Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Vehiculele rulate, un instrument excelent pentru vanzarea de vehicule noi

Cel mai mare jucator de pe piata romaneasca a camioanelor rulate a organizat in mai a opta editie a Camion Fest, care a avut ca scop mai ales strangerea relatiilor cu clientii prin petrecerea impreuna a unor momente agreabile sau promovarea unor oferte speciale si abia pe urma vanzarea propriu-zisa – desi experienta anilor trecuti arata ca volumele au fost mai mari in lunile in care au avut loc astfel de evenimente. Invitatii au putut afla insa mai multe si despre oferta de camioane noi Ford si despre posibilitatea de a-si intretine/repara echipamentele in service-ul Cefin, cele trei activitati din portofoliul firmei sprijinindu-se cat se poate de bine una pe alta.
 

Ideea de a petrece un timp de calitate alaturi de clienti si de a strange relatiile este motivata mai ales de faptul ca, asa cum remarca Stefano Albarosa, CEO Cefin Trucks, „achizitia unui camion este o dovada de incredere, si asta cu atat mai mult cand e vorba de camioane rulate, in care firmele isi investesc aproape toate resursele. De aceea luam masa impreuna si ascultam muzica impreuna, e mai mult un eveniment social decat de vanzari, dar ne asiguram, prin partenerii nostri comerciali, ca avem si un pachet foarte diversificat de vehicule: peste 200 de camioane si semiremorci pentru diverse specializari si utilaje de constructii, de diferite marci si varste, astfel incat, daca cineva vrea sa cumpere, sa aiba de unde alege.“
Unele modele au avut preturi speciale pe perioada celor doua zile de eveniment, chiar si cu pana la 3.000 de euro mai mici decat de obicei, asa cum declara directorul diviziei Camioane Rulate din cadrul Cefin Trucks, Paul Draniceanu, ceea ce face din Camion Fest un adevarat Black Friday in industria de transport.
In plus, aceste intalniri reprezinta o buna oportunitate si pentru vanzarea de camioane noi Ford, cu atat mai mult acum, cand „vedem din experienta ca aproape nimeni nu mai cumpara camioane noi pentru a-si extinde flota, ci pentru a inlocui masini mai vechi. Or, vanzarea de vehicule rulate este un instrument excelent pentru vanzarea de vehicule noi, cata vreme nu se face aproape nicio vanzare fara trade in. Iar uneori cumparam mai multe masini rulate pentru a vinde una noua“, explica CEO-ul Cefin Trucks.
Cu ocazia Camion Fest au trecut pragul companiei circa 150 de invitati, fiind vorba in general de firme mici, cu 2-10 camioane, care achizitioneaza cu precadere vehicule rulate si care sunt deja clienti Cefin, fie pentru vanzarea de echipamente second-hand, fie pentru service. „Asta deoarece ii invitam personal, deci e vorba mai ales de firme pe care le cunoastem. Sigur insa ca oricine poate veni cu prieteni sau cunoscuti si atunci apar si nume noi.“

Piata SH este dominata de vanzarea de vehicule cu vechime mare
In Romania exista si firme cu flota mai mare de 10 camioane care prefera sa cumpere masini second-hand tinere, dar Stefano Albarosa considera ca nu este un model de afaceri de recomandat, deoarece, atunci cand cumperi un vehicul de 3-4 ani, acesta are de obicei un pret mare, rata de leasing ajunge la 600 de euro/luna, fata de 1.200 de euro/luna pentru unul nou, dar consumul este cu 3-4 l/100 km mai mare decat al acestuia din urma, deoarece imbunatatirile tehnologice recente au facut ca modelele actuale sa fie mult mai eficiente. Deci un camion mai vechi care merge 8.000 km/luna are un cost cu motorina cu circa 450 de euro/luna mai mare decat unul nou, si in plus intretinerea si reparatiile sunt mai scumpe, iar valoarea reziduala e mai mica. „Deci nu consider ca este intelept sa achizitionezi camioane rulate tinere. In urma cu 2-3 ani situatia era diferita, puteai cumpara trei camioane rulate cu pretul unuia nou, iar diferenta de consum nu era atat de mare ca acum – se castiga in fiecare an 0,5-1 l/100 km din imbunatatirile tehnologice. Pe cand in 2016 toate camioanele au scazut sub 30 l/100 km, o diferenta substantiala fata de seriile anterioare.“

