Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Trimestrul al treilea a reconfirmat rezultatele din prima jumatate a anului

Piata de vehicule grele si-a continuat si in al treilea trimestru din 2016 cresterea din primul semestru, cu un progres mai vizibil la camioane de peste 16 t decat la semiremorci. O evolutie si mai semnificativa a inregistrat-o segmentul utilitarelor de pana la 3,5 t si singurul care a scazut fata de 2015 a fost cel de 3,5-6 t, care oricum este aproape inexistent la nivelul intregii piete de utilitare de la noi.
 

Conform calculelor noastre, care pornesc de la statisticile DRPCIV, dar adauga la categoria vehiculelor noi si pe cele care in datele oficiale apar ca rulate la prima inmatriculare in Romania, insa au data primei inmatriculari cu cel mult trei luni inaintea datei primei inmatriculari in Romania, dupa trei trimestre din 2016 au fost inregistrate la noi 6.423 de autovehicule comerciale cu masa totala maxima autorizata mai mare de 16 t, fata de 4.948 in 2015.
Din cele 6.311 autoutilitare de peste 16 t (in 2015 au fost 4.839), Mercedes-Benz a vandut 1.406 (1.289 de autotractoare, 64 pentru transport de autovehicule, 27 de basculante, opt cisterne, sase caroserii amovibile, patru betoniere, trei pentru transport de containere, doua cu temperatura controlata, una cu oblon rabatabil, una pentru transport de lemn si un furgon), in crestere semnificativa fata de cele 1.063 din 2015, si este in continuare lider de piata. Il urmeaza tot Volvo, cu 1.124 de camioane (1.084 de autotractoare, 17 basculante, cinci betoniere, trei pentru transport de containere, doua pentru transport de vehicule, doua cu temperatura controlata, unul pentru transport de animale s.a.), fata de 1.033 in 2015, DAF, cu 1.000 (954 de autotractoare, 14 basculante, 13 cu carlig ridicator, opt cu temperatura controlata, o betoniera, una cu obloane rabatabile, una pentru transport de containere, o suprastructura deschisa, una pentru transport de animale s.a.), o noua crestere importanta comparativ cu cele 564 din 2015, MAN, cu 841 (713 autotractoare, 76 de basculante, 13 betoniere, 11 cu carlig ridicator, sapte cu obloane rabatabile, sapte furgoane, cinci caroserii amovibile, patru izoterme, doua cu temperatura controlata, doua cisterne si una pentru transport de lemn), exact la fel ca in 2015, Scania, cu 770 (729 de autotractoare, 22 pentru transport de vehicule, sase basculante, patru cu carlig ridicator, una pentru transport de lemn, una cu obloane rabatabile s.a.), fata de 507 in 2015, Iveco, 698 (636 de autotractoare, 25 de basculante, noua betoniere, opt cisterne ADR, sapte cu carlig ridicator, una pentru transport de butelii, o platforma, una cu oblon ridicator, o cisterna, una cu oblon rabatabil s.a.), fata de 438 in 2015, Renault, cu 469 (423 de autotractoare, 19 basculante, sapte pentru transport de lemn, sapte pentru transport de vehicule, cinci cu carlig ridicator, trei cisterne, trei cu temperatura controlata, una cu oblon rabatabil si una pentru marfuri periculoase), fata de 361 in 2015, si Ford (trei basculante).
Iar din cele 112 de autospeciale de peste 16 t (in 2015 au fost 109), Renault a vandut 30 (24 de vidanje, patru pentru curatare stradala, o gunoiera s.a.), fata de noua in 2015, si a fost urmat de Iveco, 26 (10 gunoiere, 10 vidanje, doua pompe s.a.), fata de 21 in 2015, MAN, cu 24 (14 vidanje, sase gunoiere, trei pentru curatare stradala s.a.), fata de 23 in 2015, DAF, cu 15 (noua vidanje, trei gunoiere s.a.), fata de patru in 2015, Mercedes-Benz (sapte/12), Liebherr (cinci macarale mobile, fata de trei), Scania (trei/cinci), Sisu (o macara mobila, ca si in 2015), Tatra (o macara mobila), si Volvo (un vehicul de pompieri, fata de 20 de autospeciale in primele trei trimestre din 2015).
