsa de birouri comerciale – momentan opt, dar care vor ajunge 16 in anii urmatori – compania vizeaza direct clientul final, transportatorul, numai 10-15% din vanzari ducandu-se catre alti distribuitori de piese. „Este important ca piesa vanduta de noi sa nu mearga mai departe pe o piata unde sa concureze iar cu produsele noastre. Vanzarea catre clientul final este mult mai dificila, dar mult mai profitabila.”
Noua companie are in total 67 de angajati, din care 17 vanzatori de teren si alti 20 implicati direct in procesul de vanzare (identificare piese, ofertare, facturare). Personalul este distribuit in punctele de lucru regionale (Arad, Cluj-Napoca, Iasi, Constanta, Galati, Ploiesti si Sibiu) si in zona administrativa (depozit central Bucuresti). Pe langa vanzarea din stoc propriu, MEC-Diesel promite livrare in 24 de ore catre Romania din depozitul central din Torino, folosind DHL si TNT.
MEC-Diesel SEE intentioneaza sa se extinda pana la sfarsitul anului si in Bulgaria, prin preluarea structurii existente de distributie de piese de schimb a Cefin Bulgaria.
MEC-Diesel realizeaza o cifra de afaceri de peste 30 de milioane de euro pe an, din care doua treimi de pe piata italiana si restul la export. In Romania pana in prezent, o mare parte din produsele comercializate de compania italiana erau deja distribuite catre PTP, iar preluarea retelei PTP deschide drumul catre un business focusat, specializat pe distributia de piese de motor catre toata Europa de Sud-Est.
„Noul parteneriat reprezinta un pas important in restructurarea AIC, care ramane in continuare sub brandul Cefin Trucks, un vanzator specializat in vehicule second-hand si un centru de asistenta multi-brand unic in tara, cel de la Chiajna, care cred ca este cel mai bun din tara. Avem capacitatea de a repara simultan 25 de unitati, fie camioane, remorci, autobuze. Avem atelier de reparatii mecanice si electrice, montaje si reparatii de caroserii, de hidraulica (pentru gunoiere sau macarale), inclusiv linie ITP. Reparam si vehicule accidentate, deoarece avem cabina de vopsit, tinichigerie si trei standuri de indreptat sasiuri. Aici lucreaza 85 de oameni (din care cei 60 care sunt direct productivi) in doua schimburi, activitatea fiind organizata in patru ateliere. Iar de anul trecut am adaugat si instalare de kituri Hyva si reparatie de cisterne si betoniere. Suntem autorizati BPW, Knorr-Bremse, Wabco, Hyva, Rolfo, montam caroserii pe Renault, Mercedes, Iveco si, bineinteles, facem rectificare si reconstructie de motoare. Realizam, intr-un singur centru, 300.000 de euro cifra de afaceri pe luna, adica aproape patru miloane de euro pe an”, a precizat Stefano Albarosa, CEO Automotive Investment Corporation SRL.

Articole similare