Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Nevoia de stabilire a unui numitor comun

Piata de transport rutier, care genereaza 350 de miliarde de euro numai in Europa si care se confrunta acum cu schimbari de la radacina, este extrem de fragmentata, 50% dintre expeditori lucrand cu peste 30 de transportatori in acelasi timp, potrivit unui studiu Coyote Logistics realizat anul trecut. Desi expeditorii si transportatorii se confrunta, in mare parte, cu provocari similare (costuri mari, deficit de capacitate, nevoie de flexibilitate, rapiditate si vizibilitate la nivelul intregului lant de aprovizionare), adesea le este dificil sa iasa unii in intampinarea celorlalti si sa gaseasca o cale de mijloc in colaborare. De aceea, profitand de experienta acumulata in perioada in care a ocupat functia de CEO in cadrul gigantului Waberer’s, dar si de cea actuala de consultant in logistica ce pune accent pe inovatie, am incercat sa aflam de la Ferenc Lajko, managing director DigiLog, prezent la conferinta HyperLog, organizata de Trans.INFO la Lodz (Polonia), ce asteptari au transportatorii de la expeditorii cu care lucreaza si cat de importanta este adoptarea de catre jucatorii de pe piata a solutiilor de automatizare si digitalizare ce pot fi catalizate catre clienti, in principal prin prisma lipsei fortei de munca.
 
Tranzit: Ce caracteristici definesc piata actuala de transport?
Ferenc Lajko: Exista o serie de aspecte care modeleaza in acest moment transportul, care nu doar ca vor redimensiona intreaga aceasta industrie, dar vor si cauza schimbari in peisajul competitiei. Observam, zi de zi, o incetinire a economiei ce afecteaza nu numai industria automotive, ci si alte domenii. Apoi, remarcam ca metodologiile si tehnologiile de transport sunt acum revolutionate de digitalizare, chiar daca industria de transport, traditionala, nu cred ca e pregatita pentru asta. In cel de-al treilea rand, lipsa soferilor are o influenta majora asupra situatiei actuale a transportului.

Articole similare