Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Crestere de 23% la gama de camioane grele si de 32% la semiremorci

In 2016 au fost inmatriculate pentru prima data in Romania 8.755 de autovehicule comerciale noi de peste 16 t (din care 167 de autospeciale), fata de 7.114/135 in 2015, iar numarul de semiremorci noi, 4.518, desi mult mai mic si acum decat al camioanelor, a fost, de asemenea, in crestere vizibila fata de cele 3.404 din 2015. Cum decembrie nu a adus rasturnari spectaculoase de situatie in statisticile DRPCIV, cresteri s-au inregistrat pe anul intreg la inca doua categorii de greutate, cea cu masa totala maxima de 6-16 t si cea de pana la 3,5 t, singura scadere, de la 78 la 54 de unitati, fiind pe segmentul de 3,5-6 t, care insa este insignifiant ca procent din volumul total de autovehicule comerciale vandute in Romania.
 

Anul trecut s-au inmatriculat in tara noastra 8.588 de autoutilitare de peste 16 t, fata de 6.979 in 2015. Lider de piata a fost tot Mercedes-Benz, cu 1.753 de unitati – 1.603 autotractoare, 74 pentru transport de autovehicule, 40 de basculante, 11 caroserii amovibile, noua cisterne, sase betoniere, trei pentru transport de containere, trei furgoane, doua cu temperatura controlata, una cu oblon rabatabil si una pentru transport de lemn – fata de 1.495 in 2015. In clasament urmeaza Volvo, cu 1.617 unitati – 1.574 de autotractoare, 18 basculante, cinci betoniere, trei pentru transport de containere, trei cu temperatura controlata, doua pentru transport de vehicule, una pentru transport de animale, una pentru transport de lemn s.a. – fata de 1.395 in anul anterior. Iar la distanta mai mare vin DAF, cu 1.311 unitati (1.248 de autotractoare, 15 basculante, 14 cu carlig ridicator, noua cu temperatura controlata, sase cisterne, patru pentru transport de autovehicule, trei pentru transport de containere, doua betoniere, doua cu obloane rabatabile, o suprastructura deschisa, una pentru transport de animale s.a.), fata de 859, MAN, cu 1.214 (1.030 de autotractoare, 84 de basculante, 24 cu carlig ridicator, 20 de betoniere, 20 de furgoane, 17 cu obloane rabatabile, cinci caroserii amovibile, cinci pentru transport de lemn, patru izoterme, trei cisterne si doua cu temperatura controlata), fata de 1.147, Scania, cu 1.098 (1.054 de autotractoare, 22 pentru transport de vehicule, sapte basculante, patru cu carlig ridicator, trei pentru transport de lemn, una cu obloane rabatabile s.a.), fata de 825, Iveco, 1.016 (934 de autotractoare, 34 de basculante, 14 cu carlig ridicator, 10 betoniere, opt cisterne ADR, doua frigorifice, una pentru transport de butelii, o platforma, una cu oblon ridicator, o cisterna, una cu oblon rabatabil, una pentru transport de autovehicule s.a.), fata de 733, Renault Trucks, cu 549 (497 de autotractoare, 19 basculante, sapte pentru transport de lemn, sapte pentru transport de vehicule, cinci cu carlig ridicator, cinci betoniere, trei cisterne, trei cu temperatura controlata, doua cu oblon rabatabil si una pentru marfuri periculoase), fata de 493, Astra, cu 27 de basculante, fata de 14 autovehicule in 2015, si Ford, …

Articole similare