Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Francezii nu glumesc cu Legea Macron. Au inceput controalele direct cu amenzi.

Dupa ce autoritatile germane s-au mai linistit in privinta controalelor pe MiLoG, mai ales ca se zvoneste ca Germania va fi adusa in fata Curtii Europene de Justitie de Comisia Europeana pentru ca nu tine cont de infringementul pe MiLoG, initiat deja de mai bine de un an, francezii au inceput sa amendeze direct transportatorii straini ai caror soferi nu au la bord dovada de detasare, asa cum prevede Legea Macron pentru orice operatiune de transport cu incarcare/descarcare pe teritoriul Frantei.
Prima firma romaneasca despre care avem cunostinta ca a fost controlata a fost amendata cu 135 de euro (amenda maxima este de 450 de euro pentru lipsa de la bord a dovezii de detasare si de 750 de euro pentru lipsa contractului de munca al soferului). Controlul a avut, se pare, mai mult rol informativ, politistul distribuind soferilor amendati si formulare tip de dovezi de detasare pentru a sti ce trebuie sa detina in cazul unui control ulterior.
 

Legea salariului minim din Franta (cunoscuta sub numele de Legea Macron, dupa numele ministrului care a sustinut-o) prevede obligativitatea pentru firmele straine care posteaza lucratori pe teritoriul Frantei (definitie care inglobeaza si operatiunile de transport international) de a-si stabili un reprezentant in Franta, care sa pastreze la sediu toate documentele ce pot proba respectarea Legii salariului minim in Franta pentru orice lucrator strain pe durata sederii in acest stat, inclusiv state de plata, ordine de plata etc.
Pe declaratia de detasare se mentioneaza perioada lucrata in Franta, si sumele primite ca salariu si, separat, sumele destinate acoperirii cheltuielilor de cazare, de masa si de transport.
Amintim ca Legea Macron a intrat in vigoare la 1 iulie 2016, dar aplicarea ei a fost amanata pana pe 22 iulie. Potrivit unor firme care se ocupa de reprezentarea transportatorilor in Franta, controalele au inceput deja din august, fiind verificati si reprezentantii locali, mentionati in fisele de detasare ale soferilor.
Insa, daca nemtii doar au controlat, fara a amenda, cel putin pana nu se lamureste problema infringementului, francezii au inceput direct cu amenzile, profitand de faptul ca, pentru moment, Comisia Europeana a uitat sa porneasca o procedura de infringement si impotriva Frantei.
Cum „reprezentantii” din Franta nu au nicio raspundere in fata autoritatilor in cazul in care sunt nereguli cu un transportator „reprezentat”, oferta de reprezentare e destul de larga, inclusiv companiile care distribuie carduri de motorina propunand acest serviciu pentru clientii lor.
Problema este cum sa continui sa fii competitiv in Franta daca platesti soferul cu 9,63 de euro/ora de lucru petrecuta in aceasta tara. Ca sa nu mai vorbim de prime si ore de condus saptamanale incluse in contractul colectiv de munca pe ramura de transport!
Si, daca se stie ca verificarile la pauza de odihna saptamanala se fac mai ales lunea de dimineata, controalele pe Macron nu prea pot fi ocolite, cu atat mai mult cu cat politistii francezi vaneaza camioanele din Romania, Bulgaria, Polonia sau Slovacia. Ca de altfel si politistii belgieni, care verifica la camioanele romanesti mai intai certificatul ITP si daca nu cumva acesta a fost eliberat cand camionul se afla in Comunitatea Europeana! Abia apoi verifica pauzele de condus si altele.
Si uite asa, problema RCA-ului de 10.000 de lei pe an pe camion (dupa inghetarea tarifelor, promisa de ASF) parca mai paleste in fata problemelor pe care le poate aduce aplicarea pe bune a Legii Macron!

Articole similare