Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Calitatea serviciului reflecta pretul

In conditiile in care comertul on-line a determinat firmele de logistica sa se indrepte catre livrarile directe la clienti, iar pe cele de curierat sa intre pe piata marfurilor grele, deja termenele de livrare tip grupaj sau curierat sunt tot mai greu de delimitat. Situatia a creat probleme atat companiilor de logistica care au avut nevoie sa impuna reguli suplimentare de livrare cand au vazut ca un sofer nu poate urca un frigider, de exemplu, la etajul al noualea al unui bloc, cat si firmelor de curierat care nu erau dotate cu utilaje speciale de incarcat sau descarcat paleti de cateva tone.
 

In conditiile in care acest tip de comert se doreste a fi unul cat mai ieftin pentru a putea ramane atractiv in fata clientilor, presiunea pe pret catre furnizorii de transport este in aceasta industrie una dintre cele mai puternice. Situatia a adus inevitabil servicii de o calitate indoielnica, dar si pierderi pentru unii furnizori de transport. Previziunile specialistilor in domeniu spun ca aceasta situatie mai dureaza circa doi ani, dupa care piata se va redefini. Pana atunci, calitatea serviciului nu poate decat sa oglindeasca pretul platit. Profitabilitatea activitatii de distributie nationala depinde, insa, de mai multi factori, care sunt decisivi pentru modul in care respectiva companie urmeaza sa „produca“. Fiecare astfel de companie ar trebui sa plece de la o formula de calcul in functie de reteaua pe care o are si de volumul de marfa, astfel ca modul de calcul al pretului nu este la fel pentru toata lumea.

Comertul on-line a determinat firmele de logistica sa inceapa livrarile directe catre clienti, iar pe cele de curierat sa ia din felia de grupaj. Pentru a defini care sunt limitele dintre aceste activitati, Gebruder Weiss a decis ca pachetele de pana la 25 kg sunt pentru curierat, marfurile de 2-3 t sunt considerate grupaj, iar cele de peste 3,5 t pot fi incarcate doar in camioane de 20 t.
Companiile de logistica au primit de la clientii din e-commerce comenzi atipice, precum livrarea a sase paleti de marfa la etajul zece al unui bloc, in conditiile in care de cele mai multe ori soferii nu gasesc locuri de parcare pentru camion. Motiv pentru care firmele de logistica au impus si conditii de livrare la astfel de clienti, in unele cazuri marfa fiind livrata pana la primul obstacol si nu pana la usa.
Un alt exemplu de comanda atipica cu care s-au confruntat firmele de logistica a fost pentru zece frigidere din care noua au fost returnate. Asta deoarece legislatia europeana prevede ca poti sa returnezi marfa, iar costurile trebuie suportate de vanzator. Iar cum in Romania numai 15-20% dintre comenzi sunt achitate cu cardul, restul fiind platite cash la livrare, procentul celor care se razgandesc este mai mare decat in statele din Vest. Acest lucru inseamna, de fapt, pagube destul de mari pentru cei care activeaza in industria modei, deoarece multe produse sunt returnate dupa ce au fost probate. Pe de alta parte, faptul ca marfa poate fi returnata …

Articole similare

Ad