Din categoria autovehiculelor comerciale de 6-16 t au fost inmatriculate 320 de unitati noi, fata de 219 in 2015. Din cele 275 de autoutilitare (in 2015 au fost 180), Iveco a vandut cea mai mare parte, 170 (79 de prelate, 31 cu temperatura controlata, 23 de furgoane, 13 pentru transport de butelii, 13 basculante, patru cu oblon rabatabil, doua pentru transport de vehicule, doua izoterme s.a.), fata de 128 in 2015. Producatorul italian a fost urmat de MAN, cu 41 de camioane (31 de prelate, patru basculante, doua cu temperatura controlata, un furgon, o izoterma, unul cu carlig ridicator si unul pentru transport de butelii), fata de 26 in 2015, Mercedes-Benz, cu 35 (15 pentru transport de vehicule, 11 prelate, patru cu temperatura controlata, trei furgoane si doua obloane rabatabile), fata de opt in 2015, DAF, cu 10 unitati (opt basculante, o prelata si una cu obloane rabatabile), fata de sase in 2015, Mitsubishi (sase vehicule cu temperatura controlata), AEBI (patru basculante/una in 2015), Isuzu (trei, din care doua cu temperatura controlata, fata de sase in 2015), Volvo (trei, din care doua cu temperatura controlata si un furgon, fata de patru in 2015), Renault (doua furgoane, fata de un vehicul in 2015), si BC-LDS, cu o cisterna ADR.
Iar din cele 45 de autospeciale de 6-16 t (in 2015 au fost 39) tot Iveco a vandut cele mai multe, 21 (10 vidanje, sase gunoiere, una pentru curatenie stradala, un laborator s.a.), fata de 20 in 2015, urmat de Renault, cu noua (cinci macarale mobile, doua pentru pompieri, o vidanja si un vehicul de curatare stradala/canale) fata de sapte in 2015, Isuzu (cinci, din care trei vidanje si o gunoiera, fata de doua in 2015), Mercedes-Benz (patru, din care trei de curatat strazi/canale), MAN (trei, din care doua de pompieri, fata de sase in 2015), Bucher (doua vehicule de curatat strazi/canale) si DAF (o gunoiera, fata de patru autospeciale in 2015).
Piata utilitarelor de 3,6-6 t s-a ridicat la 42 unitati, fata de 55 in 2015, din care 34 de autoutilitare (26 in 2015) si opt autospeciale (29 in 2015). La categoria autoutilitarelor sunt doi lideri de piata, Iveco si Mercedes-Benz, cu 10 unitati fiecare (sase furgoane, o basculanta, una cu temperatura controlata, una cu oblon rabatabil si o suprastructura deschisa, respectiv cinci furgoane, patru basculante si una cu temperatura controlata), fata de cinci, respectiv 11 unitati in 2015. Ei au fost urmati de Ford si Renault, cu cinci autovehicule fiecare (trei cu prelata, unul pentru transport de autovehicule si unul cu suprastructura deschisa, respectiv doua cu suprastructuri deschise, unul cu oblon rabatabil, unul pentru transport de vehicule si unul pentru transport de butelii), fata de cinci, respectiv niciunul in 2015. Volkswagen a vandut trei unitati (doua basculante si un furgon), fata de cinci in 2015, iar Multicar si Opel, cate o basculanta, respectiv o utilitara pentru transport de autovehicule.
Iar la categoria autospecialelor de 3,5-6 t Iveco a vandut sase unitati si Bucher si Burster, cate una, fata de sapte, una, respectiv niciuna in 2015. Dar 2015 a fost un an mult mai bun pe acest segment, numai VW vanzand 15 unitati, din care 13 ambulante.
