Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Ce ar putea aduce Pachetul de Mobilitate, aflat inca in discutie

Principalii actori de pe piata de transport din Germania considera ca situatia acestei industrii la nivelul UE ar fi putut fi si mai proasta in cazul in care Comisia de Transport ar fi aprobat, in mandatul estonianului Siim Kallas (2010-2014), deblocarea completa a cabotajului. Acest lucru ar putea fi prevenit din nou, desi comisarul de acum, Violeta Bulc, din Slovenia, continua sa incerce sa submineze actualele reglementari referitoare la cabotaj, vrand sa dea liber la un numar nelimitat de operatiuni in cinci zile – desigur, cu aplicarea in acelasi timp a legii salariului minim.
 

De asemenea, nemtii considera ca si pauza saptamanala scurta in cabina ar trebui interzisa, ceea ce contrazice ideea Comisiei Europene.
Pe de alta parte, sunt pareri potrivit carora soferilor ar trebui sa li se permita sa petreaca toate perioadele lor de odihna – zilnica, saptamanala scurta si saptamanala normala – in camion, daca asta se intampla intr-un spatiu special amenajat de pe autostrada sau intr-un camping cu acces la apa curenta, unde soferul sa poata sa-si gateasca singur.
Asta inseamna ca, daca pana la inceputul anilor 2020 statele membre reusesc sa construiasca suficiente spatii de parcare autorizate, pentru a putea primi soferii pana la revizuirea legislatiei sociale, ei ar putea continua timp de patru saptamani sa fie pe drum si sa cheltuie mai putin pe mancare gatind singuri. Dar pe urma, daca nu vor exista noi reguli la scara europeana, clare si confirmate legal, cei mai multi vor fi platiti tot cu salariul minim. Iar nivelul de birocratie pentru antreprenori va fi foarte ridicat.
In Parlamentul European discutiile continua, iar unele propuneri par sa fie foarte complexe si sa aduca mai multa confuzie decat in prezent, astfel incat unele voci sustin aplicarea unei proceduri scurte: dupa prima lectura in Parlament si raspunsul Consiliului si al Comisiei sa nu se ajunga la noi lecturi in Parlament, ci sa se ia direct o decizie. Deoarece la jumatatea anului viitor vor fi alegeri europarlamentare si ar fi bine sa se ia o decizie pana atunci.

Articole similare