Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Legislatia pentru anvelopele de iarna in Europa: la ce trebuie sa fiti atenti

O parte din tarile europene au reglementari stricte in privinta sofatului in conditii de iarna, impunand anumite masuri care, daca sunt incalcate, atrag dupa sine sanctiuni usturatoare. Daca planuiti sa calatoriti in afara granitelor in urmatoarele luni este important sa va informati care sunt reglementarile din tarile in care urmeaza sa va deplasati.
 

Cel mai usor va este daca doriti sa mergeti in Albania, Belarus, Bulgaria, Danemarca, Marea Britanie, Ungaria, Irlanda, Kosovo, Macedonia, Olanda, Polonia, Portugalia sau Ucraina. In aceste tari nu exista nicio reglementare generala privind utilizarea anvelopelelor de iarna. Atata timp cat autovehiculele sunt echipate corespunzator conditiilor meteorologice, totul este in regula.
In Belgia este obligatorie echiparea simetrica a anvelopelor de iarna si a celor M+S, in timp ce in Franta si Italia, desi nu exista directive generale, exista anumite exceptii, indicate de semnele rutiere. In Liechtenstein anvelopele trebuie sa fie adecvate conditiilor meterologice, iar daca autovehiculul nu este echipat corespunzator exista posibilitatea de a intampina anumite probleme cu autoritatile locale.
Nici in Elvetia nu exista reguli generale, doar unele regionale, dar, daca sunteti implicati intr-un accident petrecut in conditii de iarna si autovehiculul nu este echipat adecvat, sunteti pasibili sa raspundeti in fata legii. In Spania, anvelopele M+S si cele de iarna sunt obligatorii doar atunci cand sunt cerute de autoritati sau de semnele din trafic. In Finlanda nu exista nicio perioada setata in care sa fie obligatorie folosirea anvelopelor de iarna, insa adancimea minima a caii de rulare a vehiculelor de peste 3,5 t este de 1,6 mm.
In restul tarilor europene utilizarea anvelopelor de iarna este obligatorie, dar nu in toate este clar stabilit intervalul temporar. De exemplu, in Germania vehiculele sub 3,5 t trebuie sa fie echipate cu anvelope de iarna/ M+S pe toate rotile, in timp ce cele peste 3,5 t pe osia motoare. O alta tara unde nu exista o perioada anume este Luxemburg, unde toate osiile camioanelor si autobuzelor trebuie sa aiba cel putin anvelope M+S cand circula in conditii de iarna.
Norvegia, pe de alta parte, pretinde ca adancimea minima a caii de rulare a vehiculelor peste 3,5 t trebuie sa fie de 5 mm din 1 noiembrie pana in prima zi de luni de dupa Paste in partea de sud a tarii, iar in cea de nord intre 16 octombrie si 30 aprilie. Utilizarea anvelopelor de iarna pe toate osiile este obligatorie din 15 noiembrie pana in 15 martie
Pentru a afla care este perioada in care sunt obligatorii anvelopele de iarna in celelalte tari europene, am creat un tabel in care sunt trecute intervalele temporare reglementate de legislatia in vigoare din tarile respective.
Pe langa obligativitatea de a va echipa autovehiculele cu anvelopele potrivite, mai trebuie sa aveti in vedere si prevederile privind tipul de anvelope acceptate, adancimea minima a caii de rulare, folosirea anvelopelor cu crampoane, a lanturilor pentru zapada, a lopetilor, respectiv a vitezei maxime in conditiile de iarna.
Contact Tire va pune la dispozitie o gama performanta de anvelope de iarna pentru orice tip de autovehicul, marca GT Radial, care se claseaza intre primii 10 mari producatori de anvelope din lume. Daca doriti sa aflati mai multe informatii despre anvelopele de iarna GT Radial va invitam sa intrati pe: contact-tire.ro.

Articole similare