Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

O noua crestere substantiala pentru autovehiculele grele

In primele sase luni din 2016 au fost inmatriculate pentru prima data in Romania 4.482 de autovehicule comerciale noi de peste 16 t (din care 82 de autospeciale), fata de 3.312 in aceeasi perioada din 2015, lider de piata fiind Mercedes-Benz, urmat de Volvo si DAF. In ceea ce priveste semiremorcile noi, si aici s-a inregistrat o crestere, de la 1.728 la 2.391 de unitati, fara modificari majore in prima parte a clasamentului, decat poate faptul ca s-au inmatriculat mai multe prelate noi Krone decat Schmitz, desi Schmitz ramane liderul pietei de semiremorci in general.
 

Conform datelor DRPCIV, in primul semestru din 2016 au fost inmatriculate pentru prima data in Romania 4.400 de autoutilitare noi cu masa totala maxima de peste 16 t, fata de 3.244 in perioada similara a lui 2015. Lider de piata este Mercedes-Benz, cu 961 de unitati (873 de autotractoare, 51 pentru transport de autovehicule, 22 de basculante, cinci cu caroserie amovibila, trei betoniere, doua pentru transport de containere, doua cu temperatura controlata, una cu oblon ridicator, una pentru transport de lemn si un furgon), fata de 641 in 2015, urmat de Volvo, cu 870 de unitati (849 de autotractoare, 11 basculante, cinci betoniere, cate doua pentru transport de vehicule si de containere si una pentru transport de animale), fata de 820 in 2015, DAF, cu 763 (728 de autotractoare, 14 basculante, 11 cu carlig ridicator, cinci cu temperatura controlata, o betoniera, una cu obloane rabatabile, una pentru transport de containere, o suprastructura deschisa si una pentru transport de animale), fata de 326 in 2015, Scania, cu 538 (515 autotractoare, sapte pentru transport de vehicule, cinci basculante, patru cu carlig ridicator, una pentru transport de lemn, una cu obloane rabatabile s.a.), fata de 357 in 2015, Iveco, cu 468 (419 autotractoare, 17 basculante, opt betoniere, patru cisterne ADR, patru cu carlig ridicator, una pentru transport de butelii, o platforma, una cu oblon ridicator, o cisterna s.a.), fata de 274 in 2015, MAN, cu 444 (366 de autotractoare, 44 de basculante, 10 betoniere, sapte cu carlig ridicator, patru furgoane, trei caroserii amovibile, trei izoterme, trei cu obloane rabatabile, doua cisterne, una cu temperatura controlata si una pentru transport de lemn), fata de 582 in 2015, si Renault Trucks, cu 356 (322 de autotractoare, 18 basculante, sapte pentru transport de lemn, trei cu carlig ridicator, doua cisterne, doua cu temperatura controlata, una cu oblon rabatabil si una pentru marfuri periculoase), fata de 228 in 2015.
Iar dintre cele 82 de autospeciale noi de peste 16 t – in 2015 au fost 68 – 21 sunt Iveco (10 vidanje, sase gunoiere, o pompa s.a.), fata de trei in 2015, 21 sunt MAN (14 vidanje, cate trei gunoiere si masini pentru curatare stradala s.a.), fata de 21 in 2015, 21 Renault Trucks (16 vidanje, patru pentru curatare stradala si o gunoiera), fata de cinci in 2015, sase DAF (patru vidanje, o gunoiera s.a.), fata de trei in 2015, sase MB (din care o vidanja), fata de cinci in 2015, trei macarale mobile Liebherr, fata de doua in 2015, doua Scania (o vidanja si o macara mobila), si tot doua in 2015, o macara mobila Sisu si o masina de pompieri Volvo (fata de 19 autospeciale in 2015).
Liderul la categoria autoutilitarelor noi de 6-16 t – unde in primul semestru din 2016 s-au vandut 191 de unitati, fata de 114 in 2015 – este, ca si in anul anterior, Iveco (115 unitati – 55 de prelate, 19 furgoane, 19 cu temperatura controlata, 11 basculante, trei pentru transport de butelii, doua cu oblon rabatabil, doua pentru transport de vehicule, o izoterma s.a. – fata de 78 in 2015), urmat de MAN (34 – 26 de prelate, patru basculante, doua cu temperatura controlata, un furgon si o izoterma – fata de 16 in 2015), Mercedes-Benz (20 – 12 pentru transport de vehicule, trei prelate, doua furgoane, doua cu temperatura controlata si una cu obloane rabatabile – fata de cinci), DAF (10/cinci), AEBI (patru/una), Mitsubishi (trei/niciuna), Isuzu si Volvo (cate doua, fata de niciuna, respectiv patru in 2015) si BC-LDS (o autoutilitara).
