Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Reducerea consumului si a TCO, mereu o prioritate

Volvo a prezentat la IAA Hanovra numeroase optimizari aduse gamelor FM, FMX, FH si FH16, care vizeaza mai ales motoarele ce corespund normelor Euro 6 C – si cu precadere versiunile D11 si D13 – si imbunatatirea aerodinamicii cabinei si sasiului, totul pentru un consum cu pana la 5% mai mic. In plus, compania suedeza se mai mandreste cu un nou concept de camion, care ar putea permite o reducere cu 30% a consumului de carburant, la care se lucreaza de cinci ani si care, desi nu va fi disponibil pe piata, isi va imprumuta anumite caracteristici unor vehicule din productia de serie.

 

Participarea Volvo la IAA a stat sub semnul Puterii Cunoasterii, cu atat mai mult cu cat chiar inainte de targul de la Hanovra acesta a fost declarat castigatorul prestigiosului test multimarca Fehrenkötter, care se desfasoara pe o perioada indelungata (doi ani si jumatate) si vizeaza costul total de exploatare al celor sapte camioane participante. Volvo FH cu motor Euro 6 de 13 l si transmisie I-Shift si-a intrecut competitorii, avand nu doar cel mai mic cost total de operare, ci si cel mai bun consum de carburant

Un concept menit sa scada consumul cu 30%
Volvo prezinta un nou concept de autocamion ce reduce cu peste 30% consumul de carburant in transportul pe distante lungi datorita designului aerodinamic imbunatatit si pentru camion, si pentru semiremorca, si greutatii proprii reduse. Volvo Concept Truck a fost creat cu ajutorul Agentiei Suedeze pentru Energie si al Ministerului Energiei din SUA si este rezultatul unui proiect de cercetare care a durat cinci ani si a avut drept obiectiv crearea unor vehicule mai eficiente din punct de vedere energetic. Concret, se tindea spre cresterea cu 50% a eficientei transporturilor pe distante lungi folosind autocamioane.
Aerodinamica optimizata se datoreaza, printre altele, folosirii de camere video in locul oglinzilor retrovizoare, reducandu-se astfel rezistenta la inaintare si oferind si vizibilitate mai buna, deci si siguranta mai mare. Anvelopele din dotare au fost proiectate recent si ofera rezistenta redusa la rulare, remorca este si ea cu 2 t mai usoara comparativ cu cea de referinta, iar lantul cinematic a fost si el imbunatatit.
Este vorba de un Volvo FH 420 cu motor Volvo D13 Euro 6 care mai propune deflectoare laterale ale sasiului optimizate la nivel aerodinamic, ce acopera rotile din spate ale camionului si toate rotile remorcii, spoilere aerodinamice care extind remorca si reduc rezistenta la inaintare, flux de aer optimizat la nivelul sistemului de racire a motorului si rezistenta la inaintare redusa la nivelul partii frontale a autotractorului, al carcaselor rotilor si al treptelor de acces.
In toamna anului trecut acest ansamblu a fost supus unui test pe drumurile din Suedia. Desi conceptul nu va fi insa disponibil pe piata, deoarece face parte dintr-un proiect de cercetare, anumite caracteristici aerodinamice ale lui au fost implementate deja pe camioanele Volvo produse in serie si pe viitor este posibil ca ele sa fie urmate de altele.
In plus, Volvo mai pregateste un concept cu un nou tren de rulare si mai inovator.

Consum cu 3-5% mai mic in conditii reale
Volvo Trucks anunta ca lantul sau cinematic este mai eficient ca niciodata, incluzand motoare Euro 6 de ultima generatie (care aduc doua modificari recente: raportul de compresie imbunatatit pentru D13 de 420 si 460 CP si noul turbocompresor optimizat pentru D 13 de 500 si 540 CP) si transmisie inteligenta integrata I-Shift. Acestea folosesc potentialul lor combinat pentru a permite si mentinerea unei viteze medii ridicate, si minimalizarea costurilor cu motorina.
Pentru un Volvo FH folosit in transport pe distante mari consumul de combustibil poate fi redus cu pana la 3%, dar in transport greu (de exemplu, de cherestea) economia poate fi mai mare daca motorul e combinat cu sistemul de transmisie I-Shift cu trepte de forta si cu sistemul de ridicare a puntii in tandem, unica punte spate motoare liftabila de pe piata.
Pentru a asigura circulatia lina a aerului, Volvo Trucks a imbunatatit spoilerul de pe bara de protectie frontala, conceput pentru a asigura distributia optima a aerului sub autovehicul si in jurul lui, deflectoarele de aer, adaptate pentru a genera un flux de aer optimizat intre autotractor si remorca, protectiile si aparatoarele de noroi, care reduc rezistenta la rulare, precum si volantele rotilor, care au fost sigilate, pentru a optimiza circulatia aerului intre roti si aparatoare.
Prin faptul ca dezvolta si produce intregul tren de rulare in-house, Volvo asigura integrarea si comunicarea optima intre motor si transmisie, iar hardul si softul pot fi adaptate pentru a obtine cel mai bun echilibru intre performante si consumul de carburant.
I-Shift aniverseaza 15 ani de existenta in exploatare in conditii reale si in prezent 92% dintre toate camioanele Volvo sunt astfel echipate, iar in Europa procentul este chiar de 95%. In plus, reamintim ca de curand a fost lansata versiunea cu trepte de forta, care ofera o capacitate foarte buna de a porni de pe loc cu incarcaturi extrem de grele si in conditii dificile. De exemplu, o combinatie de 325 t poate porni de pe un teren inclinat cu pana la 3%. De asemenea, aceasta transmisie permite economii de carburant in transportul pe distante lungi si mersul cu viteze mari, dar cu un numar redus de rotatii ale motorului.

Articole similare