Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Soferii sunt expusi accidentelor de munca

In conditiile in care Romania este devansata numai de Bulgaria in ceea ce priveste numarul de decese rutiere inregistrate anul trecut la un milion de locuitori (97, respectiv 99), aproape dublu fata de media de 50 de victime inregistrata la nivelul UE, inspectorul ITM Cluj, Marcel Roman, prezent la editia de anul acesta a ExpoTranzit, trage un semnal de alarma asupra faptului ca toti lucratorii sunt expusi riscurilor legate de circulatie, fie in timpul serviciului, fie pe durata deplasarii de la domiciliu spre serviciu si invers, dar mai ales cei ce activeaza in domeniul transportului. De aceea, un management corect al SSM in acest sector nu consta doar din instruirea periodica a soferilor, penalizari sau stimulente pe baza analizei performantei sau din cercetarea cauzelor evenimentelor rutiere, ci si din evaluarea riscurilor profesionale, stabilirea obiectivelor si imbunatatirii politicii de SSM sau implicarea lucratorilor in asigurarea SSM.

Mai mult, inspectorul ITM recomanda ca soferii care lucreaza direct cu depozitele logistice si care participa la descarcarea marfii sa fie instruiti sa lucreze cu echipamente mecanizate, pentru a evita accidentele de munca.

Numarul accidentelor de munca inregistrate la ITM Cluj a crescut foarte mult in 2016, cu o pondere mai mare a implicarii transportatorilor. Din fericire, numarul de victime a fost redus, datorita in principal faptului ca firmele sunt acum dotate cu masini performante, mai sigure. „Se estimeaza ca 25-33% din accidentele de circulatie implica persoane care se deplaseaza in interes de serviciu. In judetul Cluj, in 2015, din totalul celor 142 de accidente, 129 au avut legatura cu ITM, iar in 2016, din totalul de 361 de accidente, 338 au avut legatura cu ITM“, a punctat Marcel Roman.

Nu reusim sa reducem numarul de accidente
Desi se depun eforturi continue pentru reducerea numarului victimelor implicate in accidente, situatia inregistrata in ultimii ani este aproape liniara. „Intre 2001 si 2015 nu a crescut numarul celor decedati, dar a crescut cel al ranitilor si al accidentelor. Decesele inregistrate sunt 69% ale ocupantilor din autovehicule, 25% sunt pietoni si alte categorii de participanti la trafic (4% biciclisti, 2% carutasi). Ca intervale orare, cele mai multe evenimente se petrec intre 12.00 si 18.00, apoi intre 18.00 si 24.00“, a spus Marcel Roman, subliniind: „cunoasterea si respectarea prevederilor legale in domeniu este esentiala pentru a preveni producerea accidentelor. Conducatorii auto, indiferent de tipul autovehiculului pe care-l conduc, trebuie sa se gandeasca nu numai la siguranta proprie, ci si la a celor pe care ii transporta.“
Intre factorii de risc rutier predominanti la noi in tara, reprezentantul ITM Cluj a mentionat lipsa separatorului fizic dintre benzile cu circulatie in sensuri opuse, ceea ce duce la un risc maxim de coliziune frontala pe toate drumurile nationale si locale, obstacolele situate in afara drumului (pomi) care presupun un risc major de victimizare, …

Articole similare