Din categoria autospecialelor de 6-16 t au fost inmatriculate 34 de unitati noi (fata de 18 in 2015), din care 17 Iveco (10 vidanje, trei gunoiere, un laborator, un vehicul pentru curatare stradala s.a.), fata de cinci in 2015, opt Renault (cinci macarale mobile, doua masini de pompieri si o vidanja), fata de trei in 2015, patru Isuzu (doua gunoiere si doua vidanje), fata de doua in 2015, trei MAN (din care doua masini de pompieri), fata de cinci in 2015, o gunoiera DAF, fata de trei autospeciale apartinand acestei marci in 2015, si un vehicul de curatat strazile Bucher.
La acestea se adauga 18 autoutilitare noi de 3,5-6 t, acelasi numar din 2015, din care sapte sunt Iveco (trei furgoane si cate o basculanta, una cu oblon rabatabil, una cu temperatura controlata si una cu suprastructura deschisa), fata de cinci in 2015, cinci sunt MB (trei furgoane, o basculanta si una cu temperatura controlata), fata de sase in 2015, cate doua sunt Renault si Volkswagen si cate una Ford si Multicar.
Iar din cele sapte autospeciale noi de 3,5-6 t (in 2015 au fost 26), sase sunt Iveco, fata de sapte anul trecut, si unul este Bucher.
O crestere semnificativa s-a inregistrat si la categoria autoutilitarelor noi de pana la 3,5 t: 6.226 de unitati, fata de 4.890 in aceeasi perioada din 2015. Liderul de piata, Dacia, a vandut 1.402 unitati (1.326 de furgoane, 51 cu temperatura controlata, 21 de pick-up-uri, trei izoterme si una pentru transport de animale), fata de 1.262 in 2015, si a fost urmat de Ford, cu 1.155 (646 de furgoane, 171 de suprastructuri deschise, 126 de prelate, 116 cu temperatura controlata, 44 cu obloane rabatabile, 26 de basculante, o izoterma s.a.), fata de 654 in 2015, Fiat, cu 738 (391 de furgoane, 223 de suprastructuri deschise, 73 de prelate, 46 cu temperatura controlata, trei cu obloane rabatabile, o izoterma, o basculanta), fata de 568, Iveco Daily, cu 576 (175 de furgoane, 146 cu temperatura controlata, 125 de prelate, 64 cu obloane rabatabile, 29 cu carlige ridicatoare, 23 de basculante, sase pentru transport de vehicule, trei izoterme, trei pentru transport de butelii si doua platforme), in crestere impresionanta fata de cele 243 din primul semestru al lui 2015, Renault (555, fata de 378), Mercedes-Benz (397/361), Volkswagen (351/ 308), Peugeot (329/313), Citroën (323/ 262), Opel (200/152), Toyota (197/ 205), Mitsubishi (129/71), Nissan (67), Isuzu (41), Hyundai (32), Skoda (noua), Land Rover (trei) si Dodge si GWM (cate una).
Iar din cele 86 de autospeciale noi de pana la 3,5 t (in scadere fata de cele 129 din 2015), Nissan a vandut 21 de platforme de lucru aeriene (11 in 2015), Dacia, 11 (10 ambulante si un vehicul accesibil scaunelor rulante), fata de 16 in anul anterior, Renault, opt (patru laboratoare, doua magazine si doua ambulante), fata de patru in 2015, MB, sapte (opt in 2015), Fiat si Ford, cate sase, Isuzu, trei, Iveco, doua Daily, GXO, doua, si Eura Mobil, GSR, Mitsubishi, Oil and Still, Opel, Piaggio si Weinsberg, cate una.
In total au fost inmatriculate pentru prima data in Romania 10.775 de autovehicule comerciale noi si 25.855 rulate din cele patru categorii, iar 20.565 au fost reinmatriculate, fata de 7.862, 24.067, respectiv 19.746 in primul semestru din 2015. Reamintim insa ca, fata de aceste cifre prezentate de DRPCIV, la defalcarea pe categorii de greutate am tinut cont in plus ca fiind noi si de autovehiculele care in statistica DRPCIV apareau ca fiind rulate la prima inmatriculare in Romania, dar care aveau data primei inmatriculari cu cel mult trei luni inainte de data primei inmatriculari la noi.

