Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Vito Tourer 119 CDI, productiv si confortabil

Cu ocazia Conferintei Tranzit de la Suceava, Mercedes-Benz Vans a pus la dispozitia echipei noastre un model Vito Tourer 119 CDI cu tractiune integrala permanenta, lansat in urma cu trei ani la Salonul Auto de la Hanovra. Chiar daca urmeaza sa fie inlocuit in curand, vanul de transport persoane este parte a redefinirii strategiei Mercedes-Benz, combinand fiabilitatea si optimizarea de cost in ceea ce priveste consumul de carburant cu materiale de buna calitate la interior si un aspect cat se poate de fresh la exterior.


Pe drumul catre meleagurile bucovinene ne-a purtat varianta Vito Tourer Select, un mixt de versatilitate si confort, in varianta lunga (5.140 mm), model cu 7+1 locuri, care ofera o sarcina utila de 1.023 kg si un volum maxim de incarcare de aproape 1 m³, suficient pentru cele cateva sute de reviste pe care le-am avut de dus catre Suceava, alaturi de bagajele membrilor echipajului, patru la numar. Ca si celelalte modele din gama, Tourer tinteste sa ofere accesibilitate, in timp ce isi pastreaza superioritatea caracteristica celebrei „stele in trei colturi“, filosofie pe care am descoperit-o de-a lungul celor peste 900 km la volanul vanului de dimensiuni medii.
Din punct de vedere vizual, Vito Tourer este fratele mai mic al lui Sprinter, designul fiind in liniile gamei de comerciale din familia Mercedes-Benz, cu elemente simetrice, dar care pastreaza o nota discreta. Grila frontala masiva vopsita in negru ofera continuitate farurilor LED si mareste optic latimea vehiculului, intregind totodata aspectul de eleganta, nuantata si de vopseaua argintie. In afara de logo-ul cu numele producatorului si numele modelului, ambele ce apar pe hayon, exteriorul nu tradeaza niciun alt element de culoare, care sa sara in ochi. Ba nu, retragem cele spuse! Am uitat de jantele din aliaj usor de 17 inch si de barele de protectie vopsite in culoarea caroseriei, un alt plus la capitolul „distinctie“. De fapt, tocmai prin aceasta simplitate impresioneaza Vito Tourer Select, un mixt reusit intre modern si traditional. Singurul aspect mai putin placut, cel putin in opinia noastra, il reprezinta oglinzile laterale – incastrate in plastic negru, de uzura, in varianta standard – dar si dimensiunea acestora, deoarece nu de putine ori am facut eforturi sa cuprindem mai bine din punct de vedere vizual spatiul din lateralul sau spatele vehiculului.

