Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Premiere mondiale pentru Master, Trafic si Kangoo Z.E. Concept

In incercarea de a acapara si mai multa cota de piata la nivel global, Renault se va baza pe cele trei noi modele prezentate recent, prin intermediul carora doreste sa ofere un design mai atragator, completat cu un confort mai bun, echipamente inovatoare si servicii personalizate. Noutatile au fost prezentate in cadrul unei conferinte organizate la Paris luna trecuta.


Pentru noul Renault Trafic – o furgoneta multifunctionala, modernizata, ce propune un design interior si exterior sofisticat – principala noutate o reprezinta introducerea unei cutii de viteze automate (EDC6) si a unui nou motor. Trafic va fi produs si in versiunile de transport pasageri Combi, Microbuz si SpaceClass. „In cadrul reinnoirii gamei sale, Renault ofera noului Master si noului Trafic o identitate vizuala comuna consolidata. Acest design modern, robust si expresiv se regaseste in partea frontala a tuturor vehiculelor comerciale si va insoti, de asemenea, urmatoarea generatie de Kangoo, prefigurata de Kangoo Z.E.Concept“, a declarat Laurens van den Acker, Executive Vice-President, Corporate Design, Grupul Renault, in cadrul evenimentului de lansare.
Designul la care face referire oficialul Renault se remarca inca de la prima vedere, toata partea frontala a vehiculului fiind reproiectata pentru a afisa un look robust si dinamic. Farurile sunt de tip LED si au forma literei C, in timp ce grila radiatorului este si ea noua, cu insertii speciale cromate. Paleta de culori pentru caroserie a fost completata cu nuanta Urban Grey.
Interiorul a fost si el imbunatatit, fiecare detaliu fiind menit sa faca viata mai frumoasa la bordul sau, atat pentru pasageri, cat mai ales pentru sofer. Tapiteria scaunelor este realizata din materiale mai bune si mai rezistente. Plansa de bord a fost actualizata cu butoane si insertii finisate intr-un crom satinat, aflate in mai multe zone (deflectoarele de aerisire, consola centrala, panoul de control al sistemului de climatizare, manerul de la frana de mana si panoul de bord).
In termeni de putere, dar mai ales de consum, Arnaud Jaeger, director de program Vanuri medii si grele, a explicat ca noul Trafic beneficiaza de propulsoare mai bune. Este vorba de noua generatie de motoare de 2 l dCi, care respecta standardele riguroase Euro 6d-TEMP, ce genereaza intre 120 si 170 CP si beneficiaza de un cuplu maxim de 380 Nm. „Cu acest nou motor avem parte de mai multa putere si un consum de carburant redus cu pana la 0,6 l/100 km.“ Trafic este si un vehicul conectat, beneficiaza de o cabina inteligenta care cuprinde solutii multimedia de inalta performanta, asa cum este sistemul R-LINK Evolution sau Media Nav Evolution cu ecran tactil. Volumul de incarcare este intre 3,2 si 8,6 m³. Circa 100.000 de modele Trafic vor fi produse anual la uzina Renault din Sandouville.