Ford a fost, si de aceasta data, in… centrul evenimentului
Achizitia unui camion nou este cu atat mai inteleapta comparativ cu cea a unuia rulat, arata Stefano Albarosa, cand vine vorba de Ford, care are un pret foarte competitiv si permite economii de motorina ce acopera, practic, diferenta fata de pretul unui vehicul rulat. Ford a dovedit deja ca este „un camion cu un consum exceptional“, al carui motor, in versiunea de 480 CP, livreaza cuplul maxim la 950 rpm, astfel ca, incarcat complet si la viteza de 85 km/h, are cel mai jos cuplu maxim din intreaga industrie, pe o plaja larga, de la 950 la 1.300 rpm.
Vanzarea de vehicule rulate si vanzarea de Ford nu sunt in competitie una cu alta in portofoliul Cefin, deoarece camioanele second-hand tinere, apropiate ca pret de cele noi, si care le-ar putea eventual concura, reprezinta doar un procent mic din totalul vanzarilor de vehicule rulate. La Camion Fest, de exemplu, fusesera expuse circa 10 unitati mai noi. In plus, vanzarea de echipamente second-hand constituie o oportunitate de a ajunge la clienti care sunt fideli unei anumite marci.

360 de Ford Trucks in 2018
Ford Trucks este a doua cea mai vanduta marca din Romania pentru transport de materiale de constructii, prima pe segmentul colectarii de deseuri si a treia la vehicule speciale. „Cabinele noastre pot fi folosite in activitati care presupun ca soferul sa doarma 2-3 nopti/saptamana in cabina, chiar suntem foarte competitivi pe acest segment“, explica Stefano Albarosa.
In 2018 Cefin isi propune sa vanda 360 de camioane noi si la inceputul lui mai avea deja comenzi pentru circa 200, „deci as fi foarte surprins daca nu ne-am realiza obiectivul. Mizam inclusiv pe faptul ca, spre deosebire de acum un an, nu mai prezentam o marca noua, ci vehiculele sunt deja cunoscute in Romania datorita celor peste 50 de clienti pe care ii avem.“

Vanzarea de vehicule rulate, unul dintre domeniile de expertiza
Vanzarile de vehicule rulate din Romania au crescut in primele patru luni din 2018 fata de perioada similara a anului trecut cu 5-6%, „in special datorita cresterii economice, care se va vedea si in cresterea vanzarii de camioane noi, cele doua segmente fiind in general in stransa legatura: piata second-hand este dubla fata de cea a vehiculelor noi, de la care se asteapta sa creasca in 2018 cu 5-6%“.
Vanzarile de vehicule rulate ale Cefin au crescut mai mult decat piata, deoarece pe parcursul ultimului an firma a vandut si camioane noi, care genereaza 50% din cifra sa de afaceri, pe cand in trecut nu se ocupa decat de cumpararea si vanzarea de echipamente second-hand.
Clientii care cumpara vehicule pentru constructii le prefera pe cele de 7-8 ani, iar pentru international sunt mai interesante cele de 4-6 ani, care reprezinta 80% din vanzarile totale ale firmei. In ceea ce priveste deprecierea, ea este mai accentuata in primii 3-4 ani de viata, dupa care starea tehnica incepe sa conteze mai mult decat varsta.
Cefin Trucks este „cea mai mare companie specializata in vanzari de vehicule comerciale rulate din Romania“, iar Stefano Albarosa estimeaza sa se ajunga la 700 de vehicule second-hand vandute in 2018, fata de 800 anul trecut (cu 20% mai multe decat in 2016). „Dar pe acest segment e greu de stabilit o tinta. La vehicule noi cea mai importanta e cota de piata, pe cand la vehicule second-hand marja de profitabilitate este cea care conteaza cel mai mult si pentru a fi cat mai profitabili trebuie sa urmarim tendintele pietei: daca se vand volume mari de autotractoare si pretul scade, de exemplu, ne orientam spre vehicule de constructii. Vanzarea este sprijinita si de service-ul in care putem efectua orice tip de reparatii pentru vehicule rulate, de calitate si la preturi avantajoase, deci clientii apeleaza la noi pentru ca stiu ca le putem oferi tot, inclusiv interventii la partea hidraulica sau vopsit de cabina. Timp de patru ani am efectuat reparatii doar pentru camioane rulate si am dezvoltat o linie unde folosim piese reconditionate. In service se lucreaza 7.200 de ore/luna, iar loialitatea clientilor nostri care revin de fiecare data este una dintre dovezile calitatii pe care o oferim. De altfel, au fost ani in care service-ul a fost principala noastra activitate, care a generat cel mai mare volum de vanzari din perioada respectiva.“

Articole similare