Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Frumusetea unei piete care se reinventeaza

Gala Tranzit de luna trecuta ne-a oferit posiblitatea de a ne reintalni cu o multime de transportatori din toate colturile tarii, care si-au exprimat dorinta de a fi alaturi de noi la cea mai importanta sarbatoare a transportatorilor si a firmelor de expeditii si logistica. Am vazut peste 500 de oameni dornici de a schimba opinii, de a afla lucruri noi, dornici de a petrece timp impreuna cu furnizorii, cu clientii sau chiar cu propriii colegi.
Discutia cu premiantii de anul trecut, multi dintre ei premianti si anul acesta, a evidentiat inca o data ca doar cei inventivi, care au capacitatea de a se adapta permanent la cererea pietei, rezista si se dezvolta in continuare.
 

Fie ca si-au dezvoltat un service pe langa afacerea de transport sau un depozit pentru consolidarea marfurilor, asa incat sa-si optimizeze la maximum activitatea, fie ca si-au manageriat foarte bine flota asa incat au putut castiga bani mai multi din revanzarea de autovehicule iesite din contractele de leasing decat din contractele de transport propriu-zise, fie ca au profitat de chilipiruri pe care firmele de leasing le-au pus in vanzare ca sa scape de vehiculele provenite din reposesii, transportatorii cu spirit antreprenorial si care au vrut sa se dezvolte au si reusit acest lucru, in ciuda tarifelor prea mici pentru calitatea inglobata in serviciile oferite si a investitiilor uriase in echipamente, training si finantari, a tarifelor prea mici pentru nivelul de profesionalism solicitat si pentru riscurile imense asumate.
Cu toate ca autoritatile nationale isi dau in continuare cu stangul in dreptul cand vine vorba de antreprenorii romani – povestea cu cresterea accizei la motorina in conditiile in care nu se doreste returnarea ei catre transportatori fiind un exemplu de gafa monumentala a marilor dregatori care experimenteaza modele economice si isi construiesc CV-ul pe nenorocirea unui intreg popor – am fost din nou bucurosi sa constatam ca oamenii care lucreaza in acest domeniu nu se mai lamenteaza, iau lucrurile asa cum sunt si au luciditatea de a-si construi afacerile in orice conditii, cu pricepere si cu truda, bineinteles.
Tocmai pentru ca ii apreciem foarte mult pe cei care cauta zi de zi sclipirea eficientei in activitate, ne-am dori sa ii premiem pe toti pentru meritul de a supravietui conditiilor vitrege ale pietei. Desi numarul de camioane scade continuu, acest lucru nu este cauzat atat de scaderea volumelor de marfa care au nevoie de transport, cat mai degraba de planificarea mai buna a transporturilor si de optimizarea stocurilor producatorilor si retailerilor. Astfel, daca in urma cu 5-6 ani majoritatea transportatorilor aveau un parcurs pe gol de 70-80% din rulaj, astazi „dislocarile” (cum se numesc acum kilometrii pe gol pana la locul de incarcare-descarcare) nu depasesc 20-30%. Planificarea mai buna a curselor a crescut eficienta transportului si acum se transporta mai mult cu mai putine camioane. La aceasta optimizare a contribuit si schimbarea modului de actiune a producatorilor care nu mai fac stocuri de materii prime, ci comanda numai cat au nevoie, multi expeditori punand la punct retele eficiente de grupaje, care ajuta la cresterea la maximum a eficientei curselor de transport.
Toata piata a crescut, insa cei pe care i-am premiat au dovedit si prin rezultatele financiare ca sunt „crema” pietei si ne bucuram ca am putut evidentia astfel de rezultate foarte bune. In plus, an de an apar alti actori, multi dintre ei antreprenori romani dezvoltati pe propriile puteri, fara finantare si suport de la firma-mama dintr-o tara dezvoltata din Europa. Ii felicitam pentru progresul constant si asteptam nerabdatori rezultatele competitiei de anul viitor!

Articole similare