Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Pariu pe productie

Axata pe promovarea brandurilor premium, compania prahoveana Final Distribution importa si distribuie, in exclusivitate, tiglele metalice cu acoperire de piatra naturala Gerard si membranele de protectie pentru acoperis Delta. Fiind afectata de criza inceputa in 2008, cu efecte dramatice in constructii, compania a decis ca, in loc sa asiste apatica la prabusirea pietei, sa parieze pe investitii in productie, atacand puternic o zona de nisa prin brandul propriu de jgheaburi si burlane Novatik, iar mai apoi prin tigla metalica in panouri mici si prima tigla metalica postpainted produsa in Romania. Ideile inovatoare au continuat, portofoliul de produse Novatik fiind acum prezent nu numai in marile retele de magazine DIY de pe piata autohtona, ci si in Polonia, Republica Moldova, Ucraina, Slovenia, Austria sau Bulgaria.
 

Inainte sa demareze activitatea de productie a brandului propriu, Final Distribution s-a ocupat circa opt ani de importul si distributia sistemelor de invelitori Gerard si a membranelor de protectie pentru acoperis Delta. „Am importat marca Gerard din Noua Zeelanda, atat pe cale maritima, cat si rutiera, dar si din depozitul de la Trieste, in functie de volumele necesare. Transporturile erau acoperite prin colaboratori, iar pentru o scurta perioada de timp am utilizat si un camion propriu de mai mare tonaj“, a precizat Dragos Dinu, director de productie Final Distribution, subliniind insa ca a renuntat la acest vehicul din cauza concurentei neloiale de pe piata. „Respectand legislatia si normele ne ridicam la costuri mult mai mari decat daca am fi lucrat cu o companie specializata. In plus, si volumele care au crescut de la an la an, pana a inceput criza, aveau nevoie de capacitati mai mari de transport, ca si acum, cand am reusit deja sa depasim varful atins inainte de 2008.“
Pretul nu mai este singurul criteriu. Calitatea conteaza.
Pentru a deveni competitiva si a oferi o gama cat mai diversificata de produse, compania prahoveana a decis sa investeasca in productie pe o piata de nisa, cu produse premium care se adreseaza unor clienti educati, cu un nivel de venituri peste medie, care isi culeg informatii atat din mediul online, cat si din discutiile cu proiectantii/executantii. „A trebuit sa ne adaptam cererii si sa identificam posibilitatea de crestere. Ca urmare, in 2010 am inceput printr-o investitie de 500.000 de euro in linii de productie pentru jgheaburi si burlane si in spatii de depozitare. De atunci am tot investit in echipamente, dezvoltandu-ne capacitatea de productie inclusiv pentru invelitorile Novatik. In prezent, sub acest brand comercializam trei profile de tigla metalica – Novatik Slate, Novatik Wood, Novatik Classic si tabla prefaltuita Novatik Click – adaugate productiei sistemelor de jgheaburi si burlane“, a punctat Dragos Dinu. Acesta remarca faptul ca, in ultimul timp, clientii au inceput sa nu mai considere pretul drept singurul criteriu in alegerea unor produse. „Am incercat sa educam piata inca de cand am inceput sa activam in domeniu. Cred ca am si reusit, pentru ca oamenii au inceput sa isi indrepte atentia din ce in ce mai mult catre calitate.“
Anul trecut a fost un an al schimbarilor pozitive pentru Final Distribution, concentrandu-se in special pe servicii si produse care sa raspunda nevoilor clientilor. Ca urmare, compania a incheiat 2016 cu o cifra de afaceri de peste 25 de milioane de lei si un profit de aproximativ 450.000 de lei. In plus, 2017 este un an promitator, de consolidare, venit pe fondul unei cresteri a cererii. „Compania mizeaza anul acesta pe o crestere de cel putin 50% a vanzarilor de invelitori Novatik, tinta pe care a atins-o deja in primele sase luni. Aceasta majorare vine pe fondul largirii portofoliului cu produse noi, unice la nivel european.“
De asemenea, anul acesta a insemnat si intrarea cu adevarat a companiei pe pietele europene, prin semnarea unor noi parteneriate in Polonia, Slovenia si Austria, ceea ce ofera certitudinea atingerii a minimum 10% din cifra de afaceri a anului trecut, numai din export. „In acest moment exportam in Polonia, Republica Moldova, Ucraina, Slovenia, Austria si Bulgaria, dar suntem in discutii si cu parteneri din alte tari. In vest, piata e mult mai asezata decat la noi, fluctuatiile de volume fiind aproape insesizabile. De cealalta parte, in tarile din SE Europei sunt in crestere constructiile noi si renovarile, ca si in Romania“, a precizat directorul de productie. Acesta a mentionat ca majorarea volumului companiei s-a datorat atat largirii portofoliului de clienti, cat si cresterii volumelor de lucru. „In prezent ne focusam pe dezvoltarea produselor proprii si pe largirea gamei (profile si sisteme de acoperis noi, diversitate de culori). Insa de la crearea unui produs pana la punerea pe piata procesul poate dura si un an, mai ales ca linia de productie trebuie personalizata.“
Garantia acoperisurilor Gerard este de 50 de ani, iar la cele Novatik de pana la 35 de ani, perioadele fiind universal valabile in toate zonele Romaniei. „In certificatul de garantie sunt stipulate anumite conditii doar vis-à-vis de distanta fata de tarmul marii, unde mediul salin este mult mai ridicat, ceea ce poate afecta durata de viata a produselor.“

Articole similare

Ad