Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Intre Romania si Germania, pana la clarificarea situatiei transporturilor in Europa

Daca ar fi sa privim anul in care tocmai am intrat strict prin prisma reformei in transporturile rutiere de marfa, Pachetul Mobilitate propus initial de Alianta Statelor Vestice fiind adoptat chiar la finalul anului de Consiliul Miniotrilor de Transport din UE, cu siguranta am vorbi despre un an al incertitudinilor, in care dezvoltarea unei companii de transport nici nu ar putea fi adusa in discutie. Din fericire, lucrurile nu sunt atat de negre precum par, iar carausii romani continua sa isi diversifice activitatea, intrand inclusiv in sfera logisticii, si sa faca investitii in flota si personal, asa cum este cazul Maracana SRL, care a incheiat 2018 cu o cifra de afaceri de 55 de milioane de lei, in crestere cu peste 22% fata de 2017. Plusul a venit din „eficientizare“, substantiv ce devine, tot mai mult, laitmotivul transportatorilor estici.

Investitia de 1,5 milioane de euro in propriul depozit de pe centura ocolitoare a Timisoarei, realizata in urma cu doi ani, a devenit operationala chiar anul trecut, odata cu preluarea logisticii si transportului local pentru producatorul de bauturi carbogazoase Coca-Cola HBC Romania, ale carui marfuri ocupa circa 99% din suprafata totala de 5.000 m2. „Mai avem 2-3 clienti, dar cu volume foarte mici, 100-200 de paleti, restul doar pentru acest client“, explica Eugen Supuran, administratorul societatii timisorene. Compania asigura transportul marfii din fabrica pe care producatorul o detine in Timisoara, insa realizeaza si transportul local la platformele clientilor de tip Key Account. „Operam transporturi zilnice din fabrica in depozitul propriu, unde consolidam marfa, iar de aici este preluata de transportatori terti si distribuita la nivel national.“ Pentru acest contract, pe langa investitia initiala in constructia propriu-zisa, anul trecut omul de afaceri a achizitionat rafturi si echipamente de manipulat in valoare de 200.000 de euro. Se lucreaza in doua schimburi, iar utilajele si marfa sunt manipulate de 10 operatori logistici, existand chiar un plus pe partea de forta de munca, dupa cum afirma Eugen Supuran. „In depozit avem fluctuatie zero, avem oameni in asteptare la angajare. Consider ca angajatii trebuie sa fie motivati din toate punctele de vedere, nu numai din punct de vedere salarial, dar la noi sunt platiti corect, pe masura cerintelor. Cei mai multi sunt din Biled (comuna in judetul Timio), eu fiind nascut si crescut acolo, iar daca tot ofer niste locuri de munca bune, prefer sa o fac din locul meu natal“, motiveaza Supuran.

Articole similare