Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Doua noi game de anvelope si un pachet mai bogat de servicii

Goodyear a lansat luna trecuta, pe circuitul de teste de la Mireval (Franta), noile sale game de anvelope pentru transport regional si pe distante lungi KMAX GEN-2, respectiv FUELMAX GEN-2, reprezentand, ambele, un pas inainte fata de generatiile anterioare, lansate in 2013, in ceea ce priveste durata de viata si eficienta consumului de carburant. Noile anvelope premium sunt integrate in pachetul de servicii Goodyear Total Mobility, care creste eficienta transportului prin managementul mai bun, intretinerea mai corecta si prelungirea duratei de viata.


Noua gama de anvelope de camion FUELMAX GEN-2, pentru flotele care circula predominant pe distante lungi si interregionale, are ca beneficii eficienta ridicata a consumului de carburant (similara celei a generatiei anterioare FUELMAX), randamentul kilometric mare (cu 10% superior comparativ cu generatia anterioara), tractiunea sporita pe toata durata de viata (comportare cu 30% mai buna in orice conditii de vreme) si emisiile mici de zgomot, respectand si legislatia referitoare la pneurile de iarna (sunt marcate 3PMSF) si sustinand viitoarele cerinte legale privind emisii de CO2.
FUELMAX S GEN-2 pentru axa de directie este disponibila cu doua benzi de rulare – cu cinci sau sase nervuri, in functie de dimensiune – cu tehnologie IntelliMax Rib si prezinta lamele flexomatice. Puntile din canelurile centrale se conecteaza cand anvelopa ruleaza, creand o forma mai rigida a benzii de rulare si limitand uzura, pentru manevrabilitate precisa, kilometraj ridicat, distanta scurta de franare pe toata durata de viata, rezistenta scazuta la rulare si eficienta a consumului de carburant. Comparativ cu FUELMAX, designul benzii de rulare este mult mai deschis, cu adancime de profil mai ridicata, volumul de cauciuc este mai ridicat, iar adancimea lamelelor este mai mare, pentru franare mai buna pe suprafata umeda. Noul design se pastreaza pe toata durata de viata a benzii de rulare, cu profil vizibil chiar si atunci cand anvelopa este uzata 75% (ca de altfel si la anvelopele de tractiune). Distributia constanta a presiunii asigura uzura uniforma a benzii de rulare si randament kilometric ridicat, iar forma petei de contact ramane stabila pe toata durata de viata.
Compusul benzii de rulare, si pentru anvelopele de directie si pentru cele de tractiune, ofera economie a consumului de carburant si rezistenta ridicata la abraziune. Anvelopele de directie pot ajunge la un kilometraj cu 7% mai mare decat al generatiei anterioare si permit o reducere cu 10% a zgomotului, oferind acelasi nivel de consum de carburant ca predecesoarele.
Iar anvelopele de tractiune sporesc si ele eficienta consumului de carburant (cu pana la 12%) si au emisii reduse de zgomot si randament kilometric ridicat (cu 10% mai mare decat la generatia anterioara) pe toata durata de viata. FUELMAX D GEN-2 are o banda de rulare cu mai multe lamele si adancime de profil mai ridicata decat FUELMAX, oferind tractiune sporita pe toata durata de viata si franare buna pe suprafete umede. Banda de rulare prezinta caneluri cu tehnologia IntelliMax, pentru economie de carburant si rezistenta redusa la rulare, ce includ caneluri centrale in forma de picatura de apa, care se inchid atunci cand anvelopa ruleaza, permitand nervurilor sa se sprijine reciproc si sa rigidizeze banda de rulare. IntelliMax Groove presupune 16 orificii de masurare dispuse pe suprafata benzii de rulare, oferind vizibilitate asupra adancimii canelurilor si masurare usoara a adancimii de profil, deci si monitorizare mai rapida si mai precisa a uzurii. Iar umerii largi sporesc tractiunea si ajuta la eliminarea eficienta a apei si noroiului. Designul si forma carcasei, care raman stabile in timp si in diferite conditii de incarcare, ajuta la evitarea uzurii neuniforme si ofera randament kilometric ridicat. Un alt beneficiu care incetineste uzura este distributia optimizata a presiunii din pata de contact, in diferite conditii de incarcare.
