Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Tehnologiile de ultima ajung in Rusia, dar Euro 4 e inca la putere

Expozitia de vehicule comerciale de la Moscova este in 2013 cel mai important eveniment european de profil si, daca la asta adaugam dimensiunea pietei rusesti – anul trecut au fost inmatriculate aici peste 33.500 de camioane vest-europene mai mari de 16 t, fata de 9.600 in 2010 – intelegem motivele pentru care cei sapte producatori consacrati s-au prezentat atat cu modele speciale pentru clientii locali, care inca prefera motorizarea Euro 4, cat si cu noile lor game Euro 6.
 

Lor li s-au alaturat companii japoneze, coreene sau turcesti, si ele cu centre de productie si asamblare in Rusia si cu ambitii mari de viitor, dar sigur ca unele dintre cele mai bogate standuri au apartinut firmelor originare din tara gazda. Si, daca in 2013 piata de vehicule grele, asa mare cum e, a cunoscut totusi o scadere, din cauza restrictiilor impuse la importul masinilor mai mari de 12 t, numarul utilitarelor usoare vandute a fost mai mare decat in 2012, ceea ce a facut ca si ele sa fie bine reprezentate la Comtrans, inclusiv cu versiuni adaptate pentru Rusia – cele mai multe Euro 4 – carosate pentru aplicatii speciale.

In centrul atentiei la standul DAF, de circa 900 m2, a fost noul XF Euro 6, in versiune 4×2 cu cabina Super Space, care va fi disponibil in Rusia din octombrie. Alaturi de el au fost prezentate patru XF si CF innoite, in varianta Euro 5, si componente Paccar. La stand au fost reprezentate si serviciile oferite de producatorul olandez: DAF International Truck Service (ITS), DAF Used Trucks si DAF Driver Academy.
Compania a vandut anul trecut in Rusia aproape 4.500 de camioane de peste 16 t, ceea ce inseamna 13,3% din piata vehiculelor grele vest-europene, fata de 6,5% in 2010, avand cea mai rapida crestere dintre toti cei sapte producatori consacrati si propunandu-si sa ajunga la 15% in 2013. Un alt aspect demn de semnalat este acela ca anul trecut piata sasiurilor a crescut foarte mult in Rusia si, cum DAF abia lansase acolo seria LF Euro 5 pentru distributie, cota pe segmentul vehiculelor usoare importate din vestul Europei a ajuns la 7,6% in prima jumatate din 2013. Insa, cu toate noile lansari, camioanele Euro 4 raman cele mai cautate in Rusia.
Din 2011, cand s-a deschis biroul din Moscova, reteaua s-a extins de la sase la 20 de locatii, iar Arie Hendrikx, managing director DAF Trucks Russia, estimeaza sa se adauge noi centre, pentru a ajunge in urmatorii ani la 55. Si pentru a creste gradul de disponibilitate a pieselor langa Moscova a fost deschis anul trecut un centru de distributie.
Asa cum au tinut sa sublinieze reprezentantii DAF, producatorul olandez nu creste doar in EU sau in Rusia, ci si pe alte piete ale lumii: in Taiwan (unde si-a inceput activitatea in 2006 si are si o linie de asamblare) este lider pe segmentul autotractoarelor grele, in Maroc a deschis in 2012 un centru de asamblare, iar in octombrie 2013 incepe productia in Brazilia.

Articole similare