Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Pariu pe logistica

Daca cei mai multi transportatori de la noi aleg sa ia calea Comunitatii pentru a avea acces la tarife mai bune si la o retea de drumuri de calitate, Ahead Logistics a ales sa construiasca un business la nivel national, unde calitatea managementului isi spune cuvantul. Cu un parc de camioane mai noi de 2012, transportatorul bucurestean si-a facut deja mana si pe activitati de logistica, oferind clientilor servicii integrate de calitate, astfel reusind sa obtina tarife ceva mai bune. Investitiile sunt inca sustinute de masurile de eficientizare a ativitatii si de avantajul de a se putea autofinanta si de a nu externaliza nicio activitate, operand depozite proprii. Astfel, dupa ce anul trecut si-a extins parcul de vehicule, umpland golul lasat de camioanele plecate la intracomunitar, Ahead Logistics a decis sa isi extinda la Darmanesti spatiul de depozitare de 8.700 m2 cu inca 5.000 m2, unde sa ofere si servicii cu valoare adaugata. Investitia de aici se va ridica la peste un milion de euro si va fi realizata din fonduri proprii.
 

In 2016 Ahead Logistics si-a crescut cifra de afaceri cu 10,5%, ajungand la circa 7,9 milioane de euro, crestere care s-a mentinut si anul trecut. In 2016, investitiile s-au materializat in inlocuirea camioanelor vechi, iar anul trecut compania si-a extins flota cu 14 unitati, ajungand la 45 de camioane. Strategia a fost de a elimina din parc camioanele cu data de fabricatie mai veche de 2012.

Ahead isi extinde spatiul logistic
Anul trecut, Ahead Logistics a decis dezvoltarea activitatii de logistica pentru a putea oferi clientilor o gama cat mai variata de servicii. Astfel, compania a cumparat un teren de 34.000 m2, langa cei 67.000 pe care ii are deja la Darmanesti. Aici detine un depozit de 8.700 m2, la care se vor adauga anul acesta alti 5.000 m2, astfel incat va ajunge la o suprafata totala de depozitare de peste 13.000 m2. Compania mai opereaza un spatiu inchiriat la care intentioneaza sa renunte odata cu construirea acestei hale. „Am achizitionat teren in aceeasi locatie pentru ca am considerat ca este mult mai bine sa comasam toate activitatile. Pe de alta parte, era foarte dificil sa avem doua depozite in locatii diferite deoarece, atunci cand aveam mai mult de lucru intr-unul dintre acestea, trebuia sa mutam atat oamenii, cat si o parte din utilaje. Acum, daca totul va fi in aceeasi curte, va fi mult mai usor de eficientizat si forta de munca, si utilajele“, a explicat Mircea Manescu, managing director Ahead Logistics.
Terenul a fost cumparat inca din primavara lui 2017, dar inceperea constructiei a fost intarziata de obtinerea documentatiei necesare. In schimb, proiectarea halei era gata la finalul anului trecut. „Ne orientaseram initial spre un spatiu aproape de Ploiesti, dar nu s-a concretizat pentru ca era o investitie destul de mare, iar depozitul era construit deja. Ori, noi ne-am dorit sa il construim conform necesitatilor noastre. In plus, unele depozite deja construite pot ascunde si probleme.“

Investitie de peste un milion de euro
Depozitul de 8.700 m2 era deja ocupat la finalului anului trecut. Nevoia de extindere a venit, pe de o parte, de la clientii existenti, care si-au crescut volumele, iar pe de alta parte, de la cei noi. Unul dintre clientii noi activeaza in domeniul FMCG si a ocupat un spatiu destul de mare din actualul centru. „Nu am mers pe varianta inchirierii, deoarece am considerat ca este la fel ca la leasingul operational, unde platesti o chirie, dar la final nu ramai cu nimic. In plus, avem avantajul ca viitoarea constructie va fi realizata din fonduri proprii, fara credit de la banca.“
Investitia in viitorul depozit este estimata la peste un milion de euro si va include si dotarile interioare. Depozitul va fi impartit in doua parti egale, una pentru marfuri care se pot suprapune (fara rafturi), iar cealalta (cu rafturi) va permite si desfasurarea de servicii cu valoare adaugata.
Mircea Manescu a explicat ca unul dintre avantajele detinerii unui depozit propriu este puterea de a oferi solutii rentabile clientilor, mai ales daca in spate nu se afla presiunea unei rate. In plus, acesta a aratat ca la viitoarea locatie niciun serviciu nu va fi externalizat, nici macar paza depozitului. Iar partea de iluminare va fi pe sistem LED, pentru o eficienta cat mai buna la un consum redus.
Un alt avantaj este locatia, care nu este inca foarte mult dezvoltata pe partea logistica. Astfel ca se poate gasi usor forta de munca disponibila, care sa ramana si fidela, spre deosebire de un parc industrial, unde oamenii isi pot gasi cu usurinta un alt loc de munca.

Contracte ferme pentru 90% din flota
90% din parcul de camioane opereaza pe contracte ferme cu clienti in special din tara. In plus, exista o cerere constanta din partea acestora pentru cresterea flotei alocate. „De aceea ne-am marit flota si ne-am dotat inclusiv cu vehicule de 12 si 18 t, astfel incat acum avem o plaja de camioane cuprinsa intre 12 si 40 t.“
Unul dintre proiectele pe care compania le are in vedere este preluarea unor curse de la un client care doreste sa le externalizeze. „Vom incepe cu doua sau chiar patru camioane, sa vedem cum merge. Sunt curse zilnice pe rute prestabilite tot timpul anului.“
Ahead Logistics face si transport cu temperatura controlata pe zonele Stefanesti, Turda si Bacau, dar si Darmanesti, ajungand astfel la 150 de angajati. In 2016, compania a insumat aproape 5,8 milioane de kilometri rulati, adica o medie pe camion de 15.600 km/luna. „Folosim doi soferi pe masina, avem masini noi, facem eforturi sa ne programam in service pentru a face reparatiile cat mai rapid. Totul este contra-cronometru, altfel cheltuielile fixe sunt foarte mari. Ca sa ai un mic profit, trebuie sa faci mai mult de 10.000 km pe camion.“

Articole similare

Ad