Schmitz, lider la „general“, si Krone, la prelate
In primele sase luni din 2016, confirm statisticilor DRPCIV, au fost inmatriculate pentru prima data 2.121 de semiremorci noi si 3.501 rulate, iar 3.681 au fost reinmatriculate, fata de 1.397, 3.162, respectiv 3.731 in aceeasi perioada din 2015. Iar conform calculelor noastre, care le includ la categoria semiremorci noi si pe cele ce apar in evidente ca rulate, dar au data primei inmatriculari cu cel mult trei luni inainte de data primei inmatriculari in Romania, e vorba de 2.391 de unitati, fata de 1.728 in 2015.
Lider de piata continua sa fie Schmitz, cu 1.028 de unitati (708 prelate, 160 cu temperatura controlata, 142 de basculante, 16 izoterme, o suprastructura deschisa si una pentru transport de butelii), fata de 804 in aceeasi perioada din 2015, urmat de Krone (cu 847, dar cu mai multe prelate decat liderul, 808, alaturi de 25 cu temperatura controlata, noua containere si cinci furgoane), in crestere importanta fata de cele 503 din 2015, Kögel (168 – 159 de prelate, cinci pentru transport de containere si cate doua furgoane si cu temperatura controlata – fata de 71 in 2015), Wielton (74 – 50 de basculante, 13 prelate, opt pentru transport de containere, doua cu podea coborata si una pentru transport de vehicule – fata de 46 in 2015), Magyar (40 de cisterne pentru marfuri periculoase, fata de 30 de vehicule in 2015), Schwarzmüller (40 – din care 39 de prelate si una cu temperatura controlata – fata de 59 in 2015), Mega (29 de basculante), OMEPS (22: 17 cisterne si cinci pentru transport de ciment), Berger (18: 15 suprastructuri deschise, doua prelate si o semiremorca pentru transport de autovehicule), Schrader (11 cisterne ADR), Faymonville (noua: patru pentru transport de materiale lungi, o platforma s.a.), Knapen (noua suprastructuri inchise), Spitzer (opt pentru transport de ciment si o cisterna), Broshuis (opt pentru transport de containere), Meiller (sase basculante), Lamberet (cinci cu temperatura controlata), OKT Trailer (cinci cisterne), Talson (trei furgoane si doua suprastructuri inchise), Nooteboom (doua platforme si doua pentru transport de autovehicule), Fliegl (o prelata, o basculanta si una pentru transport de furaje), Grapar (trei izoterme), Lag (trei pentru transport de containere), Maxtrailer (trei, din care una pentru transport de materiale lungi), Ozgul (o basculanta, o platforma si una pentru transport de vehicule), Sara (trei cisterne ADR), Kässbohrer (doua prelate), Pezzaioli (doua pentru transport de animale vii), Trailis (o prelata si o basculanta), VPS (doua cisterne ADR), Astra Rail (un vehicul pentru transport de furaje), Benalu (o basculanta), Bodex (o cisterna), FGM (o semiremorca pentru transport de masini), Lider Dumper (una pentru transport de ciment), OMPS Macola (o cisterna ADR), OMT (o cisterna ADR), Zaslaw (o basculanta), VRV (o cisterna ADR).
La acestea se adauga o semiremorca speciala noua si trei rulate la prima inmatriculare in Romania si patru reinmatriculate, 4.836 de remorci noi si 3.226 rulate la prima inmatriculare si 3.049 reinmatriculate, precum si 22 de remorci speciale noi si 1.061 rulate la prima inmatriculare si 508 reinmatriculate.

Articole similare