Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Daca nu ne aparam interesele, atunci sa nici nu avem pretentii

In urma polemicilor din ultimii ani pe marginea legislatiei sociale neuniforme la nivelul statelor membre si a concurentei neloiale pe care firmele de transport din est le-o fac operatorilor vestici, Comisia Europeana a decis revizuirea legislatiei europene cu aplicabilitate in domeniul transporturilor, nu inainte de a lansa o consultare publica pe marginea celor mai arzatoare probleme si a solutiilor pe care cetatenii si institutiile Uniunii le identifica. Toti cei interesati sa trimita un punct de vedere au avut la dispozitie nu mai putin de trei luni pentru a o face, iar carausii estici, mai „amarati“ si cu un lobby mai putin sustinut la Bruxelles, aveau acum posibilitatea sa isi sustina cauza lejer, din fata calculatorului.
 

Din pacate, in ciuda recomandarilor si insistentelor noastre si ale Ministerului Transporturilor, din partea Romaniei au fost trimise doar sapte raspunsuri „glorioase“, care confirma inca o data lipsa de implicare. Asa ca sa nu ne plangem daca legislatia europeana, in noua ei forma, ne va fi potrivnica.

Comisia Europeana a derulat, in perioada 5 septembrie-11 decembrie 2016, o campanie de consultare publica privind legislatia sociala din domeniul transporturilor. Chestionarul a fost disponibil pe site-ul CE in toate limbile oficiale si a putut fi completat de catre toti cetatenii Uniunii si toate organizatiile interesate. Separat, autoritatile/institutiile de transport din statele membre au fost invitate sa completeze chestionare dedicate. Fiecare chestionar a cuprins patru sectiuni distincte: informatii de indentificare ale respondentului, reglementarile sociale care se aplica in sectorul transportului rutier si posibilele erori, revizuirea legislatiei sociale aplicabile in transportul rutier si potentialul impact asupra pietei, subsidiaritate si valoarea adaugata din partea UE.
Potrivit rezultatului final agregat al consultarii publice, cea mai mare categorie de respondenti a fost reprezentata de soferi sau de alti angajati ai companiilor de transport rutier – 320 de raspunsuri, respectiv 30,65% din total. 242 de opinii au fost primite din partea companiilor de transport marfa (23,18%), iar 186, din partea celor de transport calatori (17,82%). Nu mai putin de 163 de respondenti au declarat ca sunt soferi-patroni (15,61%), iar 102 opinii, reprezentand 9,77%, au venit de la alte companii, fie ele din domeniul transporturilor, fie nu.
Peste jumatate dintre cei care au raspuns pe site-ul CE reprezinta companii medii, cu 10 pana la 49 de angajati (341 dintre respondenti – 32,66%) sau mici, cu mai putin de zece angajati (305 dintre respondenti – 29,21%). Companiile cu 50-249 de angajati detin 21,46% din totalul chestionarelor completate, iar cele cu peste 250 de angajati, 12,74%.
Numarul destul de mic de raspunsuri denota totusi lipsa generala de implicare la nivelul carausilor din Uniunea Europeana, in ciuda agitatiei asociatiilor patronale si a institutiilor de profil vestice pe marginea necesitatii schimbarii legislatiei …

Articole similare