In sfarsit, din categoria utilitarelor cu masa totala maxima autorizata de pana la 3,5 t au fost inmatriculate in primele trei trimestre din acest an 10.577 de unitati noi, fata de 7.808 in 2015. Dintre acestea, 10.406 sunt autoutilitare (7.609 in 2015), iar liderul de piata, Dacia, a vandut 2.167 de unitati (2.077 de furgoane, 62 de frigorifice, 23 de camionete pick-up, patru izoterme si una pentru transport de animale), fata de 1.842. El a fost urmat de Ford, cu 1.847 de unitati (1.016 furgoane, 266 de suprastructuri deschise, 211 cu temperatura controlata, 180 prelate, 88 cu obloane rabatabile, 42 de basculante, 15 izoterme, o platforma s.a.), fata de 1.104 in 2015, si de Fiat, cu 1.158 (588 de furgoane, 328 de suprastructuri deschise, 121 de prelate, 83 cu temperatura controlata, trei cu obloane rabatabile, doua izoterme, o basculanta s.a.), fata de 913 in 2015. Clasamentul continua cu Iveco (944 in 2016/423 in 2015), Renault (905/643), Mercedes-Benz (649/594), Volkswagen (589/458), Citroën (508/418), Peugeot (497/431), Opel (341/252), Toyota (327/282), Mitsubishi (228/104), Nissan (115/53), Isuzu (61/66), Hyundai (48/niciuna in 2015), Skoda (15/ 13), Land Rover (patru/opt), Dodge (una/zero), GWM (una/una) si Piaggio (una/trei).
Iar din cele 171 de autospeciale de 3,5 t (199 in 2015) cele mai multe au fost vandute de Mercedes-Benz, 37 (patru laboratoare, o blindata, o platforma de lucru la inaltime, o vidanja s.a.), fata de 18 in 2015, urmat de Nissan, cu 27 de platforme de lucru aeriene, fata de 15 in 2015, Dacia, 21 (18 ambulante, doua vehicule accesibile scaunelor rulante s.a.), fata de 17 in 2015, la egalitate cu Ford (15 blindate carosate de Romturingia si sase platforme de lucru aeriene), fata de 33 in 2015. Ii urmeaza in clasament Fiat (16/noua), Renault (10/sapte), Volkswagen (opt/87 in 2015), Roller Team (patru/niciuna), Benimar, GXO si Isuzu (cate trei), Citroën, Iveco, Knaus si Weinsberg (cate doua) si BMW, Burster, Eura Mobil, GSR, Kentuky Camp, Oil and Still, Opel, Piaggio si Socage (cate una).
In total au fost inmatriculate pentru prima data in Romania, conform statisticilor DRPCIV, 16.459 de autovehicule comerciale noi din toate cele patru categorii de greutate (din care 301 autospeciale si doua vehicule incomplete) si 38.687 rulate (din care 908 autospeciale), iar 31.215 au fost reinmatriculate, fata de 12.145 noi (din care 370 de autospeciale si sapte vehicule incomplete), 36.345 rulate (din care 739 de autospeciale) si 28.783 reinmatriculate (676 autospeciale si doua vehicule incomplete) in aceeasi perioada din 2015.
Dupa calculele noastre insa in primele trei trimestre au fost inmatriculate 17.370 de autovehicule comerciale noi, din care 340 de autospeciale.
In primele trei trimestre din 2016 s-au inmatriculat pentru prima data in Romania, conform statisticilor DRPCIV, 3.126 de semiremorci noi si 4.797 rulate, iar 5.243 au fost reinmatriculate, fata de 2.089, 4.540, respectiv 5.222 in aceeasi perioada din 2015. Iar conform calculelor noastre este vorba de 3.530 de semiremorci noi, fata de 2.524 in 2015.