Noul Master a reprezentat principala atractie
Noutatea cea mai importanta a constituit-o noul Master, ce beneficiaza inclusiv de o versiune electrica. Daca in ceea ce priveste dimensiunile nu s-a schimbat nimic fata de generatia pe care o inlocuieste, „pentru ca, daca am fi modificat ceva, ar fi insemnat sa modificam toate cele 350 de versiuni“, noul Master e cu adevarat nou atat la interior, cat si la exterior. Designerii au reusit sa simplifice si, in acelasi timp, sa ofere robustete si expresivitate partii frontale, care are un aspect asemanator camioanelor americane. Ca si fratele mai mic, Trafic, noul Master se bucura de o noua grila, cu aceleasi insertii speciale cromate. Oficialii Renault au explicat faptul ca designul frontal mai robust a fost necesar inclusiv pentru noile motorizari de care beneficiaza modelul, motorizari care au nevoie de o mai buna admisie a aerului, implicit radiatoare mai mari. „A fost o provocare mare sa incorporam caracterul lui Master intr-un mod diferit. Spatiul de incarcare este o cutie, dar aceasta cutie este cel mai functional spatiu al unui vehicul comercial usor. Daca pui vechiul si noul Master fata in fata, cred ca intri intr-o alta lume. Am schimbat personalitatea masinii. Cred ca designerii nostri au facut o treaba foarte buna“, a afirmat Laurens van den Acker, director Design Industrial Grupul Renault, precizand ca ciclul de viata al unei utilitare este dublu fata cel al unui autoturism, exemplificand cu Clio, reinnoit la fiecare sase ani, comparativ cu 12 ani in cazul unui vehicul utilitar.
Schimbari consistente au fost facute si la interior, care seamana izbitor cu ce regasim astazi in masinile mici. Plansa de bord a fost reproiectata cu linii diferite si compartimente de stocare mai mari. Pe versiunile superioare apar insertii cromate, iar in termeni de confort, calitatea tapiteriei a fost imbunatatita. Volanul beneficiaza si el de insertii cromate, ca si schimbatorul cutiei de viteze.
Noul Master include doua tipuri de transmisii, una manuala si una robotizata, ambele cu sase trepte. Despre aceasta din urma, oficialii Renault spun ca este cea mai eficienta de pe piata, in ciuda numarului mai mic de rapoarte, fiind extrem de apreciata de clienti. „In Australia, variantele cu acest tip de cutie reprezinta 15% din vanzarile noastre de Master“, a explicat directorul de design. Tot pentru mai mult confort, dar si pentru un plus de eficienta, cabina Renault Master a devenit mai mult decat un birou mobil prin intermediul a trei noi elemente: o suprafata pliabila numita „Easy Life Tray“, ce poate fi scoasa din bord cu o simpla apasare, transformandu-se astfel intr-un birou la care se poate lucra sau unde se poate lua masa, un sertar „Easy Life“ care are un volum de 10,5 l de depozitare, pentru un acces mai usor la obiectele stocate aici, si un incarcator wireless pentru smartphone, foarte bine pozitionat. Nu in ultimul rand, Master ofera si cele mai recente versiuni ale sistemelor multimedia R-Link Evolution si Media Nav Evolution cu ecran tactil.
In materie de propulsoare, vehiculul dispune de o noua gama de motoare de 2,3 l dCi Twin Turbo, dotate cu sistemul de reducere catalitica selectiva. Cea mai puternica versiune ofera pana la 180 CP si un cuplu de 400 Nm, in timp ce reducerea in planul consumului de combustibil este de pana la 1 l/100 km comparativ cu generatia anterioara. Master va fi produs in Franta si Brazilia, in circa 120.000 de unitati pe an.

Kangoo Z.E. Concept – indicii pentru noul Kangoo
Cea de-a treia noutate prezentata de Renault a fost Kangoo Z.E. Concept, un vehicul electric, destinat zonelor metropolitane, care prefigureaza reinnoirea gamei Kangoo, asteptata incepand cu 2020. Cu un design sculptat si dinamic, conceptul prezinta o adaptare la schimbarile in modurile de lucru si de mobilitate. Prezentat intr-un studiu de caz ca laborator mobil pentru biciclete electrice, exteriorul lui Kangoo Z.E. se incadreaza in noua imagine a marcii, cu faruri LED si stopuri ce iau forma literei C. Pentru ca vorbim totusi de un concept, imaginatia designerilor Renault nu a fost ingradita, astfel ca modelul prezentat are camere video in loc de oglinzi retrovizoare, jante aerodinamice, iar o banda luminoasa inconjoara aproape in totalitate vehiculul. Ecartamentul posterior a fost largit pentru a crea un spatiu mai mare intre roti si astfel s-a obtinut un volum mai mare de incarcare. Pentru realizarea unei biciclete electrice al carei cadru este din lemn, inginerii de design ai Renault au colaborat cu specialistii de la Keim Cycles, companie franceza experta in biciclete personalizate.

Articole similare