Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Noul camion pentru distante lungi va fi lansat la IAA

Odata cu lansara primului autotractor pentru distante lungi, Ford Otosan, unul din gigantii Turciei in materie de automotive, se pregateste sa intre in competitie cu marii producatori europeni care domina piata in acest moment. Construit exclusiv in-house, noul camion va fi propulsat de motorul heavy duty Ecotorq de 12,7 l si 500 CP, despre care oficialii Ford Trucks spun ca va fi mai eficient in termeni de consum de combustibil decat varianta actuala de 480 CP. Iar asta nu e tot: din 2020, toata gama de vehicule grele a Ford va fi echipata cu prima transmisie dezvoltata de grupul turc in urma unei investitii de aproape 50 de milioane de euro.
 

Noul camion al Ford Trucks si-a facut deja aparitia pe soselele din Turcia, ce-i drept, foarte bine camuflat, insa detalii privind inaltimea si latimea generoasa a cabinei sau aparitia unei podele plate sunt destul de vizibile. Oficial, autotractorul pentru distanta lunga va fi lansat in cadrul IAA Hanovra in septembrie, insa membrii juriului ITOY vor avea parte de un preview exclusiv in ultimele zile ale lui august, urmat de un test drive pe drumurile din jurul Istanbulului. Potrivit oficialilor Ford Trucks, noul camion are un rol crucial in planul de expansiune prevazut de companie, in special pe pietele europene, unde intrarea vehiculelor grele produse de grupul turc este destul de recenta si unde compania nu avea un produs dedicat segmentului de transport international, care are cea mai mare cota din piata. Din punct de vedere al detaliilor tehnice, noul autotractor va fi propulsat de actualul motor Ecotorq de 12,7 l, insa cu o putere marita la 500 CP. Propulsorul a fost proiectat de centrul de Cercetare si Dezvoltare al companiei, in urma unei investitii de peste 83 de milioane de euro, iar oficialii companiei spun ca va avea un consum mai redus de carburant. Momentan, propulsorul va fi cuplat la cutia modulara TraXon ZF, insa peste numai doi ani isi va face aparitia cutia de viteze automata, o unitate de asemenea proiectata de Ford Otosan, prin centrul sau de Cercetare si Dezvoltare, unitate de inginerie globala pentru camioane grele Ford si motoarele destinate acestui segment. Atat dezvoltarea, cat si productia noii transmisii, care este pe deplin compatibila cu familia de motoare Ecotorq, vor fi finalizate pana in 2019. „Prin centrul de R&D am dezvoltat motorul Ecotorq, in versiunea de 9 si de 12,7 l, pe care l-am lansat in 2016, ambele variante fiind apreciate de clientii europeni, care au laudat mai ales economia competitiva de carburant. Al doilea proiect important este legat de noua transmisie, pe care o vom lansa in 2019, urmand a fi disponibila un an mai tarziu pe toata gama de camioane. Ne pozitionam vehiculele pe termeni foarte competitivi, in special in fata brandurilor europene. De aceea, noua transmisie ne va permite sa avem un Cost de Proprietate bun, dat fiind faptul ca o producem noi“, afirma Serhan Turfan, vicepresedinte al Ford Trucks.

Articole similare