Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Soferii de international, blocati in case dupa bunul plac al autoritatilor locale

Pe langa stresul provocat de conditiile restrictive in care sunt nevoiti sa isi desfasoare activitatea, conducatorii auto de transport international, alaturi de companiile angajatoare, au trebuit sa faca fata unor probleme generate de lipsa de claritate a prevederilor ordonantelor militare si de interpretarea, de multe ori abuziva, a autoritatilor la nivel local. Suplimentar, nivelul de stres a fost amplificat de incertitudinea in care soferii au fost nevoiti sa isi desfasoare adesea activitatea: blocaje in punctele de frontiera, abuzuri ale vamesilor din diverse tari care intorceau din drum masini sau microbuze cu soferi atunci cand acestia doreau sa ajunga la camioanele parcate la clientii din vest, conditiile foarte grele de zi cu zi – lipsa facilitatilor igienico-sanitare ori a restaurantelor pe traseele rutiere ale anumitor tari – in special in Italia, dar si disconfortul psihic ca urmare a incertitudinii in privinta viitorului (sanatate pusa in pericol, somaj s.a.m.d.).
 
Ordonantele Militare nr. 3 si 4 au adus cele mai mari probleme din punct de vedere al soferilor pentru transportatorii romani, care au trebuit sa lupte cu abuzurile create de autoritatile locale, in special de catre angajatii Directiilor de Sanatate Publica.
Intr-o discutie cu administratorul Spedition PAD din Timisoara, Alin Popovici, acesta ne-a relatat ca a fost nevoit sa se deplaseze personal la centrul judetean al DSP pentru a scoate din carantina unul dintre soferi. Desi era exceptat de Ordonanta Militara nr. 1 si 2, conducatorul auto a fost trimis in carantina pe baza OM 3. „La vama, el nu a fost trecut pe foaie ca fiind sofer. Dupa ce m-am deplasat personal la sediul DSP, mi-au spus ca il scot din carantina deoarece a fost o greseala. Intre timp il mai contactase si primaria acasa, dar s-a rezolvat.”

Articole similare