Noile anvelope vor completa gama FUELMAX PERFORMANCE, dedicata transportului pe distante lungi si lansata anul trecut, din care fac parte primele anvelope Goodyear de camion cu banda de rulare compusa din siliciu, ce atinge nivelul A de etichetare europeana la eficienta consumului de carburant si are marcaj 3PMSF.
FUELMAX GEN-2 este disponibila deocamdata cu noua dimensiuni pentru axa de directie si sapte pentru axa de tractiune, altele mai mici fiind in curs de dezvoltare.
FUELMAX GEN-2 S si D ating nivelul B de etichetare europeana pentru consumul de combustibil, B sau C pentru aderenta pe suprafata umeda, in functie de dimensiune, si au o singura unda care indica nivelul de zgomot exterior.
Utilizatorii lor pot beneficia de un management mai eficient datorita identificarii RFID, prin care anvelopele pot sa comunice cu o baza de date la nivel de numar unic de serie, iar hotii sunt descurajati tocmai datorita posibilitatii de urmarire.
KMAX GEN-2 pentru transport regional ofera randament kilometric ridicat, asemanator generatiei anterioare, dar tractiune imbunatatita. Noua gama este disponibila cu noua dimensiuni de directie si sapte de tractiune, care au toate marcajul 3PMSF si sunt identificate prin RFID.
KMAX S GEN-2 este disponibila cu doua modele ale benzii de rulare cu cinci sau sase nervuri, in functie de dimensiune, include tehnologia benzii de rulare a IntelliMax Rib si prezinta lamele flexomatice, ce aduc acelasi avantaje mentionate si in cazul FUELMAX S GEN-2. Carcasa are forma optimizata, ce ofera constanta petei de contact intr-o gama larga de conditii de incarcare si pe intreaga durata de viata a anvelopelor, deoarece uzura benzii de rulare este uniforma, in special in zona umerilor. Iar compusul benzii de rulare aduce aceleasi avantaje de la gama pentru transport pe distante lungi: rezistenta ridicata la abraziune, rezistenta redusa la rulare, uzura optimizata a benzii de rulare, randament kilometric ridicat si eficienta a consumului. KMAX S GEN-2 ating nivelul B sau C de etichetare europeana pentru consumul de combustibil si B pentru aderenta pe suprafata umeda si au una sau doua unde, in functie de dimensiune.
KMAX D GEN-2 are un compus dual al benzii de rulare, dezvoltat pentru a oferi randament kilometric pe toata durata de viata, fara compromisuri in ceea ce priveste tractiunea – chiar si la 75% uzura, tractiunea este mult mai ridicata si densitatea lamelelor, mult mai mare fata de KMAX D, iar distributia presiunii pe suprafata petei de contact este uniforma. Noile anvelope de tractiune au capacitati cu 25% mai bune decat predecesoarele de a rula in orice conditii meteo, rezistenta la deteriorare cu 15% mai mare si sunt cu 5% mai eficiente din punct de vedere al consumului, mentinand kilometrajul modelului precedent. Designul directional al benzii de rulare contine lamele si caneluri mai adanci decat la KMAX D, oferind tractiune pe toata durata de viata, iar canelurile largi ale umarului sporesc tractiunea si elimina apa si noroiul. Protectia imbunatatita a carcasei si durabilitatea sunt realizate prin deschiderea canelurilor atunci cand anvelopa ruleaza, eliberand pietrele ce ar putea-o deteriora. Carasa a fost adaptata pentru a oferi presiune stabila, kilometraj ridicat, uzura uniforma intr-o gama larga de aplicatii si conditii de incarcare pe toata durata de viata. Compusul dual al benzii de rulare, ce consta dintr-o banda de rulare cu doua straturi diferite de cauciuc, ofera rezistenta superioara la abraziune (compusul din partea superioara) si rezistenta scazuta la rulare (cel din partea inferioara). Designul directional al benzii de rulare prezinta umeri cu lamele si caneluri largi, pentru cresterea tractiunii si pentru a mari durata de viata a anvelopei. Chiar si la un nivel de uzura de 75%, noua generatie de anvelope KMAX D GEN-2 are un potential de tractiune semnificativ mai mare decat modelul precedent KMAX D. Anvelopele ating nivelul C sau D de etichetare pentru consumul de combustibil si B sau C pentru aderenta pe suprafata umeda si au una sau doua unde, in functie de dimensiune.