Schmitz conduce in clasament cu 1.540 de unitati, (1.083 de prelate, 233 de basculante, 204 cu temperatura controlata, 17 izoterme, o suprastructura deschisa, una pentru transport de butelii si una cu obloane rabatabile), fata de 1.169 in primele trei trimestre din 2015, urmat de Krone, cu 1.180 (1.109 prelate, 31 cu temperatura controlata, 31 pentru transport de containere, sapte furgoane si doua cu obloane rabatabile), fata de 716 in 2015, Kögel, cu 227 (216 prelate, cinci pentru transport de containere, trei cu temperatura controlata si trei furgoane), fata de 117 in 2015, Wielton, cu 126 (84 de basculante, 24 de prelate, 10 pentru transport de containere, trei cu podea coborata, trei furgoane, una pentru transport de vehicule si una cu obloane rabatabile), fata de 106 in 2015. Clasamentul continua cu Schwarzmüller, cu 82 de uitati – 66 in 2015 – din care 76 de prelate, doua pentru transport de lemn, una cu temperatura controlata, o platforma, o suprastructura deschisa si o basculanta, Mega (54 de basculante, fata de 65 in 2015), OMEPS, cu 45 de unitati – 13 in 2015 – din care 32 de cisterne si 13 pentru transport de ciment, Magyar, cu 41 de cisterne ADR, fata de 46 in 2015, Berger, cu 32 de unitati – sapte in 2015 – din care 26 de suprastructuri deschise, cinci prelate si una pentru transport de autovehicule, Meiller, cu 19 basculante, fata de una in 2015, Schrader (17 cisterne ADR, fata de 44 in 2015), Faymonville, cu 16 – una in 2015 – din care sapte pentru transport de geamuri, patru pentru transport de materiale lungi, o platforma s.a.), Spitzer, cu 12 – 10 in 2015 – din care 10 pentru transport de ciment, o cisterna si una pentru materiale pulverulente, Broshuis, cu 10 semiremorci pentru transport de containere, fata de sase platforme in 2015, Knapen, cu 10 suprastructuri deschise (sase in 2015) si Lamberet (10 cu temperatura controlata, fata de una in 2015). Au vandut mai putin de 10 unitati Nooteboom (cinci platforme si doua pentru transport de autovehicule), Talson (patru furgoane si doua cu suprastructuri deschise), Lag (sase pentru transport de containere), Kässbohrer (trei prelate si doua cisterne ADR), OKT Trailer (cinci cisterne), Sara (cinci cisterne ADR), Zaslaw (patru basculante si una pentru transport de lemn), Maxtrailer (patru, din care una pentru transport de marfuri lungi), Ozgul (una pentru transport de autovehicule, o basculanta, o platforma si o cisterna), Trailis (trei basculante si o prelata), Fliegl (o prelata, o basculanta si una pentru transport de furaje), Benalu (trei basculante), Grapar (trei furgoane), Montull (trei pentru animale vii), OMT (doua basculante si o cisterna pentru marfuri periculoase), BC-LDS (doua cisterne), Meusburger (doua platforme), Pezzaioli (doua pentru transport de animale), Stas (doua basculante), Van Hool (doua cu temperatura controlata), VPS (doua cisterne pentru marfuri periculoase), Astra Rail (una pentru transport de furaje), Bodex (o cisterna), ES-GE (o semiremorca), FGM (una pentru transport de autovehicule), Legras (una pentru transport de ciment), Lider Dumper (una pentru transport de ciment), OMSP Macola (o cisterna), Pavic (una pentru transport de lemn), VRV (o cisterna ADR) si Yalcin Dorse (una cu podea coborata).
La acestea se adauga doua semiremorci speciale noi si trei rulate la prima inmatriculare in Romania si sase reinmatriculate, fata de trei, doua, respectiv doua in primele trei trimestre din 2015, si 7.561 de remorci noi si 4.826 rulate la prima inmatriculare in Romania si 4.681 reinmatriculate, fata de 4.940, 3.600, respectiv 3.382 in 2015.

Ceva mai putine vehicule radiate decat in 2015
In primele trei trimestre ale anului au fost radiate 46.305 vehicule, din care 37.310 au fost dezmembrate si 8.995 au fost exportate, fata de 46.663, 39.418, respectiv 7.245 in aceeasi perioada din 2015. Dintre vehiculele comerciale radiate au fost 4.381 de autoutilitare, 617 semiremorci, 416 autospecializate, 324 de remorci, 184 de autobuze, 150 de autospeciale, 128 de microbuze, 80 de autovehicule speciale si 58 de remorci speciale.

Articole similare