Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

DB Schenker a adus in Romania primele doua camionete pe CNG

DB Schenker a achizitionat primele doua camionete alimentate cu gaz natural comprimat (CNG) din Romania: doua Iveco Daily 35S14G EEV, cu sarcina utila de pana la 800 kg, care permit reducerea cu 20% a emisiilor de CO2 si care au costat, cu tot cu statiile de alimentare de la Bucuresti si Cluj-Napoca – orasele pe care le vor deservi – circa 80.000 de euro, suma care se estimeaza ca va fi amortizata in 3-4 ani.

Cele doua autovehicule sunt in teste, iar daca rezultatele in exploatare vor fi pe masura asteptarilor vor mai fi achizitionate altele, deoarece compania este implicata puternic in proiecte care au ca scop protectia mediului si reprezentantii ei sunt constienti de faptul ca „aerul Romaniei nu va fi mai curat doar datorita celor doua vehicule deja cumparate“.

 
Initiativa de a face aceasta achizitie a aparut in urma cu un an, asa cum isi aminteste Albin Budinsky, CEO-ul DB Schenker, „dupa ce am analizat care ar putea fi urmatorii nostri pasi in logistica; in calitate de lider de piata, trebuie sa fim pionieri in aducerea de noi tehnologii. Am vazut ca unele companii Schenker din Europa folosesc deja vehicule pe gaz si am cerut detalii despre ele si despre cum putem sa le aducem in Romania, dar am constatat ca, daca vrem sa folosim astfel de masini, trebuie sa o luam de la zero, deoarece aici nu exista o infrastructura de alimentare cu gaz. Insa datorita asteptarilor legate de dezvoltarea economica am decis sa riscam si sa investim si in asta, iar in martie cele doua Iveco Daily au intrat in exploatare in Bucuresti si Cluj-Napoca, unde vor fi folosite in grupaj domestic – coletarie/distributie.“
Cele doua camionete aduc si un avantaj economic, puncteaza Albin Budinsky, „dar nu acesta a fost principalul motiv pentru care le-am achizitionat“.
Iveco a fost ales datorita experientei DB Schenker din Austria si, desi nu este singurul producator de autovehicule comerciale care propune o astfel de solutie, nu putem vorbi de o oferta prea bogata disponibila acum pe piata. Compania a avut de ales dintre acest model si Mercedes-Benz Sprinter NGT, iar Daily a avut castig de cauza si pentru ca a fost conceput si construit special pentru CNG.
Configuratia a fost aleasa de DB Schenker, iar parametrii tehnici nu difera deloc fata de alte utilitare folosite de companie. 
Reamintim ca DB Schenker nu are flota proprie de transport rutier, deoarece „credem ca transportul trebuie facut de specialisti, iar noi vrem sa fim expeditor si logistician“, dar cele doua camionete au fost cumparate deoarece nu erau disponibile vehicule pe CNG pentru inchiriere sau subcontractare. Si, chiar daca dupa perioada de testare a celor doua masini – in care se vor monitoriza mai ales consumul de gaz metan, autonomia, costurile de intretinere si profitabilitatea – se va decide cumpararea altor unitati – cele 60 de filiale din Romania ofera potential pentru extinderea flotei de vehicule pe CNG – „nu vrem sa ne intoarcem la strategia Romtrans, aceea de a fi si expeditor si …

Articole similare