Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Evolutia pe principalele rute europene

Pentru a optimiza costurile de transport – atat din perspectiva taxelor de drum platite, cat si a recuperarii (acolo unde se poate) a accizei la carburant, firmele de transport sunt sfatuite sa se consulte cu companii specializate in recuperare de TVA si accize, care pot simplifica mult procesul si pot veni cu sfaturi utile si chiar si cu discount-uri atractive. Va prezentam in continuare evolutia taxelor de drum pe principalele rute europene si a accizei la carburant, precum si cateva sfaturi utile, bine de luat in seama, impartasite de specialistii TSG Euroshell.
 

Germania a fost prima tara care a introdus, in 2013, tarif separat pentru Euro 6. La momentul respectiv insa, nu a fost nicio diferenta in bani intre Euro 6 si Euro 5. Din 2014 s-a facut o demarcatie clara intre cele doua clase de poluare, inca de la inceput fiind incurajata trecerea la Euro 6, cu o reducere substantiala, de 0,024 euro/km. Incepand cu 2015, diferenta intre Euro 5 si Euro 6 a ramas in fiecare an aceeasi: 0,021 euro/km.
Pretul/km pentru Euro 5 a ramas relativ constant in ultimii cinci ani, cu o scadere doar in 2015 – de la 0,155 la 0,152 euro/km. Anul trecut si in 2017 tariful a revenit la 0,156 euro/km, in timp ce camioanele grele Euro 6 platesc 0,135 euro/km.
Astfel, la un calcul simplu, o companie de transport care opereaza in Germania o flota de 60 de camioane, cu un rulaj lunar de 3.000 km/camion, economiseste peste 72.000 de euro daca utilizeaza vehicule Euro 6 fata de Euro 5.
Ca o recomandare practica, la intrarea in Germania, soferul trebuie sa se asigure ca ledul aparatului OBU este verde si numarul de axe este corect setat, corespunzator numarului de axe pe ansamblu. In cazul in care vehiculul nu intra in Germania mai mult de zece zile, aparatul pierde conexiunea cu GPS-ul si apare mesajul de eroare „Operating data invalid“ – cod rosu. In cazul unei erori sau defectiuni, led-ul aparatului devine rosu si eroarea este insotita de un mesaj pe display. Este important sa nu se circule cu lumina rosie aprinsa, fara sa se achite taxa de drum prin tichet de tranzit. Aparatul este furnizat gratuit de Toll Collect, fara taxa de emitere sau de administrare. Clientul plateste manopera de instalare in service (150-200 de euro), precum si manopera de demontare in service (la returnarea aparatului). Taxa de penalizare pentru pierderea sau distrugerea aparatului este de 400 de euro.
In Austria s-a acordat inca din 2013 o reducere substantiala la taxa de drum pentru camioanele Euro 6 fata de cele Euro 5, de 0,044 euro/km. Aceasta a crescut progresiv, de la an la an, pana in 2016 inclusiv, cand ajunsese la 0,070 euro/km in favoarea Euro 6. Dupa ce anul trecut tariful pentru Euro 5 era de 0,399 euro/km, iar cel pentru Euro 6, de 0,329 euro/km, ultimul a fost majorat semnificativ in 2017, pana la 0,375 euro/km, in timp ce la Euro 5 cresterea a fost de numai 0,008 euro/km.
Taxa de drum din Austria poate fi achitata si cu aparatul OBU Toll Collect Germania. Atentie insa la …

Articole similare