Fratele mai mic al lui Sprinter
Asemanarile cu Sprinter continua si la nivel de cabina, reproiectata in intregime, ce ofera senzatia ca te afli intr-un Sprinter mai mic. Varianta testata de noi a fost echipata cu geamuri fumurii pe spate si cu un volan multifunctional, cu ajutorul caruia puteai sa vezi diverse date pe computerul de bord, cum ar fi consumul mediu de carburant, si sa accesezi o serie de alte informatii sau sa controlezi alte functii ale vehiculului, ceea ce, evident, a reprezentat un plus. Piesa centrala a consolei este radioul, cu mai multe functii, inclusiv cea de navigatie, insa, avand in vedere ca nu este integrat intr-un display modern, cu ecran tactil, asa cum exista astazi pe majoritatea modelelor comerciale, inclusiv cele din familia Mercedes-Benz, nu a suscitat un mare interes, fiind de ajutor doar pentru functia sa de baza, ascultarea posturilor de radio. Printre echiparile de confort ale habitaclului am remarcat instalatia de climatizare Tempmatic si scaunele late, cu sezutul nici prea moale, nici prea tare, ceea ce s-a tradus printr-un confort mai bun pentru sofer si pasager, senzatie dublata si de cotiera rabatabila disponibila pentru ambele persoane. Despre scaune mai putem spune ca sunt reglabile manual, in timp ce suportul lombar poate fi ajustat electric, iar daca vrei sa le reglezi, spatiul dintre scaune si peretii laterali este suficient. Pozitia la volan este buna, cu vizibilitate la 180O, iar daca tot am adus vorba de volan, acesta poate fi reglat in mai multe pozitii, inclusiv pe adancime. Pentru ca vorbim de un van destinat calatorilor, nu putem sa nu ne referim la cele doua randuri de banchete, fiecare cu trei locuri. In primul rand, functia Easy-Entry permite un acces foarte comod pe randul din spate, in timp ce, multumita sistemului cu sina de ghidare si blocatoarelor rapide, pozitia banchetelor este variabila. Mai mult ne-au incantat insa cele doua randuri de usi laterale, aflate de-o parte si de alta a lui Vito Tourer, care au facilitat accesul colegilor nostri la randurile din spate fara niciun fel de problema. Chiar daca fiecare dintre cele trei locuri era dotat cu o cotiera rabatabila, drumul catre Suceava si retur a fost parcurs fara ca aceasta sa fie folosita, pentru ca s-a dovedit a fi destul de incomoda, de vina fiind faptul ca era cam scurta si mai rau deranja pasagerul care dorea sa-si odihneasca mana.
La capitolul finisaje am remarcat atentia la detalii din partea constructorului german. Scaunele sunt din material textil negru cu insertii gri, iar plansa de bord este si ea colorata in nuante de negru. Ideea de eleganta este intarita si de nuantele cromatice regasite pe diversele butoane aflate pe usile laterale, cum ar fi cele pentru incalzitul scaunelor. La fel de utile, pentru ca ne aflam totusi intr-o autoutilitara, chiar si pentru transport persoane, sunt si spatiile pentru depozitare. De la cele aflate pe usi, cu loc pentru o sticla de plastic de 1 l, pana la consola centrala care beneficiaza si ea de compartiment pentru depozitarea documentelor si nu numai. Deosebit de utile, in special la drum lung atunci cand bei apa sau cafea, ni s-au parut spatiile pentru pahare/sticle aflate in stanga si in dreapta pe consola centrala. Tot la capitalul ergonomie intra si portul USB aflat pe consola centrala, chiar in dreapta volanului. Oarecum ascuns vederii, dar la indemana soferului, noi l-am folosit cu succes pentru incarcarea telefonului.

Consum bun pentru o autoutilitara sportiva
Varianta lui Vito Tourer testata de noi a fost echipata cu pachetul BlueEFFICIENCY, care inglobeaza printre altele si sistemul ECO start-stop, reusind astfel sa reducem si mai mult consumul de carburant si emisiile poluante. Mai mult, la capitolul siguranta am beneficiat de sistemul LED de iluminat inteligent, functia Collision Prevention Assist si Attention Assist, iar in ceea ce priveste asistenta la conducere am avut parte de ajutor la pornirea in rampa – Hill-Start Assist, si la parcare – Active Parking Assist. Propulsat de motorul OM 651, de 2,1 l, ce dezvolta 190 CP, in tandem cu celebra cutie automata 7G-TRONIC PLUS, vehiculul a inregistrat o tinuta de drum excelenta, transmisia inteligenta reusind sa mentina o paleta joasa de turatii la drum intins, ceea ce ne-a permis realizarea unei medii de consum de 9,2 l/100 km, in conditiile in care nu de putine ori am calcat pedala, iar plecarea catre Suceava s-a petrecut la o ora de varf, timp in care am traversat Bucurestiul de la vest la nord-est, cu un consum de 14 l/100 km. Drumul catre Bucovina, celebrul E85, nu pune probleme mari in ceea ce priveste virajarea, insa stabilitatea lui Vito Tourer a fost mentinuta foarte bine. Regimul mediu de turatii a fost de circa 1.800 rpm, la 50 de km/h acul turometrului fiind asezat la 1.400 rpm, la 90 de km era mentinut la 1.700 rpm, in timp ce in depasiri, cei 190 CP si-au facut excelent treaba, pe o plaja intre 3.200 si 3.600 rpm. Dupa aproape 1.000 km parcursi cu Vito Tourer putem afirma ca este un vehicul mai mult decat versatil si confortabil, ce se incadreaza perfect fie in scop de business, fie in activitati recreative. Pretul variantei testate de noi este de 45.895 de euro, fara TVA.

Articole similare