Nu se mai poate face transport fara servicii dedicate anvelopelor
Tot cu aceasta ocazie s-a imbogatit si oferta de servicii pentru flote Goodyear Total Mobility, ce integreaza gama completa de anvelope premium de camion, instrumente tehnologice inteligente si sisteme predictive de monitorizare a anvelopelor (G-Predict), solutii de management al anvelopelor, usor de folosit, pentru a reduce costul/km, precum si reteaua de service TruckForce, cu peste 2.000 de locatii in Europa, ce ofera asistenta rutiera 24/7.
Asa cum explica Benjamin Willot, director de marketing comercial tires EMEA Goodyear, „nu ne propunem doar sa vindem pachetul Goodyear Total Mobility, ci si sa oferim cele mai bune solutii pentru ca transportatorii sa se bucure de toate avantajele aduse de anvelopele noastre premium. Si de asta nu au nevoie doar flotele mari, ci si cele de 10-20 de camioane. Doar ca fiecare isi va alege din pachetul flexibil solutiile care i se potrivesc, in functie de aplicatie, de tara de provenienta sau de exploatare a vehiculelor s.a. Pachetul este disponibil in egala masura in tarile din estul si vestul Europei, inclusiv in Rusia, si nu se pune problema ca transportatorii din est ar fi mai putin interesati de el, pentru ca oricum si ei lucreaza si in vest si au un grad ridicat de profesionalism. Doar ca, probabil, solutiile cerute sunt diferite de cele din vest.“
Benjamin Willot declara ca mai exista clienti care cumpara doar anvelope, „dar tot mai putini. E si normal, daca vrei produse premium, sa cauti sa obtii de la ele performante maxime, si pentru asta e nevoie de servicii.“
Cu atat mai mult cu cat, desi anvelopele reprezinta doar 2,5% din costul total de achizitie a unui camion care circula pe distante lungi, in realitate au un impact mult mai mare asupra costurilor operationale, fiind responsabile pentru economia de combustibil, timpul de functionare a vehiculelor, reducerea costurilor de intretinere si fidelizarea soferilor.
Goodyear mai propune FleetOnlineSolutions, pentru managementul online al anvelopelor, de pe orice dispozitiv, astfel incat in caz de probleme sa se poata interveni la timp si sa se reduca la maximum timpul de imobilizare. Acest sistem emite si rapoarte sumare, in format usor de citit, si un istoric al intrarilor in service, recomanda atelierul cel mai apropiat si proceseaza automat facturile, face conversia in moneda corecta, emite o singura factura lunara si reduce costurile administrative ale clientului.
ServiceLine24h, care poate fi accesat si dintr-o aplicatie de pe telefonul smart, este un serviciu pan-european de asistenta rutiera de urgenta care opereaza 24/7 dintr-un centru de control multilingv si este disponibil in cadrul unei retele de peste 6.500 de parteneri, avand, de asemenea, scopul de a reduce durata imobilizarii camioanelor.
Reprezentantii Goodyear tin sa reaminteasca si faptul ca, datorita recanelarii si resaparii, kilometrajul la care poate ajunge o anvelopa creste cu pana la 25%, iar costurile cu anvelopele scad cu 10%.
Toti producatorii de pneuri premium ofera si pachete de servicii, dar Total Mobility are si cateva propuneri unice. Proactive Solutions are un algoritm care permite nu doar identificarea unei probleme, cum ar fi o pierdere de presiune, ci si stabilirea gradului de gravitate sau de urgenta, astfel incat, daca un camion are de facut o livrare, sa nu se opreasca din drum pentru o problema minora, ci sa mearga in service abia dupa descarcarea marfii.

Articole similare